Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 17:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Huib, prachtig resultaat van een stuk oud plastic.
Ik zou haast willen zeggen dat dit misschien wel eens je best gelukte vliegtuig ooit is.
Heel mooi geworden deze.

En die klap komt nog wel eens denk ik ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Dank jongens voor alle leuke reacties! Altijd fijn als je noeste arbeid gewaardeerd wordt. :brouw:

Wolf73 schreef:
1 opmerking....en toch weer die propellors....te schoon shiny....alles is verweerd, maar niet de props.

Ja, René merkte dat een paar pagina's terug ook al op. Nico schrijft er het volgende over:
KitBoy schreef:
Volgens mij is het van zeer groot belang dat voor de functie van de propellers deze ten allen tijde zo schoon en gepoetst mogelijk moeten zijn. Je ziet dat blanke propellers ook heel veelvuldig gepolijst werden. Ik kan mij zo voorstellen dat men toch wel vaak hun best deed om in ieder geval blanke props schoon te houden, dus ik kan het mij goed voorstellen dat deze er in vergelijk met de rest vh vliegtuig er schoon uit zagen.

Misschien heeft Nico gelijk. Ik weet het niet.
Maar ik worstelde een beetje met het volgende: als een blank metaal propeller verweert, wat zie je dan? Nog steeds blank metaal. Maar het wordt waarschijnlijk doffer, of er komen krassen en putten in. Maar ik wist niet goed hoe dit aan te pakken. Misschien met een potlood?
Nou ja, door twijfel en gebrek aan duidelijk beeld in mijn hoofd heb ik het maar zo gelaten.

markie schreef:
Ik zou haast willen zeggen dat dit misschien wel eens je best gelukte vliegtuig ooit is.

Dat weet ik niet zeker, maar hij zit in ieder geval in de categorie beter gelukte modellen. Ik ben zelf ook blij met het resultaat, al zie ik allerlei verbeterpuntjes (naast de antennedraden en de props), maar dat is altijd zo.

markie schreef:
En die klap komt nog wel eens denk ik ;)

Zeker, maar dan in de vorm van een goedmoedige schouderklop. Ik heb me helemaal niet gestoord aan je kritische opmerking hoor. (Ik weet wie het zegt.) Ik vind het zelfs wel leuk, want het betekent twee dingen:
1. Dat iemand echt goed naar je model heeft zitten kijken en de moeite neemt er wat van te vinden en dat op te schrijven.
2. Dat ik gestimuleerd wordt om aandacht te (blijven) geven aan de kleinste details.
Bovendien ben ik zelf ook kritisch op het werk van anderen (ik hoop op een opbouwende manier) en dan doen anderen dat terecht ook bij jou.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 16:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Amsterdam
En een potlood heb je niet meer, die hangt er onder...!! :D :) :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Citaat:
Zeker, maar dan in de vorm van een goedmoedige schouderklop. Ik heb me helemaal niet gestoord aan je kritische opmerking hoor. (Ik weet wie het zegt.) Ik vind het zelfs wel leuk, want het betekent twee dingen:
1. Dat iemand echt goed naar je model heeft zitten kijken en de moeite neemt er wat van te vinden en dat op te schrijven.
2. Dat ik gestimuleerd wordt om aandacht te (blijven) geven aan de kleinste details.
Bovendien ben ik zelf ook kritisch op het werk van anderen (ik hoop op een opbouwende manier) en dan doen anderen dat terecht ook bij jou.


Dat klopt toch ook, komt ook omdat we zo lang met zo'n klein groepje op het andere forum hebben gezeten toentertijd, daar heb je wat meer de tijd om te kijken naar de voortgang van de projecten en dan neem je voor bepaalde mensen ook meer de tijd, ook omdat ze, ga ik maar van uit, het ook kunnen waarderen wanneer ze er commentaar op krijgen. Ook in de hoop dat ze er steeds weer een beetje beter van worden. En ja, ik weet dat sommige mensen kritiek niet altijd leuk vinden, maar ik verwacht ook kritiek op mijn modellen, dus geef ik dat ook op anderen in de hoop dat we met zijn allen beter worden en het gemiddelde niveau steeds verder omhoog komt.

Citaat:
Misschien heeft Nico gelijk. Ik weet het niet.
Maar ik worstelde een beetje met het volgende: als een blank metaal propeller verweert, wat zie je dan? Nog steeds blank metaal. Maar het wordt waarschijnlijk doffer, of er komen krassen en putten in. Maar ik wist niet goed hoe dit aan te pakken. Misschien met een potlood?
Nou ja, door twijfel en gebrek aan duidelijk beeld in mijn hoofd heb ik het maar zo gelaten.

Zijn die propellers aluminium in het echt, geloof ik wel toch? Aluminium heeft natuurlijk wel de eigenschap dat het corrodeert, dat wordt doffig en slaat wit uit, misschien is dat nog een keer een optie? Maar dat wil je als vliegenier natuurlijk voorkomen, omdat gecorrodeerd aluminium behoorlijk stroef begint te worden en vast niet ten goede komt aan de vliegeigenschappen.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ik kan ook niet veel anders toevoegen. Dan dat ik hem prachtig vind. Met zo'n uiterlijk zou je bijna vergeten dat er ook nog een mooi interieur in zit.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 10:50 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Huib, op deze fb-pagina heb je in 3 dagen als 159 likes!

Imperial Japanese Aircraft 1930 - 1945 (Scale model group)
https://www.facebook.com/groups/243897445953249/


Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Kijk, word ik toch nog beroemd op Facebook!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Laatst bijgewerkt door Huib2 op di 07 apr, 2020 18:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2020 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Huib2 schreef:
Kijk, wordt ik toch nog beroemd op Facebook!


Wil je dat wel :P ?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 19:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Fantastisch Huib, super gaaf om te zien hoe je dit oude fossiel weet om te toveren, vooral wat je met het bommenruim en bijbehorende torpedo hebt gedaan, super.

Ik heb wel wat opmerkingen met betrekking tot de chipping. Qua locatie vind ik ze wel ok, ze zijn wel een beetje groot maar referenties laten ook wel aardig wat grote chips zien bij die Japanners dus dat valt wel mee, het is meer de vorm wat mij opvalt.
Ik vind jouw chips nogal rond en volgens mij komt dat omdat ze zijn aangebracht met een kwast, aangezien je kwast is de haarlak methode waarschijnlijk niet helemaal geschikt dus wat je zou kunnen overwegen is om ze met een stukje spons te doen.
Je scheurt dan een stukje spons af en daar doe je dan wat zilver verf op (acryl/enamel beide werkt wel) het grootste gedeelte van de verf dep je af op een keuken papiertje oid (net alsof je gaat drybrushen) en dan dep je heel voorzichtig de spons op plekjes waar je chips wil, als het goed is laat dit hele kleine beetjes verf achter die op chips lijken. Het mooie is dat als je dit in de vingers krijgt je er zowel grote als hele kleine chips mee kan maken.
Ik gebruik deze methode nu al een tijdje en ik ben er op zich wel tevreden mee, dit is dan geen vliegtuig maar het principe is hetzelfde.
Afbeelding

Waar je ook nog naar kan kijken is een scherp zilver potlood, Chris Wauchop gebruikt dit en die krijgt er wel goede resultaten mee, en als het niet werkt heb je altijd nog meer torpedo materiaal :lol:
Chris Wauchop P-38G

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Dankjewel, Pieter!

reteip9 schreef:
Ik vind jouw chips nogal rond en volgens mij komt dat omdat ze zijn aangebracht met een kwast

Dat is helemaal waar. Vooral op de macrofoto's valt dat op.

reteip9 schreef:
wat je zou kunnen overwegen is om ze met een stukje spons te doen.

Ja, ik ken deze methode eigenlijk wel en had ooit, een paar jaar geleden, al eens een paar sponsjes gekocht voor zoiets. Maar nog nooit gebruikt. Laat ik dat bij mijn Dinah eens gaan uitproberen. Het volgen van de klinknagellijnen met de chipping, zoals op mijn Betty, wordt dan moeilijker, maar ik wilde het op mijn Dinah toch al een beetje anders gaan doen.
Dank voor de tip! :brouw:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement