Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  

Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 28 feb, 2020 18:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 8:36 am 
Admin
Admin

Sieht gut aus! Euh... Ī ne :mrgreen:

En ja, die dingen boven de brandstoftanks zijn 20mm blaffers. 8)

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 14:42 pm 
Brouwer

Ziet er heel goed uit! Die slijtplekken zijn mooi gedaan en de stappen die je hebt gedaan duidelijk beschreven! Super!

Groet Paul

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 0:45 am 
Brouwer

Dank jullie wel heren :brouw:

@André ik heb de kleur voor het grootste gedeelte gebaseerd op foto's van de resterende Ki-45 cockpit in Amerika en de informatie in deze artikelen:
Useful Colours ~ Army Interiors Part One
Useful Colours ~ Army Interiors Part Two
Aangezien die van jou een Koh Toryu is zou geel groen of blauw het beste passen gok ik :brouw:

@Silenoz Nou deze loopjes niet :P Dat komt omdat de loop van de 20 mm kanonnen op het echte toestel doorloopt door het dak heen, Hasegawa heeft daarom elk kanon in tweeën gezaagd met uiteindes die je bovenop de dak van de cockpit plakt, deze ga ik wel uitboren op het punt dat ik er aan toe kom :mrgreen:

@Danny Dankjewel ik wist wel dat het blaffers waren maar ik vroeg me a of dat platformpje waar ze op staan nou brandstoftanks waren :lol:

Over die blaffers gesproken die heb ik zwart geverfd gevolgd door een drybrush met Mr. Metal Color MC214 Dark Iron gevolgd door MC212 Iron
Afbeelding

Hasegawa geeft je een aantal plakkers voor een aantal klokjes in het interieur, onder andere voor de radio en het instrumenten paneel. Deze passen best goed en reageren prima op Microsol.
Afbeelding

Verdere details zijn geschilderd met Vallejo en ik heb het interieur een pin wash gegeven met een bruine enamel wash
Afbeelding
Afbeelding

Gevolgd door laag MRP Matt en wat geklooi met pigments en olieverf.
Ik kwam er ook achter dat de 20 mm blaffers nog steeds te ver naar achteren stonden dus dat stond wel verkeerd aangegeven in de handleiding. Ik heb ze nu helemaal naar voren met de loopjes in de twee uitsparingen in het tussenschot en nu past het wel netjes. Het kale plastic wat bloot kwam te liggen heb ik gekwast met een of ander lelijk groen van Vallejo, je ziet daar naderhand toch niks meer van terug.
Afbeelding

Glaswerk gesimuleerd met wat drupjes Vallejo Gloss op het instrumentenpaneel (en andere metertjes)
Afbeelding

En toen was het interieur (behalve stoeltjes dan) klaar en kon de boel dicht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zie dan wel weer dat ik een stukje groen op de stick heb gemist, dat moet ik nog even fixen.
Riempjes zijn ook binnen, dit keer heb ik geen PE of een textiel priegel setje gehaald maar een setje van Finemolds (ja dezelfde) gegoten in een beetje flexibel ABS plastic.
Op zich doen ze qua detail hun naam wel eer aan, voor kleine priegel onderdeeltjes zit er best nog wat detail op, qua schilderen kon het wel eens spannen worden.
Afbeelding

Je krijgt 4 van die kleine sprues dus in principe genoeg voor 4 stoeltjes, als je niks verprutst :lol: Aangezien de Ki-45 2 stoeltjes heeft heb ik er in principe 2 over voor andere IJA projecten. Helaas heb ik al 1 setje gemold met mijn gepruts maar goed de Ki-43 Hayabusa heeft maar 1 stoeltje dus dat is nog een optie :mrgreen:

Reeds afgebouwd
1/48 Lavochkin La-5FN

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 13:29 pm 
Brouwer

Het ziet er weer prachtig uit, Pieter!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 13:34 pm 
Brouwer

Het interieur is erg mooi geworden.
Welke pigments gebruik je? ziet er super uit een beetje smerigheid in de cockpit.

Grtz Arjan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jan, 2020 17:43 pm 
Admin
Admin

Interieur is erg netjes geworden, Dat belooft wat! 8)
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met de Finemolds riempjes. Omdat ze toch vrij prijzig zijn heb ik ze nog niet eerder geprobeerd.

Danny

photo 486741photo 488472

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]