Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 9:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 11:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Ok...de stuka is bijna klaar dus het is tijd voor..de Zero! Vind dit zelf samen met de fw190 een van de vetste vliegtuigen. Waarom weet ik niet, ms vanwege de simpelheid van het ontwerp, het succes, de oorlogsfilms..kwee niet. Hoe dan ook, tijd om te beginnen aan mijn vierde bouwpakket. En...weer een tamiya...mijn eerste bouwpakket was onlangs een p38, ook van tamiya..dat was een genot om te bouwen..dus ben benieuwd..

Was gisteren al even begonnen en heb de cockpit al dichtgebouwd zonder fotos te nemen...grrr...

Voor de puristen, ik heb nul intentie om helemaal historisch correct te bouwen :wink: dus hier en daar kan er wel eens een kleurtje afwijken..heb 80 kleuren nu in mn bakje zitten en ga niet weer op pad :lol: dus ik ga t doen met wat ik heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 11:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
photo 509347
photo 509348
photo 509349
photo 509350
photo 509351


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 12:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Hoi Noob, leuk dat je aanhaakt bij de groepsbouw, en een mooi begin van je Zero.

Even een paar dingetjes:
- Het is een beetje gewoonte om te beginnen met een korte introductie van je toestel. Nu kennen we allemaal de Zero wel, maar iets over de uitvoering die je gaat bouwen, evt. met een foto van het origineel, is altijd wel interessant.
- Het is ook wel fijn als je duidelijk laat zien welke kit je bouwt: foto van de doos, en wat plaatjes van de inhoud. Dat is handig als referentiemateriaal voor andere bouwers, en geeft ons een idee wat voor kit het is en wat er al dan niet allemaal aan mankeert. Dat is nu misschien te laat omdat de kit al grotendeels in elkaar zit. Maar onthoudt het voor je volgende. Kijk maar even bij de andere topics hoe mensen dat op allerlei manieren doen.
- Licht ook toe wat voor technieken je gebruikt. Je motorkap ziet er fraai gechipt uit, maar nu vinden we het leuk om te weten hoe je dat gedaan hebt.
- Een groepsbouw is een sociaal gebeuren met wederzijdse bewondering en advies, vragen en discussie, en morele ondersteuning als het ff tegen zit. Dus stort je daar vooral ook in.

Succes en veel plezier!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf begin.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Ik had kennelijk wat stappen overgeslagen :oops:

Hieronder een foto van de doos. Van de zero weet ik verder niks eigenlijk :D letterlijk zero..

Ik ga denk ik de variant die op de voorkant van de doos staat bouwen. Ik zal proberen zoveel mogelijk te beschrijven wat ik steeds gedaan heb.

Tot nu toe vooral de motorbehuizing:
- gespoten met ak xtreme metal polished alu
- daar overheen, haarlak van de etos
- xf1 flat black erover
- nat gemaakt en als een dolle tekeer gegaan
- uitlaten zwart gespoten, gedrybrusht met bruin.
- daarna wat pigmenten erover, ook aan de binnenzijde van de behuizing

Motor:
- gespoten ak xtreme polished alu
- ak streaking grime erover
- roest pigmenten erover

Interieur:
- zwart gespoten
- licht xf71 erover
- pigmenten op de vloer
- drybrush met zilver
- met de hand alle details geschilderd

Overig:
- heb de wielkasten en wielpoten zwart gespoten, ga eens proberen om dat felle blauw te mixen. Heb alleen geen blauw metallic. Dus ga wel wat proberen met clear, zilver en x25 clear green :|

photo 509352


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 17:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
Heb alleen geen blauw metallic. Dus ga wel wat proberen met clear, zilver en x25 clear green

Dat zou prima moeten werken, en geeft soms nog een mooier effect dan enkel metallic blauw.

Valt me nu pas op (heb dezelfde kit al een tijdje in de stapel liggen), maar voor zover ik weet was de staartcode 'ƎD' voornamelijk op nachtjagers te vinden. Opvallend.

Zo te zien is deze kit tot zover zonder veel problemen in elkaar gegaan. Ben benieuwd naar het vervolg. :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2020 18:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Hi Danny, past heel erg goed. Had m in no-time in elkaar. Heel weinig putty en schuurwerk nodig geweest ook 8)

Heb m vandaag nog in de ak xtreme polished alu gezet en blanke lak erover. Kan ie lekker drogen en ik kan dan mooi de stuka afmaken.

Wordt vervolgd

photo 509385


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Vandaag weer wat verder gekomen met de zero. Heb m geheel gespoten in xf12. Daarna zon 10/15% wit erbij en alle paneeltjes langsgeweest. Daarnaast heb ik een soort eigen mix gemaakt voor de wielkuipen en binnenzijde flaps. Soort glimmend turquoise, vind t zelf iig best geslaagd 8)

Morgen ga ik roundels snijden en die spuiten en hopelijk het groen erover. Ga toch voor xf70 denk ik, met wat andere tinten erbij gespoten. Ga ik even over slapen. Groet Jorg

photo 509700
photo 509701
photo 509702


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Oh ja vergeten te melden. Over de blanke lak heb ik m gespoten met haarlak. Dus, alu, blanke lak, haarlak, xf12, xf12 met wit.

Heb nwe haarlak gehaald vandaag, volledig op waterbasis. Kijken of dat wat beter gaat zometeen. Voordeel is dat t met kokosgeurtje is dus spuiten was plezierig :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2020 22:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Interessant om te zien welke technieken je gebruikt Jorg.
Met al die haarlak staan je krullen er vast goed bij ;-)

De cowling vind ik prachtig gedaan. Dat beestje heeft er heel wat vlieguren op zitten zo te zien.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement