Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Amsterdam
Mooi dat je de gordels met gespjes aardig geplaatst krijgt! :brouw:

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 12:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1078
Woonplaats: Zelzate-België
Jawadde,

Dat gaat snel, en het wordt weer een beauty denk ik zo :wink:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Nou nou nou Huib....dat ziet er toch weer gelikt uit.

Wat me altijd een beetje stoort aan jouw manier van bouwen :wink: :wink: :wink: , het lijkt allemaal zo verdomde makkelijk en gaat zo vlotjes :shock:
Ah en dan doe ik nog ff dit en dan nog dat en zus en zo....en voila....klaar :lol: :lol:

Prachtig. Love it.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Dank heren!

Wolf73 schreef:
Wat me altijd een beetje stoort aan jouw manier van bouwen :wink: :wink: :wink: , het lijkt allemaal zo verdomde makkelijk en gaat zo vlotjes :shock:
Ah en dan doe ik nog ff dit en dan nog dat en zus en zo....en voila....klaar :lol: :lol:

:lol: Dat komt omdat ik geen PE gebruik!

Maar serieus: volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. Ik laat bijvoorbeeld hier ook zien dat het scriben niet zo goed gelukt is, en dat het me heel wat moeite kost om het acceptabel te krijgen. Bij bijna elk model probeer ik wel ergens mijn grenzen op te zoeken en iets te doen wat ik moeilijk vind. Dat probeer ik in mijn verslagen meestal ook wel te laten zien.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Huib2 schreef:
Maar serieus: volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. Ik laat bijvoorbeeld hier ook zien dat het scriben niet zo goed gelukt is, en dat het me heel wat moeite kost om het acceptabel te krijgen. Bij bijna elk model probeer ik wel ergens mijn grenzen op te zoeken en iets te doen wat ik moeilijk vind. Dat probeer ik in mijn verslagen meestal ook wel te laten zien.


Het is ook als gekkigheid bedoeld. Foto's vertellen niet het hele verhaal. Ik zie duidelijk bij elk verslag het werk dat je in je modellen stopt. Het werkt voor mij i.i.g. altijd inspirerend.

Huib2 schreef:
:lol: Dat komt omdat ik geen PE gebruik!


Ah...is dat je geheim :lol: .
Ik weet wel dat het makkelijk is om voldoende styrene in je voorraad te hebben.
Hiermee kun je een hoop aanpassingen maken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Wolf73 schreef:
Het is ook als gekkigheid bedoeld.

:D Ja, ik had er ook wel heel serieus op gereageerd!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 18:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Gaat lekker Huib, prachtig gestroomlijnd vliegtuig dit. Ga je nog wat terug zien van het interieur door die planten kas?
Die korrelige structuur komt waarschijnlijk doordat ze de mallen niet goed gepolijst hebben, heb hier een Pe-2 van Zvezda die dat ook heeft.

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
reteip9 schreef:
Ga je nog wat terug zien van het interieur door die planten kas?

Ja, ik denk het wel.

reteip9 schreef:
Die korrelige structuur komt waarschijnlijk doordat ze de mallen niet goed gepolijst hebben.

Nou, het ziet er zo netjes uit dat lijkt of het opzettelijk is gedaan. Ondertussen heb ik alles er al weer zo'n beetje afgeschuurd.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 17:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Lekker bezig Huib!

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 836
Woonplaats: regio Haaglanden
Huib2 schreef:
LS is een Japans merk dat sinds 1992 niet meer bestaat, al zijn de kits later nog wel door andere merken als Arii en Micro Ace uitgebracht. LS heeft in die jaren vier verschillende versies van de Ki 46 uitgebracht, dus als je wilt kun je een hele serie bouwen. Ik zag er op de ESM een paar liggen. Volgens mij heeft Markie er daar ook een gekocht, dus ze zijn nog best verkrijgbaar.


Ik heb voor mijzelf het nooit helemaal duidelijk weten te krijgen hoe de verhoudingen tussen LS, Imai, en Arii (= MicroAce! Zie later...) uiteindelijk hebben gelegen. Ik vermoed eigenlijk iets in de trant van "gedeelde fabriek".

Wat ik weet is dat ze voor veel licenties samen optrokken (zie bv. de sf-series Macross, Orguss, Galvion - die overigens allen ook dezelfde speelgoedfabrikant deelden (Takatoku)), en in elk geval Imai en LS voor sommige van die series elkaar aanvullende series kits uit hebben gebracht (die zelfs box-art deelden!). LS is als eerste failliet gegaan, Imai en Arii elk twee keer daarna. De meeste mallen van LS zijn verloren gegaan, die van Imai na hun finale faillissement eind jaren '90 zijn door o.a. Bandai en later Aoshima overgenomen.
Van Arii dacht ik dat ze na hun eigen finale faillissement (ook eind jaren '90) exit waren (mallen naar Bandai), alleen kwam ik er vorig jaar achter dat ze het eigenlijk hadden overleefd. Micro Ace was de modeltreinen-tak van Arii. Nadat Arii de tweede keer failliet ging, hebben ze geherstructureerd, al hun in licentie gemaakte kits van SF-series van de hand gedaan (naar Bandai dus), en hebben ze hun realistische modellen (architectuur, 1/24 en 1/32 auto's) ondergebracht in Micro Ace, dat dus nu nog steeds bestaat...

Kwa modelkwaliteit hebben alle drie de merken altijd wat eigenaardigheden gehad. Sommige modellen zijn werkelijk excellent, met quasi-perfecte passing, fijne detaillering, etc. Andere zijn enorm off-model, of passen werkelijk voor geen meter. Vaak binnen dezelfde serie kits. Dus:

Citaat:
Ik schreef al eerder dat het oppervlak van de kitdelen een hele fijne ingegoten structuur heeft. Kun je op deze foto goed zien. Waarom dat nou is?


Aluminium mal met anodisering ter bescherming van het oppervlak, gok ik. Bij sommige kleinere Japanse merken kan je aan de kits zien dat ze hun spuitgietmodellen niet met stalen mallen hebben geproduceerd...


Overigens prachtig werk... :D

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 107 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement