Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 28  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 7:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Inmiddels staan de onderdelen in een laagje "product 77". Nog steeds erg blij met deze tip van Klaasjan uit mijn vorige bouw. Fijn met de airbrush te verwerken, en droogt mooi en snel op.

photo 499024

Binnenkort decal-time! :brouw:

バイバイ。

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Vragenuurtje:

Is dat HG 77 een beetje vergelijkbaar met de oude P+?
Op wat voor basis is de HG 77?
Waarmee maak je je airbrush schoon?
Is het ook met de kwast aan te brengen?
Krijg je kleurverschil na het aanbrengen van één of meerdere lagen?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat ziet er superstrak uit .
Mooi gedaan Deef.
Afgezaagde reactie, maar zo is het nu eenmaal :D

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2020 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
tsjopper bob schreef:
Vragenuurtje:
Ah een Q&A, kom maar op! :D
Citaat:
Is dat HG 77 een beetje vergelijkbaar met de oude P+?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb nooit P+ gebruikt... het brengt wel heel mooi dus op.
Citaat:
Op wat voor basis is de HG 77?
Het is op waterbasis. Staat niet zo duidelijk omschreven op de verpakking, maar de verpakking vermeldt wel dat je het kan verdunnen met water.
Citaat:
Waarmee maak je je airbrush schoon?
Ik maak de airbrush schoon zoals ik dat ook met de Vallejo verfjes doe, ik spuit 'm even door met water, maak de naald schoon met Airbrush Cleaner. Laat zich goed uit de airbrush spuiten, het droogt niet op aan de naald ofzo.
Citaat:
Is het ook met de kwast aan te brengen?
Dat heb ik even voor je getest en ik kan hier positief op antwoorden. Onverdund leg je een mooi laagje neer. Het droogt wel erg snel, dus niet over hetzelfde stukje blijven harken.
Ik kan hierbij trouwens ook melden dat twee weken na het aanbrengen van een testlaagje Chipping Medium en verf, de verf nog steeds geactiveerd werd door de HG bij het aanbrengen met de kwast. Dus wellicht dat bij deze combinatie aanbrengen met de kwast vermeden moet worden.
Citaat:
Krijg je kleurverschil na het aanbrengen van één of meerdere lagen?
Ik heb geen kleurverschil ondervonden, maar gebruik het ook pas sinds de Fockewulf van afgelopen winter.
Wellicht dat Klaasdebouwer (Klaasjan) of Lucske nog wat aanvullingen hebben, zij bevolen het mij hier aan.

Wolf73 schreef:
Dat ziet er superstrak uit .
Mooi gedaan Deef.
Afgezaagde reactie, maar zo is het nu eenmaal :D
Thanks Barry, afgezaagd of niet, het blijft toch leuk om te lezen! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2020 11:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
De HG77 is vergelijkbaar met de oude P+

Ik gebruik dit al even en heb nog geen kleurverschil gemerkt, zelfs na 3 lagen blijft de kleur onveranderd.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2020 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor de uitgebreide reactie.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart, 2020 16:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Je hebt een mooi camouflageresultaat gekregen bij deze dubbeldekker.. toch al niet zo makkelijk.

Niet altijd was voor iedereen duidelijk of een vliegtuig nu 'n Dave was of iets anders:


_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2020 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Hahaha hij is mooi Roy! :lol: :lol:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2020 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
:lol: Hoort deze niet thuis bij de groepsbouw Pingpongtafels?

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2020 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Huib2 schreef:
:lol: Hoort deze niet thuis bij de groepsbouw Pingpongtafels?
Dat lijkt me een mooie groepsbouw voor jou Huib, lekker scratchen. En natuurlijk de paneellijn op het pingpongballetje scriben :wink:

Weer over naar "Den vliegende Dave". De decals zitten er inmiddels al een paar dagen op, maar nu ook echt de tijd nog er bij om er iets zinnigs bij te typen. Ik ben uiteindelijk blij met het resultaat, maar het heeft wel de nodige zweetdruppeltjes op het voorhoofd opgeleverd... :roll:

Ik dacht ik begin met de Hinomaru's aan de onderzijde van de ondervleugels. De minst opvallende plek, dus zou ik mooi even kunnen testen ho ze zich gedragen. En deze zaten ook dubbel op het transfervel, dus dan kan je er nog eens eentje verpesten. En dat heb ik vervolgens dus ook maar gedaan...

De positie op de ondevleugels is deels over de flaps. Omdat hier wat opstaande details in de weg zitten (schanierpunten denk ik) besloot ik deze alvast te in delen op te brengen. Dus het deel van de flaps gescheiden van het deel van de vleugel en met deze begonnen. De decal kwamen mooi van het transfervel af, moest wel wat langer dan ik gewend was in het water weken. Echter bij het op positie schuiven brokkelde hij direct uiteen... Goeie tegenvaller, maar ik had hier dus nog reserve van. Uiteindelijk heb ik ze mooi op de onderzijde geregen:

photo 499401

En met wat extra voorzichtigheid is uiteindelijk de rest er ook bijna zonder problemen opgegaan:

photo 499229

photo 499228

photo 499227

photo 499225

Ik zeg "bijna" omdat er nog wel een paar dingetjes tegen zaten. Het tweede schuine streepje uit de staartcodering is gescratched uit een oud bewaard decalvelletje. De originele hiervan ging verloren. De witte lijnen op de staartvlakken heb ik ook in twee delen opgebracht. Deze zijn gemaakt uit één geheel, dus doorzichtige film tussen elk wit streepje. Ik heb de flaps weer gescheiden van de staartvlakken en ze dus in vieren opgebracht. Althans, dat was de bedoeling. Het hele gedeelte van het linker beweegbare deel ging verloren. De decals zijn erg dun, en bij het schuiven van het transfervel ging hij dubbel en was niet meer te redden. Balen natuurlijk, maar in mijn verzameling oude decals vond ik nog een paar witte lijnen die even breed waren! Ook nog mooi wit, niet vergeeld in ieder geval. Het enige verschil is dat de originele een beetje "gekarteld" zijn, maar uiteindelijk is dit volgens mij niet bijzonder opvallend:

photo 499226

Al met al dus tevreden met het resultaat, zoals ik al typte. Mooie dunne decals, die met een paar behandelingen Set & Sol mooi de lijnen van de details volgen. Door de tegenvallers met aanbrengen ben ik echter wel van plan volgende keer markeringen als de Hinomaru's en de witte strepen te gaan spuiten, zoals ik al zie bij een aantal van jullie.

Alles staat nu al een paar dagen in de 'Product 77', het is tijd voor een goeie panelline-wash!

バイバイ。

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 271 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 28  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement