Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 31 maart, 2020 3:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2020 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3187
Woonplaats: Lisse
Omdat de bouw van de PH-BXA me erg goed beviel heb ik aan Sinterklaas een tweede exemplaar gevraagd. Gelukkig was ik een brave jongen geweest en werd ik verblijd met de gevraagde bouwdoos.
Dit gaat wel een iets andere bouw worden,ik wil deze namelijk graag bouwen als een desktop model voor op mijn bureau op het werk. Gelukkig levert Zvezda een degelijke standaard mee, dus dat mag geen probleem zijn.

Omdat de PH-BXA de eerste Boeing 737 NG van de KLM was, leek het me toepasselijk nu de PH-BCL te bouwen. De nieuwste 737 NG van de KLM en ook nog eens de laatste civiele 737 NG ooit gebouwd. Oorspronkelijk was dit niet de bedoeling, maar op de productielijn bleken de vleugels niet aan de romp te passen. Bij nader onderzoek bleken de bevestigingsgaten in de romp niet op de juiste plaats te zitten wat wel bijzonder is, ze hadden tenslotte al zo'n 7000 keer kunnen oefenen :roll: .
Dit bleek niet te herstellen, de romp werd afgekeurd en de overige delen gingen in opslag tot er een nieuwe romp werd geleverd. Zodoende werd deze 737 de laatste civiele uitvoering die van de band rolde. De NG wordt overigens nog wel gebouwd als de P8 "Poseidon" onderzeebootbestrijder.

Deze nieuwste uitvoering wijkt op wat details af van de PH-BXA, er zit tenslotte bijna 20 jaar tussen beide toestellen. Hier kom ik verder tijdens het verslag op terug. Verder is de doos hetzelfde;

photo 501131

En dit is de huidige stand van zaken. Tijdens de bouw van de BXA tussendoor ook al wat aan dit model gedaan. Wel wat geleerd van de vorige bouw, namelijk eerst de flap track fairings gemonteerd en ook de strips om het hoogteverschil tussen de vleugelhelften wat meer aandacht gegeven. Hierdoor is het hoogteverschil nu verwaarloosbaar.

photo 501124

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Buddy-build 100 jaar KLM
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement