Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Shake schreef:
Dat ziet eruit als een redelijk gedateerd kitje.

In één van de romphelften staat 1978. Nog net wat jonger dan ik 8) Meer zeg ik niet.

Shake schreef:
Ik denk dat het afschuren van de klinknagels in ieder geval een positieve invloed heeft

Ze zitten er wel, echter in 1:72? Deze keer ga ik inderdaad voor een gladde huid.
photo 487887

Bovenste helft zonder klinknagels en onderste heeft ze er nog op zitten.
photo 487881

Binnenin wat uitdrukpunten verwijderd die zichtbaar zouden kunnen zijn en alvast begonnen met het interieur (stoelen en achterwand aan de bodemplaat gelijmd).
photo 487882

Dryfit, hoofdrotorsteun behoeft nog wat TLC.
photo 487883

photo 487884

Uitlaten aan achterzijde ga ik nog uitboren. Ook hier nog wat opvulling en TLC, komt later wel....
photo 487885

Wellicht dat de stand van de achterwand nog iets naar achteren mag (iets schuiner), komt later wel als ik de luchtinlaat ga aanbrengen. Ik overweeg om tussen de cockpitbodem en de romp wat bladlood toe te voegen om eventueel achteroverhangen te voorkomen. Op zich kantelt mijn eerder gebouwde Bb-105 niet echt, maar ik doe het gewoon.
photo 487886

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tsjopper bob schreef:
[Ik overweeg om tussen de cockpitbodem en de romp wat bladlood toe te voegen om eventueel achteroverhangen te voorkomen. Op zich kantelt mijn eerder gebouwde Bb-105 niet echt, maar ik doe het gewoon.


Tja, baat het niet, dan schaadt het niet toch? Kijkend naar die wasknijper concludeer ik dat het niet een heel groot model is, of wel?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
En Rene is ook los! Benieuwd hoe deze uit gaat vallen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 20:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 dec, 2016 15:15 pm
Berichten: 185
Woonplaats: Brabant
FokkerFan schreef:
tsjopper bob schreef:
[Ik overweeg om tussen de cockpitbodem en de romp wat bladlood toe te voegen om eventueel achteroverhangen te voorkomen. Op zich kantelt mijn eerder gebouwde Bb-105 niet echt, maar ik doe het gewoon.


Tja, baat het niet, dan schaadt het niet toch? Kijkend naar die wasknijper concludeer ik dat het niet een heel groot model is, of wel?


Hahahaha ik wou net zeggen dat de wasknijper bijna groter is als het model.
Daarom vind ik het des te knapper dat men er toch iets moois van kan maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bouwverslagen van helikopters volg ik uit interesse meestal in stilte maar nu heb ik wel een vraag: waar had een civiele luchtvaartmaatschappij zoals de KLM helikopters voor nodig... was dat enkel voor VIP-vervoer of waren er nog andere redenen? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 okt, 2019 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even opgesnort, wiki kan het beter verwoorden dan ik:

Citaat:
KLM Helikopters was a Dutch civil helicopter operator founded in 1965, and was wholly owned subsidiary of KLM Airlines.

Also known as KLM Noordzee Helikopters the company provided offshore support flights, charters, and search and rescue. Their fleet consisted of seven Sikorsky S-61N's, four Sikorsky S-76B's, two Sikorsky S-58T's and two MBB Bo 105's. In 1991 the company expanded when Era Helicopters a division of Era Aviation acquire a 49% of KLM, and provided them with growth in Alaska region. until the company was sold to Schreiner Airways in 1998.


FokkerFan schreef:
Kijkend naar die wasknijper concludeer ik dat het niet een heel groot model is, of wel?

Inderdaad, het model is niet veel groter dan een wasknijper. De eerder door mij gebouwde Bölkow heeft een lengte van ca. 11,5 cm en een rotordiameter van 13,5 cm.

Maar ik heb ze kleiner gemaakt (even de 1:144 en 1:350 modellen niet meegerekend).

Fairey ULH
photo 475550

Hafner Rotachute
photo 365238

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 okt, 2019 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bedankt voor de toelichting René, dus toch een waaier aan doeleinden. Weer een beetje slimmer geworden vandaag! :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Qua modelbouw niet zoveel opgeschoten, maar ik zat een beetje met de luchtinlaat van de motor. Airfix levert daarvoor een dicht plaatje terwijl ik een soort rooster verwacht. Per slot van rekening moet er lucht in en niet tegengehouden worden, dus even zoeken....

Info van het www.
photo 489732

photo 489731

Ook moest ik ergens een 1:48 model hebben (één van de weinigen die ik nog wel heb), en inderdaad:
photo 489733

En ik moest ook nog ergens een walkaround boek hebben van Wings & Wheels Publications, verstopt in een doos op zolder vond ik 'm:
photo 489734

Op de box-art van Fujimi is helemaal niks te zien, dat lijkt wel op een flinke doorkijk. Het onderdeeltje van de 1:48 kit was ook niet meer dan een vlak plaatje met een klein ribbeltje erop. In het boekje vind ik eigenlijk hetzelfde als zoals te zien is op de 'UN'-versie. Het lijkt op een soort bak met daarin iets uit het midden een vierkante inlaat. Dat is wellicht wel erg klein om in 1:72 wat mee te doen, we zullen zien.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 okt, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Ik heb je een PM gestuurd, maar ik zat zelf ook met dat probleem. Ik had een mooie happer in de kit zitten, die je ook op die B-41 ziet (bijna niet te zien, links boven).
Maar toen ik nog eens goed naar de foto's op de IMPS site keek zag ik toch dat het bij de KLM heli's en ook die van de politie, anders is.
Ik ga voor een 'dichte inlaat', waar ik een klein driehoekje uit het midden haal.

mvg,

Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2019 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Kijk, zo komen we er wel.

:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement