Ik ben weer wat verder met deze 'bird'.
Vliegtuig wordt vliegend gebouwd, wat inhoudt dat de wielen ingetrokken zijn, ook het achterwiel - deze is intrekbaar. Was bij mijn vorige Zero het achterwiel al niet denderend, deze is al niet beter. Dus zelf maar weer in de weer met wat styreen.
Vervolgens een neus-operatie. De mitrailleurs strookten niet met de sleuven in de cowling, daar zat wel 1 á 2 mm verschil in. Dus de bestaande mitrailleurs verwijderd, gat dichtgemaakt en nieuwe gaten gemaakt. De mitrailleurs worden later nog toegevoegd.
De sleuven op de cowling had ik met styreen opgevuld, vervolgens glad gemaakt en nieuwe sleuven aangebracht. Het tape-je is een voorbereiding voor wat zaagwerk.
Hieronder dan het zaagwerk om ruimte te maken voor koel-flaps.
Aan de binnenzijde van de sparing een stripje gelijmd en dit aan de buitenzijde weer iets opgedikt met nog een stripje. Je kunt hier goed zien hoe dik de originele cowling is. Het witte styreen is 0,25 mm dik. Vervolgens van ook weer 0,25 mm styreen aan beide zijden 4 koel-flaps gemaakt.
En als laatste even een dry-fit van de prop / cowling / canopy op het bijgeleverde pootje. Het enige wat mij nu nog stoort is de hoogte van de piloot, die had wel iets hoger gemogen. Ik zal proberen of ik dit zonder schade aan kan passen, anders laat ik het zo.
René