Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als ik de tekst van Danny goed begrijp, heb ik een:
A = Carrier based fighter
6 = zesde toestel in de reeks van dit type (geen idee wat dit inhoud?)
M = Mitsubishi
5 = 5e versie ?
c = subversie c ?

Ooit eens aangeschaft op de ESM. In mijn vitrine komen naast heel veel helikopters ook andere modellen die ik leuk/apart/belangrijk vind. In mijn ogen is de Zero een belangrijk toestel geweest, met name tijdens de aanval van Pearl Harbour. Ik heb het idee dat deze versie van de Zero pas later actief was tijdens WO2, aangezien één van de 4 opties er een uit 1945 is. De Japanners waren ook berucht om haar Kamikaze acties. Één van de versies die gemaakt kan worden is er één van de 721st Naval Air Group, een unit van het IJN (Imperial Japanese Navy) die gedurende de Pacific-oorlog vocht tegen de US of A. Deze wil ik maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het moge duidelijk zijn dat er niet zo heel veel duidelijke foto's van zulke toestellen zijn (ik kan ze niet vinden). Wat ik wel weet is dat deze piloten als helden werden gezien. Ze brachten het ultieme offer voor hun Keizerrijk.

Het model, de boxart:
photo 486250

De sprues:
photo 486251

De handleiding, niet zo heel veel bouwstappen:
photo 486249

De decals:
photo 486248

De 4 opties:
photo 486252

Zoals hierboven omschreven, ga ik voor de versie rechtsonder en qua kleurstelling hou ik me gewoon aan de handleiding. Qua verwering weet ik niet wat kan en moet. Ik kan me echter voorstellen dat ze hier niet de meest nieuwe toestellen voor gebruikten, dus verwacht ik een flink verweerde kist. Maar ik hoop hier tips en adviezen over te mogen krijgen aangezien ik op dit gebied niet een expert ben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Laatst bijgewerkt door tsjopper bob op zo 05 jul, 2020 22:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 16:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met deze. Iconische foto, heel mooi vereeuwigd:

Afbeelding

https://imodeler.com/2015/06/amazing-sh ... ze-attack/

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 sep, 2019 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Afbeelding

Flink verweerd dus....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 7:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Pfoe jij durft, een Encore ;) Nou veel succes René, leuk model in ieder geval zo'n Zero.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Succes Rene met deze Zero! Ik ga zelf de A6M2b van Airfix maken.

Afgelopen week was ik op Duxford en daar staat een stuk midden sectie van een A6M5:
photo 486459
photo 486461
photo 486460
photo 486458

Let op de blauwe kleur aan de binnenkant van de vleugel!

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat is dat blauwe dan?

markie schreef:
Pfoe jij durft, een Encore ;) Nou veel succes René, leuk model in ieder geval zo'n Zero.

Heb er geen ervaring mee, ma na Amodel / Nubee / VEB plasticart / Azur / Emhar / Heller / KP / Mach2 / Master Craft / Mirage hobby / Smer en sommige Rehell-kits, lijkt me dit juist een verademing 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 19:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Hoi Rene,

Die blauwe kleur is de kleur aotake. De werd gebruikt voor het interieur en binnenkanten van wielbakken.
Wellicht is dit in of na een bepaald jaartal in gebruik genomen zijn.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 21:40 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Een overzichtelijke kit René, maar jouw kennende wordt dat weer wat moois.
Ik ken dat merk Encore niet. Oost-Europees?
Succes ermee! En niet stiekem beginnen hè?

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Trajanus schreef:
Ik ken dat merk Encore niet. Oost-Europees?


US of A

Citaat:
SQUADRON/ENCORE MODELS:

Squadron/Encore models have been bringing military aviation history to life since Squadron was founded by the late Mr. Jerry Campbell in 1968. Beginning as a hobby shop in Detroit, Michigan, it wasn't long before Squadron, “A Story With a Modeler's Heart,” connected with modelers and lovers of nostalgia across the USA. Today, their mission is still “to make the products and tools of this hobby available to everyone.”

Encore Models are multi-media kit renditions of different brand name model airplane kits, either long out of production and re-released or current models, updated in some form by Squadron under the Encore brand.

All Encore models come with special printed decals and resin accessories, often with multiple versions of decals to choose from. Squadron/Encore models take existing model kits and make them better, turning basic model airplanes into artistic masterpieces.


Nog genoeg 'on the bench'. Wees maar niet bang. Ik ga er vanuit dat we er op de ESM wel even over hebben. Mocht je je trouwens vervelen, zaterdag 2 november is er een hele leuke dag in Hurdegaryp.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 21:47 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Citaat:
6 = zesde toestel in de reeks van dit type (geen idee wat dit inhoud?)

Zesde model in de reeks van carrier based fighters; de opvolger van de A5M, die was weer de opvolger van de A4N, die weer van de A2N (de A3N was een trainerversie hiervan) etc. Is het nog te volgen? :mrgreen:

Citaat:
5 = 5e versie ?

5e subtype inderdaad.

Citaat:
c = subversie c ?

De kleine letter op het eind slaat op een wijziging qua bewapening.
a = 20mm drum fed werd vervangen door 20mm belt fed.
b = de 7,7mm MG rechts bovend e motor werd vervangen voor een 13,2mm MG
c = de linker 7,7mm werd verwijderd en in elke vleugel kwam er een 13,2mm MG bij, zie foto:
Afbeelding
Je ziet 2 blafijzers per vleugel zitten, en dat is dus de makkelijkste van het stel om te herkennen. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement