Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 6:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2020 4:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
markie schreef:
Het begint ergens op te lijken zo Pieter, jammer hé, dat hasegawa, ziet er zo mooi uit, maar kost nog zoveel werk om hem strak te krijgen.

Het meeste komt doordat ze het zichzelf te lastig maken met het opsplitsen in tich onderdelen waar dat niet per se nodig of handig is. Op zich waren de kieren hier niet heel groot maar toch wel aanwezig genoeg dat ze een beetje opgevuld moesten worden, het doet me een beetje denken aan die La-5 van Zvezda, bijna goed maar net niet.
Nu scheelt het wel dat ik nog 2 Hasegawa kitjes heb gehaald voor de buddy build dus we gaan zien of dit een herhalend thema is :lol:

Ik heb de smaak op zich te pakken met de Toryu en ik wil eigenlijk wel eens wat van die hysterische camouflage tegen dit ding aan gaan kwakken dus heb ik wat door geprutst deze week.

Bij de neus was de opening voor de 37 mm niet meer helemaal rond, gedeeltelijk door Hasegawa zelf en gedeeltelijk door mijn eigen geklieder om dat te fixen, uiteindelijk heb ik een styreen buisje gevonden en die er in gelijmd met sprue goo (vult de kiertjes op), afgeknipt en vlak geschuurd en om het af te maken de opening uitgeboord (dat was na deze foto btw)
Afbeelding

Daarna het neusje erop geplakt en een test fit van het glaswerk, over beiden ben ik wel tevreden qua pasvorm alhoewel de voorruit wel wat aangedrukt moet worden om hem helemaal 100% te laten passen maar dat moet geen probleem zijn.
Afbeelding

Onder op het toestel heb ik het hoogteverschil tussen de romp en vleugels bij de flaps verminderd met een plaatje styreen, dit heeft als neven effect dat de overgang van romp naar flaps ook wat scherper word, dit was niet helemaal 100% naar behoren gegoten en het was een kant erger dan aan de andere kant.
Afbeelding

Voor de motoren geeft Hasegawa je alleen wat van voren zichtbaar is en aangezien je achter de spinner en oliekoeler ring precies 0,0038 gaat zien is dat prima. Het blok heb ik geverfd met Mr. Metal Color Iron (MC 212) de stoterstangen zijn geverfd met Vallejo Metal Color Silver en de oliekoeler met Vallejo Metal Color Copper. Dat koper kleurtje is in mijn geval echt bagger, het wou maar niet netjes uit de airbrush komen, de verf verdunnen hielp niks, de boel goed schoonmaken hielp ook niks, echt dramatisch. Het kan liggen aan het potje wat ik heb maar ik heb er dusdanig veel ruzie mee gehad dat het voor mij een gevalletje eens maar niet weer is, ik zoek voor de volgende keer als ik een koper kleur moet spuiten wel in het assortiment van MRP of Gunze.
Afbeelding

En zo ziet het eruit met kap (maar nog zonder spinner en propeller natuurlijk :lol: )
Afbeelding

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2020 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ook lekker bezig hier hoor. Leuk motorblokje.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2020 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Netjes gedaan zo met die neus. En de rest ook natuurlijk!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2020 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooi blokje geverfd en die naad aan de onderkant is ook super hersteld.
Wat ziet er op de foto het glaswerk van jou er mooi schoon en glanzend uit. heb je daar ook al wat mee gedaan?

op die tweede foto vind ik hem wel iets weg hebben van een Russische PE-2.

ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 4:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Dank heren :brouw:

Ja die mooie spitse neus hebben late Toryus en Peshkas met elkaar gemeen, de Peshka is wel een slagje groter geloof ik en heeft een berg glas in de onderkant van de neus want het is een bommenwerper.

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op za 18 apr, 2020 10:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 19:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Heel gracieus toestel!
Mooie toevoegingen om de tekortkomingen op te lossen.
Benieuwd naar het camo-kleur dat je er hysterisch tegenaan wil gooien.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Mooi werk, Pieter. Motoren zien er ook goed uit, maar nog wel een beetje clean. Ga je daar nog een stapje verder in of laat je het zo?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 23:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Lt D schreef:
Benieuwd naar het camo-kleur dat je er hysterisch tegenaan wil gooien.

Dat word zoiets ;) Ik heb masks voor de markeringen van 65 en in de handleiding staan wel mooie tekeningen van de camo die ik mooi kan overnemen :wink:
Afbeelding

Huib2 schreef:
Mooi werk, Pieter. Motoren zien er ook goed uit, maar nog wel een beetje clean. Ga je daar nog een stapje verder in of laat je het zo?

Ja daar komt nog wel wat viezigheid overheen. De motorkappen zijn nog niet vastgelijmd dus ik kan nog overal bij en die ga ik ook pas vast zetten nadat alles geverfd is want dan kan ik mooi de uitlaten los verven en verweren zonder dat de rest van het toestel in de weg zit.

Timmie schreef:
Wat ziet er op de foto het glaswerk van jou er mooi schoon en glanzend uit. heb je daar ook al wat mee gedaan?

Dat glaswerk is gewoon zoals Hasegawa het aanlevert :wink: ben tot nu best blij met de clear parts in deze kit, zien er goed uit en passen ook fantastisch.

Over glaswerk gesproken: ik heb wat zitten prutsen aan het hoofd vizier voor de 37 mm
Afbeelding

En het 2e vizier voor de 2 20 mm kanonnen in de Schräge Musik achtige opstelling.
Afbeelding

En als laatste de 2 voorste stukken glas vast gezet op het toestel met Tamiya Extra Thin, dit is een zenuwslopend karwei want TET+doorzichtig plastic = niet meer zo doorzichtig plastic maar met een fijn penseeltje en wat geduld is het prima te doen. Voordeel is dat als het eenmaal zit het super stevig is.
Afbeelding

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2020 23:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
ja, uitdagend schema!

mooi detail met die vizieren!

Gewaagd om je canopy zo vast te lijmen... maar gelukkig goed gelukt!

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2020 11:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4290
Woonplaats: Bovensmilde
Jij durft inderdaad met je verlijming Pieter, maar ja onze labrat moet dat uiteraard wel kunnen ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 112 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement