Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2020 15:54 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
En weer in een verloren uurtje wat verder gegaan en wat meer kleurtjes in de cockpit aangebracht:
photo 494706
photo 494707
photo 494708
Ik moet nog wat meer details haan schilderen, en dan moeten we nog gaan verweren, maar tot zover ben ik aardig te spreken.

Oh en voor de liefhebbers kan ik onderstaand boek aanraden:
photo 494710
De Engelse titel valt weg op de foto, maar dat is 'Imperial Japanese Army&Navy Airplanes Illustrated Book (vol. 2)'. Ik zal thuis eens kijken of ik een ISBN nummer kan achterhalen.
Het boek staat vol met dit soort tekeningen:
photo 494711
photo 494714
photo 494715
Nogmaals; een aanrader! :brouw:

つづく


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2020 16:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Prachtig boek zo te zien ja.

Mooie vooruitgang al ook. Gaat vlug hier!

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jan, 2020 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik zou dat geen verloren uurtje noemen Danny! Ziet er goed verzorgd uit allemaal. Is het verschil tussen Nakajima en Mitsubishi interieur groen groot? En enig idee welke van de twee het meest lijkt op de Tamiya IJN interior green?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 3:13 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Bedankt Roy! :brouw:

Ingmar, bedankt! :mrgreen:
De handleiding gaf Mr. Color 15 aan voor de stoel en diverse kastjes in de cockpit. Dat zou een wat donkerdere kleur zijn dan wat ik er nu op heb zitten. Omdat ik nummer 15 niet heb heb ik 129 (Dark Green Nakajima) gebruikt. Ik denk dat je het kan vergelijken met Tamiya's J.N. Green. Geen van beide zitten in de buurt van Tamiya interieur groen. Nakajima interieurgroen (Mr.Color 127) komt enigszins in de buurt, maar is wat geler.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 4:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Dat ziet er inderdaad uit als een gaaf boek zeg, heb wat rond zitten neuzen maar lijkt niet zo makkelijk verkrijgbaar..

Lekker bezig ook verder!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jan, 2020 9:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de opheldering. Het is ook wat met al die verschillende kleuren en kleurvariaties. Overigens zien de cockpitramen van deze kit er ook mooi helder uit. Dan blijft er hopelijk genoeg te zien van de moeite die je in de binnenkant steekt.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 18:20 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Deef, ik had nog niet heel erg op het internet gezocht naar dit boek. Ik had ' m op de beurs in Telford gekocht. Dit jaar toch maar eens kijken of ik deel 1 op de kop weet te tikken.

Ingmar, er is ook een canopy in 3 delen meegeleverd, dus ik kan de boel evt ook open zetten. Ik moet even kijken wat ik ga doen.

We zijn intussen weer wat verder, en de boel heeft op het ogenblik al aardig de vorm van een Sam. Maar laten we beginnen bij het begin; ik moest nog stoelriemen aanbrengen en daarna nog even een wash over het interieur jagen. Eduard heeft gelukkig een setje riempjes voor verschillende IJN toestellen, en voor mijn kist kon ik een combi van de onderdelen 4,5,6 en 7 gebruiken.
photo 494997

En daarna kon er een wash door de cockpit. Ik heb het simpel gehouden met een wash van verdunde zwarte verf van Tamiya, die is zo dun dat de opliggende details mooi geaccentueerd worden.
photo 494974
photo 494975
photo 494976

En dan zag ik dat er direct achter de cockpit een gat in de rug zit waar je mooi op het plastic van de onderhelften vleugels aan kan kijken, dus dat moesten we voor de zekerheid ook maar een kleurtje geven. Deze ronde ging ik niet voor interieurgroen, maar...
photo 494977
Juist! :mrgreen:
Aotake is een lak op basis van Fenolhars waar een groene en/of blauwe kleur aan is toegevoegd. De kleur en tint verschilde nog wel eens, en daarom ben ik in dit geval eens voor enkel blauw gegaan. Je gaat er niet heel veel van terug zien, maar je kijkt in ieder geval niet tegen kaal plastic als je een keertje door dat gat naar binnen koekeloert.

En nadat dat even heeft kunnen drogen kon de boel in elkaar.
photo 494981
photo 494983
photo 494984
photo 494985
photo 494986
De helften van de hoofdsteun moet ik weer even aan elkaar plakken, die was losgekomen bij het monteren fan de cockpit.

En ook bij mijn kit zit er op een bekende plek een naadje:
photo 494992
Nou ja, als dat het ergste is. :)

Nu leek de Sam een grote kist, dus ik heb voor de maat even een George bij gelegd. Nu is de George al flink, maar Sammie boy is nog even een slag groter! :shock:
photo 494989
photo 494990

Als laatste heb ik nog wat zaken die voorop moeten komen in elkaar geplakt. Zo zit de cowling in elkaar, heeft de propeller z'n spinner, en heeft het één en ander ook alvast een kleurtje gekregen.
photo 494980
photo 494982
photo 494979
photo 494978
Als je dan ziet hoe hoog de Cowling is vergeleken met Van Guppestein die ernaast staat, dan is het toch serieuze hardware wat in het vooronder zit!

Well, dat was het tot zover, ik ga eens kijken of ik lui kan zijn en een maskingsetje kan vinden voor de canopy van deze kit, of dat ik moeilijk moet doen en de boel met het handje mag gaan maskeren.

つづく


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Ziet er goed uit, en nu weet ik tenminste dat ik mijn potje aotake niet voor niets heb gekocht. Kunnen de wielbakken daar ook mee?

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 19:27 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
De handleiding van mijn kit geeft aan dat de wielbakken van deze deze kist weer blank metaal waren, maar in principe zouden ze ook gewoon Aotake kunnen.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2020 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Wow,

Prachtig pitje :shock:
En dat op deze schaal :brouw:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement