Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 9:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 16:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Gaaf. De chipping weet ik niet. Ik moet zelf ook nog beginnen eraan. Maar het ziet eruit alsof je teveel je best hebt gedaan. Weet het niet precies. misschien wat Huib zegt. Dat het de spacing is. Voor de rest helemaal super!

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb het idee dat de chipping op de rechtervleugel (vanuit piloot gezien) realistischer overkomt dan de linker. En als ik dan vergelijk wat het verschil is zie ik rechts ook wat grotere vlakken die (bijna) met elkaar verbonden zijn.

Ik denk dat dus niet alleen de variatie van positie maar ook de variatie van grootte erg belangrijk is. Dat maakt dat het links meer lijkt of je naar een patroon zit te kijken.

Maar da's slechts mijn mening hè :D
Uiteindelijk gewoon een pracht model aan het worden dit, respect voor het zagen in je cockpit glas en uiteraard ook voor het aanbrengen van de chipping, dit heb ik zelf nog nooit aangedurfd in deze mate!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Huib2 schreef:
Over de chipping: veel chips zien er mooi uit, en zitten ook op logische plekken. Maar wat ik bij jou zie, bij veel anderen, en waar ik zelf ook mee worstel, is dat de chips mooi evenwichtig verspreid zijn over het toestel.


Luuk_W schreef:
Gaaf. De chipping weet ik niet.


Deef schreef:
Ik denk dat dus niet alleen de variatie van positie maar ook de variatie van grootte erg belangrijk is.


Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik had eerst hetzelfde commentaar bij het eerste model van Huib, daar zat ook van die stipperige chipping op en nu heb ik hetzelf ook. Ondanks dat ik juist niet geprobeerd om de chipping regelmatig aan te brengen, lijkt het wel zo. Deef vind terecht de ene vleugel realistischer dan de andere. Wellicht komt het omdat ik met de linker vleugel ben begonnen - en dus wat voorzichtiger. Bij de rechter had ik pas de smaak te pakken en hab daarna nog wel links een beetje bijgewerkt. Maar dit was voor mij een leerproces en weer een klein stapje verder. Ik zal er vast iets aan hebben bij latere modellen.

Rest mij nog om wat eindfoto's te plaatsen. Dat ging nog bijna mis, tijdens een zonnige periode naar buiten voor foto's en woeiiii, windvlaag en mijn model stuiterde voor mijn ogen een meter naar beneden, op de bestrating. Maar goed dat het een degelijk gebouwde Japanner is, ondanks de vele uitsteeksels en kleine onderdelen heb ik nul-noppes-nada schade. Met potlood, grijs en antraciet nog wat kruit- en roetsporen aangebracht. Over de kruitsporen ben ik wel tevreden, de roetsporen wellicht wat te, net als de chipping. Ach.... Ik heb me weer een paar maanden kostelijk vermaakt met het (ver)bouwen van deze basic kit. Ik heb geprobeerd om er wat van te maken en kan eigenlijk niet wachten om deze samen te zien met jullie bouwsels, kunnen we ons daar vergapen aan alle afwijkingen die met het blote oog toch minder opvallen dan vanaf 30 cm en beelschermvullend voor je neus 8) 8)

photo 509717

photo 509715

photo 509716

photo 509718

photo 509720

photo 509719

photo 509721

photo 509722

photo 509723

photo 509724

photo 509725

photo 509726

photo 509727

photo 509728

photo 509729

photo 509730

photo 509731

photo 509732

Vanmiddag als laatste de rood-gele verklikker op de wielpoot nog aangebracht. Ik wilde daar een decal voor gebruiken (deel van de Duitse vlag), maar dat lukte niet. Decal was fragiel en wilde niet plakken, heb ze dan ook maar weggegooid. Dan maar met een dun kwastje aangebracht.
photo 509794

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 19:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Eind resultaat kun je zeker trots op zijn! Zeker voor wat je allemaal aan de kit gedaan hebt. Mooie kist!

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ja mooie windfoto's.
Hier is inderdaad goed te zien wat een mooie details je dit modelletje hebt meegegeven!

Lijkt me inderdaad nog steeds leuk al onze Japanners bij elkaar te kunnen zien. Laten we het hopen!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
tsjopper bob schreef:
Dat ging nog bijna mis, tijdens een zonnige periode naar buiten voor foto's en woeiiii, windvlaag en mijn model stuiterde voor mijn ogen een meter naar beneden...

Sja man, goed weggekomen. Ik heb het ook eens gehad en fotografeer nooit meer buiten boven windkracht 1! Vandaag was het notabene windkracht 7 bij ons!

Maarreh, echt een leuke Zero geworden met veel extra werk eraan. Voor zo'n gare oude Encore kit (ex-Heller) heb je er veel uitgehaald. Mooi hoor.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Laatst bijgewerkt door Huib2 op za 06 jun, 2020 23:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun, 2020 23:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 544
Woonplaats: Amsterdam
Mooi eindresultaat geworden René! En ook het extra werk wat je gedaan hebt is top. Zagen in je cockpit kap.... !!
Over het chippen is al veel gezegd... Ik vindt dat de manier van chippen goed gelukt is, zit het op de juiste plek? Ik weet het niet...
en Net als jezelf weet ik niet of ik het mooi vindt.

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2020 11:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1070
Woonplaats: Zelzate-België
Vette bak geworden hoor,

En vooral hoedje af voor het werk dat je hierin hebt gestoken op zo'n kleine schaal :shock:

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2020 16:59 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5061
Woonplaats: IJsselstein UT
Zo, deze kan de vitrine in. Zet je wat van je eindfoto's in de galerij?

Tja René, wat moet ik er verder van zeggen? Je hebt je uiterste best gedaan om van een kutkit iets toonbaars te maken. Ik had 'm allang in de kliko gedumpt. zoals die 2 Eastern Express Russische jagers waar ik ooit aan begonnen ben. Vat het aub niet persoonlijk op.

Bewondering en respect heb ik voor je doorzettingsvermogen. De bouw moet welhaast een beproeving geweest zijn.

En mocht je nog een Japanner willen bouwen: misschien toch maar betere kit/merk kiezen dan dat Encore?
Encore: nevermore ;-)

Ik heb nog wel iets voor je liggen voor een zacht prijsje.

Dank i.i.g. voor je bijdrage aan deze BB.

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 8:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3488
Woonplaats: Purmerend
Goed gedaan René....dat je van deze minimalistische kit een mooi resultaat van weet te maken
De flaps en open cokpit zijn leuke details die het models vele malen verbeteren.

Chipping vind ik net wat minder (zegt iemand die het ook nog moet doen, .....ooit), maar daar had je zelf ook al je twijfels over.
Wellicht dat je die te laat hebt opgemerkt....de naden aan de achterkant van de vleugels.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement