Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 14:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2020 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Amsterdam
Weer een apart klein leuk model heb je gevonden René! Veel plezier met de bouw hiervan! De draadjes ga jij ook wel weer voor elkaar krijgen!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2020 22:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Deze ga ik op de voet volgen, want ook ik heb dit model in de grote stapel liggen.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 dec, 2020 23:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Leuk René! Ook de info die je geeft. Ik weet helemaal niets van die autogiro's. Ben zelf bij de ASN-bank. :wink:
Succes!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 dec, 2020 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Trajanus schreef:
Ik weet helemaal niets van die autogiro's.


Dan heb je niet goed opgelet in je Jappengroep, Salamander heeft daar een puike autogiro neergezet, de Kayaba
link

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook ik ben los. Ik heb gistermorgen als eerste de sprues maar even in een badje met afwasmiddel gelegd.
photo 528187

Na een paar uurtjes weken - kon ik mooi even de straat schoonvegen van al het categorie 1 vuurwerk dat mijn jongste zoon en vriendje hebben afgestoken - heb ik met een tandenborstel de sprues schoon geborsteld en de onderdelen goed afgedroogd. Viel me direct op dat de gele gloed over de sprues verdwenen was en de sprues mooi schoon waren. Naarmate de vele handelingen maak ik het model nog eens schoon (alcohol) voordat de verf er op gaat.

Als eerste de romphelften maar wat opgeschoond voor een dry-fit..... tsja.... daar zijn straks flink wat klemmen voor nodig, maar ik heb wel eens erger gezien.
photo 528186

Hier en daar wat flash, maar niet zoveel als bij de Polikarpov van Luuk.
photo 528188

De eerste onderdeeltjes zijn gelijmd. Beide stoelen op de bodemplaat waarbij het even uitkijken is of ze beide wel mooi symmetrisch in de sparing van de romp passen. Ik heb in de romp van styreenstaafjes gelijmd welke iets langer zijn dan de tussenruimte zodat de onderste en bovenste rompdelen iets uit elkaar geduwd worden. Ik vond dat ze juist iets naar binnen stonden. Wellicht helpt dit straks ook bij het verlijmen van beide romphelften. Ik hoop dat het plastic van beide romphelften even dik is, zodat ik minder naad heb om uit te vullen of op te vullen. De 5 cilindermotor - tenminste, dat moet het plastic voorstellen - heb ik op het neusgedeelte gelijmd. Dit moet later tegen de romp gelijmd worden.
photo 528189

Het toestel is met doek bekleed. Voor de binnenzijde wordt geen kleuradvies gegeven (wel voor beide stoelen (medium grey) en beide instrumentenpanelen (wood)), dus ik denk dat ik ga voor een hennep-kleur. Volgens de handleiding moet de buitenzijde 'Olive green' worden en de onderzijde van de vleugels en de metalen platen voor de neus 'light blue'. Met name het 'Olive green' ben ik nog niet uit. Daarvan heb ik al een aantal kitjes in de kast staan en ik hou wel van opvallende kleuren. Vliegtuigen in WO.1 hadden vaak ook een opvallende kleur, ik nijg naar blauw of rood. Andere suggesties zijn welkom.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Rood is eerder gedaan, niet eens zo raar.
Afbeelding
(bron: https://uamf.org.uk/viewtopic.php?f=221&t=5030)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Rood staat 'm erg goed. En past ook goed bij het thema natuurlijk. Moedig dat je zo'n kit aandurft René. Ik zou me er geheid in verslikken. Maar jij weet hier vast iets moois van te maken, aan je scratch-talent zal het niet liggen. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Netjes. Ben benieuwd naar de passing. En gelukkig heb je niet zo veel flash als ik haha

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
Goed begin René. Het wordt uiteindelijk een mooie sprinkhaan, zo hoog op de poten met al die uitsteeksels. Leuk!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2021 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 27 dec, 2016 18:05 pm
Berichten: 91
Mooie introductie Rene.
(En dat had ik wel nodig van zo’n vliegend apparaat dat ik zag als geen vlees en geen vis.)

Een dakflapper met vliegtuigtrekjes zo zie ik het nu.
“Wat dat betreft ga je in de goede richting”.. :D

Een echte specialiteit van je, om weer iets uitzonderlijks & bijzonder heel mooi te bouwen.
Ik haak aan.
Su6!

Owja,... sinds vandaag zal ik KASKR-2 niet meer vergeten.

_________________
Brouwsels:
DOING- Nord 2501 Noratlas https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=53533
DONE - F9F-2 https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=54837&p=1067583#p1067583


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement