Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2021 23:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Pffffff, als ik die foto's met de wasknijpers zie, realiseer ik me weer wat een ieniemienie klein ding dit is. Des te meer respect voor je gepriegel, René :brouw:

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2021 23:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
De Silmarillion uitgelezen, respect! Zelf heb ik de Hobbit en de Ban van de Ring ook al enkele malen gelezen, maar de Silmarillion, daar heb ik me nooit aan gewaagd. Recentelijk hou ik me liever bezig met men eigen Fantasie-wereld. Maar goed, zoals je zelf zei, miet afwijken.

Mooi werk, René, je hebt duidelijk een goed oog voor details.

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2021 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb de Silmarillion pas bij de 2e poging uitgelezen, bij de eerste strandde ik op blad 100 ongeveer. Het boek 'Nagelaten vertellingen' geeft meer info maar leest net zo onhandig (allemaal noot-verwijzingen en zo'n leuk namenregister achterin). Net als alle bijvoegingen bij 'In de ban van de ring'. Vergeleken met die boeken is de Hobbit maar een kinderboekje. Slechts 250 pagina's en veel eenvoudiger geschreven.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2021 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 nov, 2010 2:01 am
Berichten: 325
Tja, ik zou me er toch eens aan moeten wagen, maar eerst proberen om men eigen boek af te krijgen. En natuurlijk niet vergeten om aan modelbouw te doen, want daarvoor zijn we hier, toch? :wink:

Matti


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2021 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Het gepriegel op de laatste millimeter is jou ook niet vreemd René. Mooie vorderingen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2021 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Matti schreef:
En natuurlijk niet vergeten om aan modelbouw te doen, want daarvoor zijn we hier, toch? :wink:


Helemaal gelijk

De 4-poot voor de rotorbladen ontdaan van extra plastic en op de romp gelijmd. Ik wil die 4-poot stevig op het model hebben aangezien het gehele rotorsysteem erg fragiel is. Ook de rotorbladen opgeschoond.

Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk foto's te scoren van de KASKR-1/2 en de Cierva C.8, maar dat zijn er niet zoveel. Het gaat mij met name om de tuidraden onder het toestel en de draden op de rotorbladen.

Op site met een walkaround van de Avro 504 vond ik wel foto's van het onderstel, de tuidraden en het veersysteem zijn duidelijk zichtbaar: http://www.primeportal.net/hangar/mark_hayward/avro_504k/

photo 530025

photo 530024

Deze wijkt wel iets af van de KASKR-2, maar dit ga ik wel als uitgangspunt gebruiken.

De foto hieronder is van een KASKR-1
photo 530022

Duidelijk zichtbaar zijn de bescherm-bakken om het veersysteem, een vernuftig stukje staalwerk met elastieken, weggewerkt achter gestroomlijnde kappen. Maar wat me nog meer bevreemde, en dat zag ik ook op de box-art is dat in het midden van de ski een klein kruis zit, met ook draden. Geen idee waarvoor die dienen. Uiteraard voor de stevigheid, maar waar dient dan de ski voor? Mocht het landingsgestel breken en je moet op die ski landen, dan zit dat kruis(je) toch in de weg?

photo 526670

Hieronder een foto waarop de hoofdrotormast goed zichtbaar is
photo 530023

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2021 7:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Zo daar zitten nog aardig wat tuidraden op! :shock:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2021 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat vond ik ook en ik vind het ook meerwaarde hebben door er iets mee te doen. Je ziet heel veel modellen waar ze niet zijn aangebracht, mooi en strak gebouwde modellen maar dan niet de draden, jammer. Wat dat betreft een dikke duim naar Mark die dit model ook al eens heeft gebouwd, incl. een flink aantal draden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2021 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb hem even opgezocht en die is inderdaad erg mooi gedaan met die draden! Het topic van Mark was gesloten dus kon hem daar geen dikke duim meer geven dus dan maar hier:

Mooi gedaan Mark!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2021 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Wel een paar ielige vleugels bij deze.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement