Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Staartvlakken, take 2:

Van voren:

photo 494847

Van achteren:

photo 494848

Nogmaals van achteren, maar nu ietwat van boven:

photo 494849

Bij het schilderen zie ik wel of ik nog wat vulwerk moet uitvoeren daar waar het rechter staartvlak is gesneden en opnieuw verlijmd.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er netjes uit op deze foto's, erg realistisch vergeleken met de foto van het Kellett toestel.

Sorry wilde je geen kopzorgen bezorgen, maar het kan maar het beste in dit stadium verholpen worden, niet? :wink:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jan, 2020 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Later zal ik nog moeten kijken hoe ik de kromming van de bladen ga realiseren. Nu zijn ze te recht.

Hier heb ik ooit eens een how-to over gemaakt op plakkers, echter die site is ter ziele.

Jammer dat je de bladen al gelijmd hebt, nu wordt het bewerken wat lastiger, maar volgens mij nog wel te doen. Ik pas dezelfde techniek toe zoals het krommen van een stukje sierlint wat je krijgt als je je vrouw wel eens trakteert op een bloemetje. Door met een schaar of mes langs het lint te strijken en gelijktijdig met je duim het lint op de schaar te drukken, krijg je de kromming in het lint. Hetzelfde kun je doen met de rotorbladen. Door bijvoorbeeld een staafje / meshouder te gebruiken, het rotorblad hier op te drukken en je duim iets naast het staafje te drukken, ga je in principe het blad iets buigen. Door nu het rotorblad met je andere hand aan te trekken, krijg je bij herhaling een lichte kromming. Denk er wel om , het ene plastic laat zich makkelijker buigen dan het andere. Druk je te hard, dan heb je kans op breuk.

Toegepast o.a. op de Kamov Ka-15 (hieronder)
photo 163741

Ook gebruikt bij een Chinook.
photo 65276

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, in verband met die staartvlakken dacht ik ook wel dat het express was en geen fout.

Afbeelding

in verband met de rotorbladen, ik krom deze eigenlijk gewoon tussen mijn duim en de wijs-/middenvinger... kleine beetjes met de keer en meer op het einde dan in het begin:

photo 182458

gewoon op het gemakje, gaat vlotter dan je denkt uiteindelijk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 19:24 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Mijn gok van de staartvlakken is dat ze op deze manier waren gepositioneerd om het koppel van de motor op te vangen. Dit kan op verschillende manieren, onder andere door het staartvlak een paar graden uit het lood te zetten (de populairste oplossing) of (zoals de Italianen graag deden), één vleugel langer maken.
Aangezien deze autogiro vleugels noch een staartvlak heeft kan ik me voorstellen dat de ontwerpers voor deze optie hebben gekozen.

Succes! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Van de Mil Mi-24 Hind weet ik dat de hoofdrotoras enigszins schuin staat, ook om iets torsie op te heffen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2020 15:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
En dit merk noemen ze fine molds...
Arme jij.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2020 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
markie schreef:
En dit merk noemen ze fine molds...
Arme jij.


Hun huidige kits doen de naam eer aan. Ik heb ook wat tanks van ze, en die zijn kwa passing en details niet slechter dan moderne Tamiya.

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jan, 2020 1:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Heel bijzonder apparaat om te zien zo, zeker wel iets anders dan je standaard jager of bommenwerper :o
Mooie fix met die staartvlakken, ik hoop voor je dat het landingsgestel een beetje degelijk is want als ik zo kijk op de doos ziet dat er uit als een priegelige en fragiele constructie, gezien de staat van de rest van de kit kon dat nog wel een ''interessant'' worden....


markie schreef:
En dit merk noemen ze fine molds...
Arme jij.

Misschien waren die mallen zelf wel van een fijn materiaal om mee te werken, iets zachts zoals messing, dat zou verklaren waarom het er zo matig uit de mallen komt :lol:

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jan, 2020 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat landingsgestel is door de driehoekconstructie juist heel sterk. Het zijn dan wel iele buisjes, maar als geheel juist weer sterk.

Hoe ik dat weet.....?

photo 182148

photo 281897

photo 182144

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement