Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu za 18 apr, 2026 10:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 nov, 2024 22:32 pm 
Brouwer

Hallo allemaal,

Het was zeker een mooie collectie zo bij elkaar!
Misschien wel leuk om het volgend jaar dan wat breder te trekken, m.a.w. niet alleen vliegtuigen, maar ook vaar- en voertuigen?

Ik ga in ieder geval op zoek naar nog wat Japans WW2.
Dat heb ik nu nog niet verder in mijn collectie.
Het kan zo maar een 1/32 worden, aangezien ik daarnaar aan het overstappen ben.

Tot volgend jaar (alvast)!

Groeten,

Marco

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2024 12:38 pm 
Brouwer

het staat iedereen vrij om een thema aan te dragen voor een buddy-built. In dit geval is er gekozen voor Japanse luchtvaart tijdens WO2, dus tsja, dan vallen vaar- en voertuigen af.

De buddy-built loopt gewoon door, dus kom maar op met je bouwverslag zou ik zeggen.

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2024 13:58 pm 
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Eindelijk was het dan zover na: op de ESM van gisteren konden we eindelijk de hoogtepunten van ons werk laten zien van de Banzai GB. Deze vond officieel plaats tussen januari 2020 en januari 2022. Maar liefst 27 deelnemers bouwden 69 modellen en daar kwamen er later nog een aantal bij. Door corona konden we helaas niet eerder ons werk tentoonstellen.

In januari van dit jaar kwam Jeroen Knol met het idee om op de ESM een showtafel in te richten met Japans vliegspul uit deze GB en uit de GB Rising Sun. Schoorvoetend meldden zich enkele liefhebbers en we dachten dat 1 tafel wel zou volstaan. Maar de laatste maanden kwamen er meer aanmeldingen binnen, ook al omdat enkele bouwers gericht waren uitgenodigd om met hun parels te komen en van de mogelijheid om te exposeren gebruik te maken. Uiteindelijk waren er 4 tafels nodig om alles te stallen. Jeroen en Grizzly Greybeard hadden enkele toppers ingezet bij de wedstrijd en die werden nog bekroond ook.

Door het grote aantal deelnemers en modellen kregen we een staalkaart te zien van waartoe de Japanse vliegtuigindustrie tusen 1939 en 1945 in staat was. Het was een zeer veelzijdige expositie met uiteenlopende vliegtuigtypen, verschillende camouflageschema's en verftechnieken al of niet voorzien van een display om het allemaal nog mooier te maken.

Niet voor niets was er veel belangstelling voor onze showtafels. Het gebeurt immers zelden of nooit dat je op zo'n beurs speciale aandacht gegeven ziet worden aan Japanse militaire luchtvaart. Er werden heel veel vragen gesteld, vooral over schildertechnieken en foto's gemaakt die konden dienen als referentie voor eigen projecten.

Als voormalig geneesheer-directeur van de Banzai GB kijk ik met voldoening terug op de dag van gisteren. Ik wil Jeroen bedanken voor het initiatief en voor de organisatie van het geheel. Dank ook aan de harde kern: alle deelnemers die de moeite EN het risico hebben genomen om hun pareltjes tentoon te stellen.

En nu weer lekker bouwen tot de volgende happening.

Groet!
Jan-san

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Focke Wulf Fw 190A-3 (Tamiya), A-5 (Hasegawa), A-5 (MisterCraft), A-8/F-8 (Italeri), F-8/A-8 (Airfix), D-9 (Hasegawa) & Focke Wulf Ta 152H-1 (Revell/Frog), 1:72;
Onlangs voltooid:
* Martin PBM-5A Mariner, Academy 12586, 1:72
* Vought Corsair II FAA, Revell 03983, 1:72;
Alle projecten bij elkaar:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2024 14:05 pm 
Brouwer

Prachtig verwoord en schitterende foto's Jan! Jij bedankt voor het dragen van de Groepsbouw en het warme contact met alle deelnemende partijen! Uiteraard ook voor het displayen van je geweldige modellen.

Ik zeg 2025 wordt het nog gekker en groter. Daarnaast pakken we volgend jaar ook de prijs voor mooiste showtafel!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2024 18:40 pm 
Brouwer

Bedankt iedereen voor de ongelooflijk mooie collectie om deel van uit te maken! En Jeroen, mega bedankt voor de organisatie! Ik kijk al uit naar volgend jaar!

On the bench: F4U-1D Corsair "FAA - 137/X" [1:48]
Last finished (1): Alouette III "Kongelige Danske Marine" [1:72]
Last finished (2): Fokker D.XXI "229" [1:72]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2024 19:26 pm 
Brouwer

Het zag er uitstekend uit! :brouw:

1/35 Ball Tank Winterdio

1/35 RENAULT VAB 4x4

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]