Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 sep, 2019 22:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Afbeelding

Nadere info volgt zsm.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op do 07 mei, 2020 17:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 sep, 2019 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Hoewel al een beetje voorbijgestreefd voor WWII, heeft ie zich toch een mooi palmares toegeëigend... Succes

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dat is ook een mooie Jan, met welk kit trap je deze BB af?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 2:26 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Tijdje geleden de film The Airstrike gezien, een Chinese film uit 2018 die gaat over de Japanse bombardementen van de Chinese stad Chongqing in 1943. Daar speelde de Nelly een grote rol bij, en in de film dus ook.

Succes!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 10:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Net als Barry ben ik erg benieuwd met welke kit je straks de buddy build gaat starten. Jager, om erin te komen? Of een bommenwerper zoals dit fijne exemplaar, om jezelf voor een wat grotere uitdaging te stellen waarna je als 'toetje' de jager kunt maken. Zoals je zelf al schreef in de introductiepost voor de buddy build, worden er relatief weinig bommenwerpers en andere meervoudig-motorige kisten op schaal gebouwd... ziehier je kans om meteen de toon te zetten ;)

Erg uitnodigende kit om te bouwen lijkt me dit, maar daarnaast ook uitnodigend om straks op een club- of wedstrijdtafel te bestuderen, omdat er zo te zien niet één maar drie zichtbare interieursecties in zitten.

Meerdere bedrijven, waaronder Eduard, hebben hier maskeersetjes voor uitgebracht; lijkt me geen overbodige luxe. Ben je ook van plan photo etch aan te schaffen? Zowel Platz, Eduard alsook Brengun hebben photo etch setjes uitgebracht en volgens mij overlappen die elkaar niet of nauwelijks.

Of je nu voor de aanvullingen kiest of niet, ik weet zeker dat dit hoe dan ook een indrukwekkende bouw zal worden. Alvast veel plezier gewenst!

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 14:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Juggernaut schreef:
Tijdje geleden de film The Airstrike gezien, een Chinese film uit 2018 die gaat over de Japanse bombardementen van de Chinese stad Chongqing in 1943. Daar speelde de Nelly een grote rol bij, en in de film dus ook. Succes! Danny


@ Danny: Ik heb 'm hier ook liggen. De film staat ook bekend onder de titel The Bombing. Het is na de Monumentmen de slechtste film over de oorlog die ik ooit heb gezien. Slecht acteerwerk met veel stereotyp gedrag (lees:opvattingen over) van Chinzen. Stuitend gewoon. Onbegrijpelijk dat een topacteur als Adrien Brody (The Pianist, Peaky Blinders e.v.a.) zich afgeeft aan dit soort rommel. Van Bruce Willis kan ik me dat wel voorstellen. De animaties van de Nell en de Polikarpov I-16 zijn wel fraai. Weet je zeker dat dit in 1943 speelt en niet eind jaren dertig?

@Roy, ik ga er zeker naar opzoek. Dank voor de tip!

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 16:42 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Jan volgens wiki speelt de film zelf af in 1943, maar de bombardementen waren inderdaad al vanaf 1938 bezig.
Citaat:
Set in 1943 during the World War II, the story revolves around the Japanese bombing of Chongqing, which started in 1938.


En ja, het is een B-film. Dat model van de P-40 is ronduit vreselijk, maar de Plofkarpertjes lijken goed en voor de rest keek het aardig weg. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 sep, 2019 18:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Adrien Brody, de man die in de predator speelde, tsjah ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 sep, 2019 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
De kleuren en soort camo zijn hetzelfde als die "Dave" van mij toch?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 sep, 2019 2:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Weer zo'n strak vliegtuig, waren deze ook niet betrokken bij de aanval op HMS Prince of Wales en HMS Repulse voor de kust van Maleisië?

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement