Matti schreef:
En natuurlijk niet vergeten om aan modelbouw te doen, want daarvoor zijn we hier, toch?
Helemaal gelijk
De 4-poot voor de rotorbladen ontdaan van extra plastic en op de romp gelijmd. Ik wil die 4-poot stevig op het model hebben aangezien het gehele rotorsysteem erg fragiel is. Ook de rotorbladen opgeschoond.
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk foto's te scoren van de KASKR-1/2 en de Cierva C.8, maar dat zijn er niet zoveel. Het gaat mij met name om de tuidraden onder het toestel en de draden op de rotorbladen.
Op site met een walkaround van de Avro 504 vond ik wel foto's van het onderstel, de tuidraden en het veersysteem zijn duidelijk zichtbaar:
http://www.primeportal.net/hangar/mark_hayward/avro_504k/Deze wijkt wel iets af van de KASKR-2, maar dit ga ik wel als uitgangspunt gebruiken.
De foto hieronder is van een KASKR-1
Duidelijk zichtbaar zijn de bescherm-bakken om het veersysteem, een vernuftig stukje staalwerk met elastieken, weggewerkt achter gestroomlijnde kappen. Maar wat me nog meer bevreemde, en dat zag ik ook op de box-art is dat in het midden van de ski een klein kruis zit, met ook draden. Geen idee waarvoor die dienen. Uiteraard voor de stevigheid, maar waar dient dan de ski voor? Mocht het landingsgestel breken en je moet op die ski landen, dan zit dat kruis(je) toch in de weg?
Hieronder een foto waarop de hoofdrotormast goed zichtbaar is
René