Zojuist vers met de post binnengekomen deze zeer recent verschenen kit:
Dit wordt zeer waarschijnlijk mijn laatste bijdrage voor deze BB. Ik vind het leuke van deze kit, dat er ook een echte Kamikaze versie bij zit, en ik ben ook 100% voornemens deze te doen:
Zie ook de boxtop.
Enfin,... de meeste van jullie zullen wel denken "lijkt er veel op een Nakajima Ki27 Nate" en dat is het in feite ook, en welelicentiebouw. Ze zijn ook niet meer gebouwd als jachtvliegtuig, maar vanaf 1942 als gevorderde trainer. En in 1945 probeerden de Japanners zowat álles wat kon vliegen op een Amerikaans doelwit te laten landen, dus ook deze trainer. Ik ga mij nog eens verdiepen of ik van genoemde eenheid nog iets kan vinden.
Inhoud van de kit:
Al met al vrij basic, maar komt dan ook uit de "short- run" stal en vanuit dat perspectief ziet het er allemaal wel weer vrij strak gegoten uit, met nauwelijks flash. Maar als je TamigawaMolds gewend ben is het wat eenvoudiger.
Dit is voor nu alvast een eerste voorstel rondje, het zal nog wel even duren voordat ik ermee aan de slag ga. Ik heb nog wat 1/72 Japanners in de afrondfase die ik eerst af wil maken en daarna wordt het eerst maar eens tijd voor een eerste wereldoorlog vliegtuig. Ik heb wel weer eens zin een Wingnut Wings kit in mekaar te zetten.
Nico