Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 20:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2020 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Na het nodige hak- en breekwerk model toch aardig uitgelijnd gekregen:




Zoals te zien is, zo links en rechts wel nodige moeten schuren, maar het begint op een Sonia te lijken.

photo 498861

Sommige kitjes voelen als een gevecht. Dit is er zo'n eentje. Dat in tegenstelling tot mijn eerste project, die ging zo ongeveer vanzelf.

Twijfel ondertussen alom over te kiezen kleurenschema. Voel er ook wel voor om een cremegroen - / witte te maken.

Groet, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 feb, 2020 17:46 pm 
Online
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Knap werk, en mooi hersteld. Hoe gaat het nog verder met de bommen? Strookjes papier en kleven/hard maken met dunne CA geven een stevig geheel.

In verband met de camo, als je gaat voor de smokerings, kan je ook omgekeerd werken... eerst je lichtgrijs, en daarna het groen (freehand of afplakken met blutack, naar je eigen mogelijkheden) gaat, denk ik, iets gemakkelijker zijn...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb, 2020 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Mooie redding Nico.....straks met de verf erover is het waarschijnlijk (bijna) niet meer te zien.

Tochvind ik de camo zoals op de doos staat toch wel het mooist, maar het is jouw brouwsel.

Ik vond dit overigens ook wel wat hebben.
Afbeelding
Bron:http://arawasi-wildeagles.blogspot.com/2015/01/mitsubishi-ki-51-sonia-by-alexandros.html

Cheerz :brouw:
Barrry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb, 2020 11:08 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Zie je wel Nico: ik wist dat je het kon! "Als je maar wilt", zei mijn vader altijd :lol:
Maar ik vind het toch een prestatie en hoop van harte dat je toch voor de camo op de doos gaat.
De suggestie van Barry vind ik ook bijzonder. Ik heb een Lily met dat schema. Die field camo heeft toch wel iets extra's.
Succes maar weer,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb, 2020 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
KitBoy schreef:
Sommige kitjes voelen als een gevecht.

Dat zijn de beste! :mrgreen:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 feb, 2020 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Alle aanmoedigen ten spijt heb ik toch er voor gekozen een geheel lichtgrijze te doen. De kits is aardig in mekaar gekomen, maar als je er de hele tijd met je neus boven op zit zit je toch erg veel tekortkomingen, vooral in de uitlijning aan de voorkant. Typisch van die dingen die je beetje weten moet en een gemiddelde toeschouwer niet op zal vallen.

Dit wordt dus sowieso geen topstuk van mij en daarom heb ik ook niet de behoefte om in deze een flinke hoeveelheid energie in de camo te steken. Wellicht in de Babs wat dat aangaat meer moeite.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Even stand van zaken nu:

photo 500694

Aardige slag kunnen maken, zonder verder al te grote problemen. Het wordt uiteindelijk toch een geheel grijs/groende versie. Dit heeft met name te maken met wat tegenvallende resultaten op het gebied van de PE met de bommen alsook de uitlijning van het geheel van vleugels en romp. Hoewel dit laatste redelijk op zijn plek gekomen is blijven er wat hinderlijke dingen zichtbaar. Het voorste zijpaneel vd romp is toch niet helemaal op zijn plek terecht gekomen en steekt wat verder uit dan de bedoeling is. Gegeven dat met name op ging vallen na de verflaag. Tja en als zo'n model dan toch niet 100% na je zin wordt heb ik ook de motivatie niet meer om heel veel energie te steken in een ontzettend ingewikkeld kleurenschema. Ik wil verder niet al te dramatisch doen, want ook dit kleurtje vind ik verder best aardig en staat best mooi op de plank tussen al die andere meer gedempte kleuren.

Voor de verandering wel voor een open cockpit gekozen, dat ging vrij aardig bij deze kit. Kwaliteit van de decals niet helemaal je van het. Vrij dik en van dichtbij lijkt het rood wat spikkelig.

photo 500695

Grootste stommiteit van mij in deze is: FOCUS. Ik ben zo iemand die superenthousiast kan geraken voor zo'n groepsbouw als deze en dan eigenlijk met téveel projecten tegelijk aan de slag gaat. Dat ik op drie verschillende locaties de mogelijkheid om te bouwen helpt daarin natuurlijk ook mee. Nu dus thuis de gehele werkbank vrij om deze af te ronden en volgende project weer 100% focus alleen daar op. Nog even dimdammen welke. Ik hoorde een roep om meermotorige onderwerpen, maar die ik al heb wordt al gebouwd (Nell). Heb nog wel een Gekko, maar da's wel erg oud kitje. Mijn gedachte gaat toch naar de Babs.

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 16:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Ziet er al met al toch goed uit hoor Nico!
En leuk dat je aan de Babs gaat beginnen. Een typisch voorbeeld van een "overgangsvliegtuig" met veel oude en enkele nieuwe technische vindingen.

Succes!
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op zo 15 maart, 2020 23:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Die open cockpit ziet er heel gaaf uit zo. Ga je nog iets met een wash of panellines doen? Want verder ziet dit bijzonder fraaie toestel er nog een beetje vlakjes uit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ja

Dat is wel mijn bedoeling. Maarrr... Ik heb tijdje niet met washes gewerkt. Ik had ooit een potje (zwart)waar ik heel lang mee gedaan heb. Ik heb toen van ander merk potje gekocht, maar dat werkte slecht. Bleef veel teveel van zitten.

Op het wiel al verdund laagje olieverf gedaan.
Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement