Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2020 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
Wat een detail. Erg netjes.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2020 13:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Huib; Ik heb me voornamelijk geprobeerd te baseren op onderstaande foto:
Afbeelding
Bron: https://collectorsmilitaria.com/a_very_ ... 011715.htm
Maar wellicht kan ik de volgende keer toch maar beter kiezen voor een semi gloss zwarte basis met wat gunmetal drybrushing (of een zacht potlood) inderdaad.

Voor de vorm heb ik even de cockpit op de vleugels gezet en dan krijg je al wel redelijk een beeld hoe groot het geheel gaat worden.
photo 508938

En voor het eerst sinds lange tijd heb ik weer eens het flesje Contacta erbij gepakt. Ik wilde de vleugelbovenkant aan de hoofdligger vast plakken t.b.v. de stevigheid, en Extra Thin gaat daar niet geschikt voor zijn natuurlijk.
photo 508940
Nadat de lijm op de hoofdligger een nachtje geeft gedroogd heb ik de voorranden met Extra Thin verlijmd.
photo 508941
De knijpers waren er meer voor om de naden hoed dicht te knijpen, de passing was prima! Wel een tip; ZM geeft aan dat eerst de oliekoeler op z'n plek moet komen en dat daarna de vleugels dicht moeten, maar wellicht is het makkelijker om dit andersom te doen. Anders kom je in de knoop met de kanonslopen en moet je gaan wrikken..

En als laatste even de cockpit er voor de vorm weer opgezet:
photo 508942
photo 508943
Als laatste moet ik de voorranden nog even netjes maken en daarna zal dit hoofdstuk ook al bijna klaar zijn.

Well, tot zover!

つづく


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2020 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Mooie vorderingen weer hoor! Slim om eerst de verlijming op de hoofdbalk te laten drogen voordat je de randen hebt gedaan.
Stukje bij beetje lijkt het net of ik naar de assemblage van een echt vliegtuig zit te kijken!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei, 2020 0:36 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Inderdaad, geweldige bouwdoos....en in de juiste handen terecht gekomen, zo te zien.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei, 2020 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooi Danny! Binnenkant van de vleugel niet in Aotake gespoten? Of zie je er echt negens meer wat van?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei, 2020 5:45 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Deef, well dan heeft meneer Zoukei Mura het goed voor elkaar! :mrgreen: Ben blij dat het je bevalt! :brouw:

@ Thierry, bedankt! Het helpt enorm dat ik gewoon een bak plezier aan deze kit heb. :mrgreen:

@ Huib, ik heb de handleiding aangehouden, en inderdaad, de gunbays zijn zo' n beetje het enige wat te zien blijft. Oke, en het gedeelte van de vleugel tussen het brandschot en de oliekoeler.

Dat gezegd hebbende wil ik ook even meedelen dat deze kit heel even op pauze gaat. Ik heb wat referentie materiaal aangeschaft en ik wil dat eerst even goed bekijken voordat ik verder ga. Tevens wil ik even goed de tijd nemen om te bedenken wat ik wil doen qua verweren. Het groen krijgt sowieso een postshade, maar ik wil voor mezelf even bedenken of ik de haarlakmethode ga toepassen of dat ik ouderwets met een prikker ga chippen, en ik moet ook even kijken hoe erg de verwering gaat zijn.

In de tussentijd zit ik er aan te denken om te beginnen aan kit nr 3 in deze BB; de Tamiya 1/48 G4M1 Betty...
Dusss.... zou zomaar kunnen dat er binnenkort een nieuw topic van mij bij komt. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 18:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, het boek wat ik had besteld is binnen gekomen.
Het betreffende boek had ik besteld bij https://rarebooksjapan.com/ en dit is het boek waar het om gaat:
photo 512568

Het mooie aan dit boek is het feit dat men naar verluid het onderhoudshandboek van de Raiden hebben inbegrepen. Dat lijkt inderdaad het geval te zijn:
photo 512567

Dus nu kan ik mooi stappen zetten om te kijken hoe ik het deel tussen het brandschot en de motor vol kan prakken met zooi! :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Juggernaut schreef:
hoe ik het deel tussen het brandschot en de motor vol kan prakken met zooi!

:lol: Ik verheug me er al op!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2020 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Dat moet echt een gaaf boek zijn! Wel even Google Translate erbij houden :wink:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2020 20:03 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Zo, we zijn weer iets verder, maar er is nog steeds genoeg te doen!
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met wat puzzelwerk. Ik wil namelijk het gedeelte tussen het brandschot en de motor open laten, dus dat alles wat daar tussen hoort te zitten zichtbaar is.
En wat hoort daar dan tussen te zitten? Nou, kennelijk toch vrij veel! We hebben natuurlijk brandstofleidingen, olieleidingen, in dit geval ook water/methanolleidingen, het één en ander aan elektra kabels, en ook materiaal om de motor en aanverwante zaken te bedienen.

Ik heb, om te beginnen, het één en ander op een lijstje gezet:
photo 515352
Deze info heb ik dus weten te achterhalen met behulp van het boek wat ik heb gepost. Zo te zien zijn er nog een aantal vraagtekens, maar nu kan ik ook nog niet zeggen of ik überhaupt alles ga aanbrengen. Ik moet even kijken hoe ver ik kom.

De volgende stap was het achterhalen wat precies wat is achterop de motor, maar gelukkig is de handleiding van Zoukei Mura vrij compleet wat dat betreft.
Dus even een overzicht:
photo 515351
Zoals te zien is zijn er een aantal componenten waar ik dus nog niet (helemaal) over uit ben. Ik heb het idee dat nr. 8 mogelijk met het smeersysteem te maken heeft, maar dat is dus nog een gok...

Omdat ik pas echt van start kan gaan met het aanleggen van het loodgieterijwerk als de cockpit op de vleugels zit, en de cockpit pas op de vleugels kan als de romphelften op hun plek zitten, zijn we daar ook alvast mee begonnen.
photo 515348
photo 515350
Ja, de achterromp zit vrij vol met pinmarks, maar daar ga je helemaal niks van terug zien, dus geen probleem! Als de onderdelen voor het staartwiel op hun plek zitten kan de romp dicht en kan deze definitief op de vleugels geplaatst worden. En dan, ja, dan gaat het geheel er al serieus Raiden-achtig uitzien!

つづく

Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement