Fast Forward een paar dagen en tijdens een teleurstellende F1 race....gebrek aan, de tijd genomen om een update te schrijven.
Ik was verder gegaan om de vleugels onder de kist te plakken, na wat passen en meten en vooral vijlen, past de boel netjes in elkaar.
Op dit moment heb ik ook al nagedacht over het spuitwerk. De drijver en de kist ga ik los van elkaar spuiten, dus op de drijver lijm ik nog een sateprikker.
Reden daarvoor is dat de drijver afgeworpen kan worden, dus kan het geen kwaad om een naad te zien.
Wel wil ik de boel goed kunnen monteren, dus even een paar gaatjes boren en paspennen plaatsen.
En zo pas de boel netjes in elkaar. De kist staat nu al in het karretje, ook de balans is nu al goed.
Omdat de race op zich laat wachten, dan maar even met de luchtkwast spelen. Ik heb twee kandidaat kleuren als uitgangspunt, Revel 310 en Gunze H24.
Ik zit te denken aan lichte chipping, maar wil ook de effecten van andere ondergrond kleuren op zowel verf als kleur zien.
De volledige basis is Tamiya Fine, daarop achtereenvolgens AK Extreme Aluminium, Tamiya XF-7 en XF-2.
Daaroverheen wil ik eerst de effecten van de ongemengde 310 en H24 zien.
Dit is mijn eerste ervaring met beide merken, en direct heb ik al veel geleerd over Gunze en geduld. Ik was iets te snel met het afplakken en trok pardoes stukken H24 los.
Die zie je nu nog als donkere vlekken terug. De gunze is 3 lagen, omdat ik ook een beetje met verdunning heb zitten spelen.
H24 zou overeen moeten komen met RAL1037, maar past nu beter bij RAL2000. Hij is ietsje lichter in het echt, maar op de alu ondergrond, wat mij betreft de kleur voor de kist.
De 310 lijkt veel meer op de 1037 en de kleuren erboven, maar dat is gezichtsbedrog, in werkelijkheid is 310 een stuk geler.
Al met al, ga ik voor H24 over alu, maar ik denk aan 2 lagen, omdat verwering het ook wat donkerder maakt.
Dat geeft meteen de kans op chipping door met een de punt van een x-acto te gaan krassen.
Dat is de zelfde techniek die ik ook op de Zero heb gebruikt destijds, waarmee subtiele chipping te bereiken is.