Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 9:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jun, 2020 9:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Erg mooi geworden Jan. Vind de camo ook super. Niet te dik en niet te veel. Gewoon precies goed!

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jun, 2020 22:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
@ Luuk, bedankt!


markie schreef:
Ik ben alleen niet zo van die verwering aan de onderzijde, dat is iets te veel naar mijn mening t.o.v. de rest van het model, maar dat is mijn mening.

Wat me opviel trouwens, was dat die rode lijnen waar Huib laatst ook mee bezig was volgens mij voor die props hier ook duidelijk zichtbaar op de romp staan.
Kregen die Jappen nog wel eens een klap van een wiek ofzo.


@ Markie: Dank voor je feedback Mark. Ik ga die vegen weghalen. Had ze aangebracht omdat de vliegvelden in China vaak stoffige zandvlaktes waren. Maar je hebt gelijk: less is more.

Die rode lijn zat niet in de decals van de kit, noch in de verfinstructies. Gemaakt van een Franse decal. Ik heb me gebaseerd op foto's waaronder deze:

Afbeelding

Maar je leest eigenlijk nooit iets over ongelukken met mensen die in de cirkel van de prop terechtkwamen. Het enige incident dat ik me herinner is dat een personnelcarrier met de hele bemanning van één van de Dambuster Lancasters na de missie door de propellerbaan reed. Er waren geen overlevenden. Wel veel gehakt.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 23:07 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Proficiat, Jan!
Knap geworden.

Camo zit er realistisch op.
De raamstijlen zijn heel netjes.

Al vind je het zelf geen bijzonder toestel, hij oogt fantastisch. Het plezier dat je eraan beleefd hebt, straalt ie ook uit.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2020 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Knap gedaan Jan! Ik vind dat er toch ook wel wat lef bij komt kijken om aan zo'n handgeschilderde camo te beginnen, en het resultaat is nog hartstikke mooi ook! Petje af!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2020 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Het is een mooi modelletje geworden, Jan. Geen bijzonder vliegtuig misschien, maar wel een typische lichte WO2 bommenwerper. Ik zie veel overeenkomsten in het ontwerp met de succesvolle Amerikaanse Douglas Boston.
Je antennedraadje zit er ook bijzonder strak op, met mooie isolatoren. Hoe heb je die gemaakt?
Van de lichte tordering van de staart is alleen wat te zien bij de frontale foto. Verder valt het gelukkig niet op. Het is overigens ook lastig te verhelpen. Eigenlijk moet je aan het begin van de bouw een complete dryfit maken. Dan was je ook opgevallen dat de achtercockpit wat te smal was en had je dat met wat vijlwerk aan de rompdelen kunnen verhelpen. Maar ik kom er meestal ook niet toe dat zo te doen.

Je hoopte natuurlijk dat niemand het zou zien, maar je komt er toch niet mee weg, Jan: je bent vergeten de bovenzijde van het instrumentenpaneel onder de cockpitkap te verven. :mrgreen: Een klassiek foutje. Volgens mij was het Roy die dit eerder in de groepsbouw overkwam en het toen via een spleetje onder het glas door nog heeft weten te verven!

Maar het is alles bij elkaar een heel leuk toestel geworden. Mooi gedaan.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2020 21:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Huib2 schreef:
Je hoopte natuurlijk dat niemand het zou zien, maar je komt er toch niet mee weg, Jan: je bent vergeten de bovenzijde van het instrumentenpaneel onder de cockpitkap te verven. :mrgreen: Een klassiek foutje. Volgens mij was het Roy die dit eerder in de groepsbouw overkwam en het toen via een spleetje onder het glas door nog heeft weten te verven!


Nou Huib, die is wel geverfd hoor. Ik was bijna de mist ingegaan, want de lijm zat net op de canopy toen ik zag dat de bovenkant van het dashboard nog IJA groen moet worden...

Dank voor je overige tips.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 12:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Oeps :oops: Sorry Jan, verkeerd gezien. Ik dacht onder het cockpitglas de kleur van het plastic te zien. En bij het verven van het interieur had je dat stukje al niet meegenomen. Ik had daar overigens ook mat zwart of zoiets vewacht als anti-glare.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Zelzate-België
Knap model geworden hoor :shock:

Een speciale camo die naar mijn gedacht heel mooi is aangebracht :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2020 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Knappe camo zo met een kwast uit de losse hand.

Ik vind het bijzonder wat je met dit oudje hebt gedaan. misschien geen bijzondere kist of kit maar je hebt er wel wat bijzonders van gemaakt.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2020 21:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor jullie reacties mannen!

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement