Trajanus schreef:
Hallo Reteip,
Hoe gaat het met jouw Toryu? Lukt het allemaal?
Ik hoop het maar.
jan
Hoi Jan, jazeker lukt het wel had het alleen heel druk een tijdje dus ben er niet aan toe gekomen om verslagen te schrijven
Maar goed dat ga ik nu fixen
Timmie schreef:
Het interieur is erg mooi geworden.
Welke pigments gebruik je? ziet er super uit een beetje smerigheid in de cockpit.
Grtz Arjan
Better let als net
maar als ik mij niet vergis was dit qua pigments voornamelijk Airfield Dust van AMMO Mig wat best goed werkt in het algemeen om dingen stoffig te maken.
Juggernaut schreef:
Interieur is erg netjes geworden, Dat belooft wat!
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met de Finemolds riempjes. Omdat ze toch vrij prijzig zijn heb ik ze nog niet eerder geprobeerd.
Danny
Ja op zich werkt het prima
Je moet wel een beetje oppassen met het buigen want ze kunnen breken maar een beetje heet water helpt daar ook bij.
Qua verven is het wel even priegelen maar met wat washes en het feit dat ik hem met de cockpit dicht bouw kom ik er denk ik wel mee weg.
Met de romphelften tegen elkaar aan gelijmd was het alweer voor mijn favoriete klusje *kuch* dus niet *kuch* naden wegwerken.
Op de bovenkant van de romp was dit niet zo'n punt, beetje sprue goo->beetje schuren->beetje primer->ziet er ok uit->klaar
Op de onderkant was het wat ingewikkelder, op de buik van de Toryu lopen twee paneellijnen parallel aan de naad in het midden, die naad moest weg die paneellijnen liever niet. Nou dacht ik dat ik dat wel redelijk had beschermd maar primer liegt niet en die verteld een heel ander verhaal.
Man, man, man, kansloos wat een bende
Maar goed dat moest worden gefixt, sprue goo erop gesmeerd.
Alles glad geschuurd, nieuwe lijntjes gescribed en gecontroleerd met wat primer.
Veel beter
Op naar de vleugels, vleugels op zichzelf zijn niet zo heel spannend, behalve dat Hasegawa je clear parts geeft voor de navigatie lichten maar dat er geen uitsparing voor die dingen is mee gegoten.
Even met wat vijlen prutsen en dan is dat ook weer klaar
Bij het passen van de vleugels op de romp bleef er toch een redelijk kiertje over, die heb ik opgevuld met Mr. Surfacer 500, later kan ik het overtollige weer weg poetsen met wat Mr. Levelling Thinner en dan ziet het er hopelijk wat subtieler uit.
Ook op de onderkant toch wat kiertjes waar de vleugels aansluiten op de buik plaat en waar de motorgondels aansluiten op de vleugels.
Die buikplaat past ook niet helemaal 100% netjes, hierdoor zit er een klein hoogte verschil tussen de voorkant van de romp en de achterkant wat nog gefixt moet worden. Ook loopt er achteraan een canyon door de flaps die opgevuld moet worden maar ik denk dat niet zo'n punt gaat worden.
Vooraan bij de neus heb ik de 37 mm hoofd blaffer vervangen met een messing buisje, deze staat op een paaltje van ijzerdraad en kan ik na het verven er zo in ploppen, kan ik ook nog wat doen aan de opening voor de loop en de naadjes die daar in zitten.
_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.
Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.
Huidige actieve projecten:KV-1 met scratchprint interior