Een paar hele kleine dingen gedaan, maar wel nodig. Nodig om stap voor stap naar het punt toe te werken dat de zaag er echt in gaat
Tot nu toe waren het kleine dingen, waar niet al te veel aan mis kan gaan, als ik de bodem van de kist in twee zaag is het een ander verhaal....
Het blijft spannend, maar wel een uitdaging, dus ik hoop dat het geen teleurstelling wordt.
Om even terug te grijpen op de opmerking van René, inderdaad vervang het grijs door groen...Sterker nog ik denk dat de Airfix behoorlijk model heeft gestaan voor deze.
Daarnaast denk ik dat de mijne wel wat gewicht kan gebruiken, maar goed dat weet ik pas als ie korter is en het kantoor er in zit.
Maar ik denk dat dit wel een indicatie is, ik heb een tailzitter en dan heb ik alleen de knalpijpen er nog maar op gepast. Dus heb ik er even wat ringen er in gedaan voor het idee.
Daarna de vloer er in en dat heeft voldoende speling, dus als het nodig is, kan ik daar wat mee. Deze knalpijpen waren al iets open, ik heb ze wat verder opengemaakt.
Dan kom ik bij de uiteindelijke bevestiging van de knalpijpen en de vloer voor de rotor en luchtinlaat. Als ik die ga maken volgens de beschrijving dan moet ik de hele boel op een grondplaat zetten.
Die moet vervolgens in de body gezet worden en naar blijkt tussen de nokjes aan de binnenkant. De knalpijpen komen daar op, maar als ik dat geheel er in schuif ziet het er aan de achterkant niet uit.
De knalpijpen staan dan haaks, terwijl ze op de kist toch echt onder een hoek zitten, dat moet dus anders.
Vandaar dat ik de knalpijp zelf wel in de body lijm onder de juiste hoek, wat uitlijn nokjes er bij doe en wat extra steun om het grondplaatje aan vast te zetten.
Na het nodige gepruts past de hele boel in de body en vallen de onderdelen knap op zijn plek. De hoofdrotor past er dan netjes in, maar dat heb ik niet op de foto gezet.