Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 dec, 2021 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hahahaha, ik weet alleen niet wat die stickervellen kosten, maar dat kan Pieter je wel vertellen denk ik.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2021 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
En toen was ik heel netjes vergeten om een paar foto's te maken van het resultaat voor het plakken van de decals. Wat overigens bij Fujimi vreselijk breekbare rotdingen zijn. En ook nog een bak vol silvering veroorzaken helaas, ondanks de gloss ondergrond :( Maar ja, soms is het helaas niet anders, als ik er eerder achter was gekomen had ik er misschien nog iets anders op kunnen verzinnen, maar nu zitten ze al op hun plek.

Wat ik nu ook voor het eerst heb gedaan, we zijn tenslotte met Japanners bezig, is het verweren met een aluminiumachtig kleurtje verf. En ik moet zeggen, het staat me vreselijk tegen, heb je eerst een mooi gespoten vliegtuig en dan ga je er overal rare beschadigingen opzetten. Nou ja, kijk zelf maar wat ik ervan gemaakt heb:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit heb ik dus van het verweren gemaakt, ben ik tevreden voor een eerste keer, ja op zich wel, maar wat een gepriegel om dat goed in en rondom de panellijntjes te houden zeg.

En vervolgens ben ik wat gaan afwerken geslagen, uitlaatsporen aangebracht, wat vervuiling rondom de kanonnen en een matte afwerklaag en dan krijgen we dit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En had ik al gezegd dat ik vreselijk baal van de silvering, nou dat dus. En ik moet hier dus even rekening mee houden met die andere Fujimi kitjes dit ik hier heb liggen, want dan kan vaker voor gaan komen. Ik hoop morgen een paar goede buiten foto's te kunnen schieten, mogelijk met zijn drie reeds gebouwde collega's, maar ik weet niet of het weer bij ons hetzelfde is als jullie, maar echt licht is het helaas vandaag niet geworden.

Tot zover deze bouw, bedankt voor het lezen en het kijken.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2021 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
markie schreef:
Wat ik nu ook voor het eerst heb gedaan, we zijn tenslotte met Japanners bezig, is het verweren met een aluminiumachtig kleurtje verf. En ik moet zeggen, het staat me vreselijk tegen, heb je eerst een mooi gespoten vliegtuig en dan ga je er overal rare beschadigingen opzetten.

Had ik ook, ben je trots op je resultaat, ga je het moedwillig beschadigen, althans, zo lijkt het. Wanneer ga je door of hou je op. Het is heel erg persoonlijk.

markie schreef:
En had ik al gezegd dat ik vreselijk baal van de silvering

Volgens mij valt het alleen op, bij het serial op de staart. Kun je die niet perforeren met een naald of scalpel en er wat sol op smeren?

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2021 22:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mark, gefeliciteerd. Je hebt eer van je werk en het spuitwerk is prachtig.

Tja, die silvering, ik denk dat wat René daarover zegt juist is dus dat herhaal ik niet. Wij hadden er het samen al over dat Japanse firma's blijkbaar geen goede decals kunnen maken. (Overigens kan het Koreaanse Acedemy er ook wat van....) Zelf merk ik ook nu weer dat ze ondanks Daco of Sol niet goed genoeg in de panellines willen zakken. Dat geldt zowel voor de dunne Hasegawa decals als de dikke Fujimi decals.

Over de chipping denk ik dat je eigenlijk maar twee keuzes hebt. Of je bouwt een kit factory fresh, of je past chipping toe nadat je eerst je kit in de alu hebt gezet en dat afsluit met de eindlaag / camouflage en vervolgens de verf hier en daar wegkrabt. Bij alle andere methoden - ook die van jou - zie je toch dat het er later op is aangebracht, waardoor het minder realistisch is. Ik tob hier ook iedere keer weer mee en heb er mijn Nell en Zero mee verpest.

Dank voor deze bijdrage van je aan onze BB. Zet je hem morgen ook in de galerij?

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 dec, 2021 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Een mooi eind resultaat Mark! Mooi gespoten met de kleur verschillen erin. Chipping vindt goed gelukt, niet te veel en op juiste plaats.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2021 8:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Citaat:
Volgens mij valt het alleen op, bij het serial op de staart. Kun je die niet perforeren met een naald of scalpel en er wat sol op smeren?


Dat had ik al gedaan, gisteravond, na jou bericht, nogmaals geprobeerd, maar die decals geven geen krimp helaas. Dus met die nare serials zal ik moeten leren leven.

Ik zal vandaag, bij droog weer, wat buitenfoto's maken. Hopen dat dan ook wat duidelijker naar voren komt dat de chips er niet echt op liggen.

En verder, heel erg bedankt voor de complimenten.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2022 15:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hmm, net al een heel stuk tekst en foto's bijgevoegd en vergeten op bevestigen te drukken...

Nogmaals, hierbij de buiten / eindfoto's van mijn Gekko, ze hadden natuurlijk gister gemaakt moeten worden, maar het was gister zulk vreselijk slecht weer overdag dat het pas om vier uur droog was en om vier uur ik er dus ook achter kwam dat mijn camera leeg was... Zodoende vandaag toch nog de foto's gemaakt. Overigens wil Deef nog even bedanken voor zijn toptip voor wat betreft silvering en decals, daar had ik echt wat aan, want met mijn extra thin heb ik de decals silvering vrij kunnen maken gelukkig. Let wel, bij mij zit er een harde enamel laag onder, het schijnt dat extra thin de gewoonte heeft om waterverf op te eten.

Eerst de foto's die ik in eerste instantie heb gemaakt en daarna een setje naar aanleiding van commentaar van Jan over overbelichte foto's ;0
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een lading foto's met Peggy:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn foto's naar aanleiding van Jan zijn tips:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als deze inderdaad beter zijn, dan dank je wel Jan ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2022 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Mooi eindresultaat.....kan niet anders zeggen. Kleuren zitten er lekker stak op.
Die oranje brandstoftanks zijn echt lekker knallend :brouw:
Behalve de silvering zul je er ook meer moeten leren leven dat de gele band niet helemaal doorloopt aan de rechterkant :wink: .
Precies op zo en rot punt waar je niet lekker kunt afplakken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2022 16:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Die tweede serie foto's is een stuk beter Mark! Kon je wat met die handleiding van de camera?
Leuk trouwens om hem naast de Hiryu te zien staan.

Voor andere lezers hier: checken jullie ook even dit bericht?
https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/vie ... 0#p1056120

Dank.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op za 15 jan, 2022 12:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2022 17:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ach met zo'n gele band kan ik nog wel leven, die silvering vond ik veel vervelender en ik ben blij dat ik dat redelijk heb kunnen oplossen.

Ik kon vooral wat met jou tip Jan, had er nooit bij stil gestaan dat mijn foto's standaard overbelicht waren.
Ik heb maar een stand die ik altijd gebruik en dat is de auto stand ;) En de macro stand uiteraard.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement