Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1:144 747-400 KLM
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2021 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Dag allemaal,

Ik weet niet of ik nog een nieuw topic mag beginnen, aangezien het honderdste jaar van KLM alweer voorbij is, dus als ik in overtreding ben dan mag deze verplaatst worden :wink: Voor het geval ik niet in overtreding ben:

Ik had al veel eerder mee willen doen en heb regelmatig naar de prachtige KLM kisten gekeken die hier gecreëerd worden. Nu kom ik zelf zeer sporadisch aan bouwen toe. Lang bezig geweest met een 777, waarvan alles mis mee ging. Uiteindelijk heb ik hem laten liggen en door allerlei andere dingen 2 jaar niet meer gebouwd. Door het steeds kijken begon het toch weer te kriebelen om ook weer te gaan bouwen, tijd moet dan maar gemaakt worden!
Met betrekking tot KLM had ik nog 3 747's liggen. Twee keer de bekende kit van Revell. Met zowel de oude livery, met de dikke blauwe band (de mooiste vind ik persoonlijk) als de livery vanaf 2002. Daarnaast heb ik ook nog een opengewerkt model liggen met de eerste livery, zoals VJ die hier ook gebouwd heeft. Ik heb besloten om te beginnen met de bekende 747 van Revell met de livery vanaf 2002. De 747 blijft toch voor mij een van de mooiste toestellen (samen met de 787). Een tijd lang heb ik op Curacao gewerkt en na een zeker aantal maanden was het tijd om terug te vliegen. Dat gebeurde civiel en ik had de stille hoop dat we met dit iconische toestel terug naar huis zouden vliegen. Niks was minder waar, we moesten het doen met een 737-800 van Tui. Desalniettemin blijft het een prachtig toestel, zeker in combinatie met de blauwe Caribische zee eronder zoals de bekende foto's van Sint-Maarten.

Ik weet dat sommige dit een draak van een kit vinden omdat er behoorlijk wat dingen mis mee zijn. Nu ben ik zelf iemand die houdt van details en correct etc. Daar tegenover staat de bouwtijd en het plezier dat ik er uit wil halen en een klein beetje ook het feit dat ik geen VJ de tweede ben :wink: Dus voor deze bouw heb ik besloten om RUDD te bouwen. De 2de 747 (en de 3de) kan ik genoeg aan doen als ik daar volgend jaar hopelijk meer tijd voor heb.

Zo ligt de 747 er op dit moment bij:

photo 532623

De raampjes zijn inmiddels allemaal dicht en morgen of vanavond ga ik de romp in elkaar zetten. Mijn albastine autoplamuur is op, dus vanavond even in de tijden van lockdown kijken waar ik het snelst weer een nieuwe vandaan kan halen. De kit is verder vrij simpel. De motoren staan ook al in elkaar.
De decals die ik ga gebruiken zijn van Draw:

photo 532624

Wat mij wel is opgevallen bij het kijken van referentie foto's is dat er nog wel verschillende decals missen voor detaillering. Wellicht weet iemand waar ik zo'n algemene decal set kan vinden? Voor de ramen heb ik nog authentic airliner decals besteld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:144 747-400 KLM
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2021 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hi Marijn,

Leuk dat je toch besloten hebt om hier een verslag te plaatsen van je project. Dat kan gewoon, geen probleem. RUDD kan je er ook een prima model van maken. Alleen zijn er inderdaad wat details die dan verkeerd zijn.

V.w.b. de detaildecals ken ik alleen deze set voor de 747 van Flying Colors.

Succes! Ik houd je verslag in de gaten.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1:144 747-400 KLM
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2021 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
MarijnD schreef:
...en een klein beetje ook het feit dat ik geen VJ de tweede ben :wink:

Hoi Marijn, dat kan je best worden hoor. Ik kan niets dat anderen ook niet zouden kunnen. Mijn enige 'geheim' is de focus houden op het einddoel. Dat is overigens best lastig soms. Wees vooral niet te bang voor fouten, hou plezier in het leren en vooral in het creëren van zo'n prachtige 747! Zo mooi zelf, dat ik eigenlijk wel met je mee wil doen met een 747-300 ;-) Leuk!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement