Dank jullie wel mannen. Research doen en dan een stukje schrijven en er public domain foto's bij zoeken is altijd een mooi begin van een bouwproject. Althans voor mij. Ik ken ook mensen die dat geen reet kan schelen en die liever alleen maar bouwen...

Als er maar gebouwd wordt, nietwaar?
Even een vraag: kennen jullie het verschijnsel dat je een model dat bijna klaar is zat wordt, omdat je graag aan de volgende wil beginnen? Nou, dat is hier dat mij betreft aan de hand. De Sonia's zijn klaar en ik wil er vanaf! De foto's zijn bijna klaar en deze week gaan Mark en ik die online plaatsen. Dat betekent dat we eindelijk aan ons Sally project kunnen beginnen. En nu duidelijk is voor mij wat het verschil is tussen de 1A van mij en de 1B van Mark heb ik de sprue eens goed met elkaar vergeleken.
Dan blijkt dat de sprues A1 en A2, B, C en D identiek zijn. Maar tot mijn verrassing zit er in mijn doos een extra sprue F. Die heeft alleen de stukken voor de staart, maar zonder de op afstand bestuurbare mitrailleur, want die had de 1A nog niet. Het grappige is dat sprue B MET de MG voor de 1B-versie er gewoon bij zit. In feite kun je met mijn doos zowel een 1A- als een 1B-versie bouwen, al moet je daar dan wel aftermarket decals voor zien te vinden, maar die zijn er.

Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945" (duobouw met Mark Adelaar).
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945" (duobouw met Mark Adelaar).
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden