Ik zal dan toch maar eens gehoor geven aan het verzoek van Jan om een topic te openen. Ik had even gewacht totdat ik alle onderdelen binnen had die ik voor deze bouw wil gaan gebruiken. Tijdens de laatste ESM heeft Mark me de PE deeltjes en het masker overhandigd die ik via hem besteld had, waarvoor nogmaals dank, en daarmee kan ik nu alles in één keer aan u allen voorstellen!
De Nakajima B5N1 "Kate"
De versie die ik ga bouwen is die van de afbeelding op de doos. Oftewel een vliegtuig van het derde eskader aan boord van het vliegdekschip Zuiho. Maar ik ga 'm dan wel met opgeklapte vleugels bouwen, want daar leent deze kit zich voor.
De doos heeft een rijke inhoud, 5 blauwgrijze gietramen met onderdelen, 1 transparant gietraam, een decalsetje en uiteraard een instructieboekje.
Waar het in deze kit om gaat is gietraam G:
Dit gietraam bevat de bollere motorkap voor de B5N1 waar de Hikari 3 motor met 9 cilinders onder zit.
En dan nog de decals.
Zoals te zien is op de foto's bevatten de onderdelen al veel details en typisch voor de nieuwere Airfix kits relatief grove, maar gegraveerde paneellijnen. Desondanks kunnen er nog wel wat details toegevoegd worden. Van de bouw van de B5N2 weet ik dat je niet heel veel meer van het interieur ziet en dus al helemaal niet als de vleugels eroverheen zitten. Dus dat laat ik zoals het is.
Maar ik heb nog een stoeltje en wat andere details over van het PE setje voor de B5N2 dus die ga ik wel gebruiken samen met de riempjes en het masker die ik via Mark heb besteld.
Dat is het voor nu. Het is al bijna januari en hopelijk heb ik de eerste een niet al te grote kater en kan ik dan de eerste update posten. Tot snel.