Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Maskingsetje zou hier een uitkomst zijn, maar kost vaak zo maar tussen de 2 en 5 euro. Volgens mij koop ik voor hetzelfde geld één of twee van die rollen waar ik nu 10 cm van heb gebruikt. En bovendien heeft het me 3 uurtjes zoet gehouden op de druilerige zaterdag/zondag, en wat cd'tjes verder, luister ik die ook weer eens.

Nog een vraag, welke kleur kan ik het beste gebruiken voor de droptank? Hetzelfde als de kist of ook een grijstint anders, net als de diverse roeren?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 23:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Hetzelfde als de kist René.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ziet er mooi uit René. Je hebt eer van je werk.

Ga je de Zonnen spuiten of ga je de decals gebruiken

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooi, René!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
De zonnen ga ik als decal aanbrengen. Als dat niet lukt kan ik altijd nog spuiten. Ik heb wel zo'n cirkelsnijder (Action), maar om daar strakke, kleine cirkels mee te maken is toch wat lastig.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik wilde voor de film van vanavond op tv (the wave) weer even verder. De primer (Vallejo) die ik gister over de heftige kleuren (rood / groen / zwart) heb gespoten voelde nog niet droog. Dat laat ik dus nog mooi even drogen. Het is nog lang geen 7 december :? 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 nov, 2020 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
René, ik zag op de bouwbeschrijving van de Tamiya versie van deze dat de rode band daar ook niet helemaal rond gaat.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Poosje niks gedaan? Dat dacht ik niet. Ik was gebleven bij de rode band. Na het aanbrengen van de eerste laag, vond ik deze wat flets in verhouding tot de decals van de kit.
photo 525309

Klein drupje donker grijs erdoor, en vervolgens nog een laagje aangebracht. Ik was tevreden.
photo 525310

Vervolgens een kleine studie naar de breedte van de rode band, ten opzichte van mijn voorbeeld.
photo 525311

Rode band ingepakt en een pre-shade aangebracht van donkerbruin.
photo 525315

Daarna IJN grey gepoogd te maken van de kleurtjes die ik had: 70% dark earth / 20% grey / 5% beige / 5% wit (allen Revell aqua).
photo 525313

Ik vond het nog iets aan de bruine kant, dus een sterk verdunde licht grijs aangebracht.
photo 525314

Vervolgens de rolroeren, hoogteroer en richtingsroer afgeplakt voor een dun laagje licht grijs (ook weer op basis van mijn voorbeeld afbeelding).
photo 525316

Neusje afplakken voor een laagje glimmend zwart.
photo 525317

En toen de rode band uitpakken, altijd spannend.
photo 525318

sh*t.... Werk aan de winkel.
photo 525324

Deze 'tegenslag' moest ik even verwerken. Ik had even geen zin/inspiratie om dit aan te pakken. Waar ik eigenlijk tegenop zag was om het eigen gemaakte mengsel weer opnieuw te maken in de hoop dat er niet teveel kleurverschil zou zijn. Afgelopen zaterdag dan toch de stoute schoenen maar aangedaan en een poging gedaan. Het rood weer afplakken, bruingrijze sapje maken en sproeien maar. Vervolgens ook weer een dun laagje grijs erover. Na uitpakken, gelukkig geen rood meegetrokken, was ik dus eigenlijk wel tevreden.
photo 525319

Vandaag in een paar sessies het model in de glanslak (Action spuitbus) gezet. Deze lak is mooi snel droog, dus kon ik ook de decals aanbrengen. De oude kitdecals plakten nog prima. Wellicht iets stug, maar ze plakten prima. Ze lieten zich wel moeilijk schuiven, zo goed plakten ze. Maar een laagje sol doet wonderen. Voor de registratie was ik aangewezen op het aangebodene van Jan en Thiery. Van Jan had ik alleen de cijfers gekregen, zonder AI (Takagi). Die had ik wel van Thiery, maar dan moest ik creatief knippen en plakken en deze cijfers/letters waren een tikkeltje groter. Maar omdat ik toch de AI-154 wilde, heb ik de decals van Thiery gebruikt (sorry Jan), mede ook omdat Thiery ruzie had met de postbode. Dat vond ik wel een leuk eerbetoon. De decals hebben nu dus een laagje sol gehad en liggen er mooi op. Met nog een laagje set hoop ik de silvering langs de randen wat tegen te gaan.

Omdat het zonnetje scheen, maar even wat buitenfoto's gemaakt. Wat een kleurverschil als je hem in de volle zon of in de schaduw ziet.
photo 525320

photo 525322

photo 525321

photo 525323

Wat me nu eigenlijk pas opvalt is dat onder de canopy nog 2 sinkmarks zichtbaar zijn, ondanks dat ik ze wel met plamuur heb behandeld. Helaas, daar ga ik even niks meer aan doen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 21:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Ondanks je tegenslagen toch een mooi resutaat tot zover René! :D
Kleuren vindt ik ook goed gelukt.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2020 21:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou jij nog Paul! Je bent er bijna.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement