Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu zo 23 feb, 2020 7:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de uitgebreide vergelijking. Nu weet ik ook wat er aan die Airfix kit verbouwd moet worden als ik daar ooit eens aan ga beginnen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
McDonnell RF-4E Luftwaffe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 nov, 2019 21:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 606
Woonplaats: Oosterhout
Eindelijk weer eens een update!

De achterkant en de motoren zijn voor een tweede laag in de plamuur gezet. Tevens op de romp nog een beetje plamuur aangezien daar nog wat deukjes op zaten (achtergebleven van het casting proces)
photo 490166

De staart is verder ok, alsmede de romp, dus deze kunnen in de primer!
photo 490167

De flap track fairings zijn bij deze kit los. Nog een heel gepuzzel om de juist te lijmen, aangezien er bij de kit 12 zitten, terwijl er maar 6 nodig zijn. Volgens mij heb ik nu de juiste gelijmd. De fit is erg goed en het plamuren, schuren en in de primer is zo gedaan
photo 490169

photo 490168

Dan kunnen de vleugels bevestigd worden. Altijd een heugelijk moment aangezien het dan al op een vliegtuig begint te lijken. De fit is best goed, maar ook hier is nog wel wat plamuur nodig.
photo 490170

Na het schuren kan het geheel in de primer.
photo 490171

De leading edges van het staartvlak spuit ik voordat ik de rest van het staartvlak wit ga spuiten. Het is namelijk gemakkelijker wat leading edge spuitfoutjes te corrigeren dan omgedraaid. De fit op de romp is trouwens zeer strak, dus plamuur en schuren daar is niet echt nodig.
photo 490172

Ik ga eerst de vleugels en onderkant van de romp spuiten. Derhalve kan de bovenkant afgeplakt worden
photo 490173

Voor de staart heb ik de leading edges afgeplakt. Voor de kleine stukjes wat lastig is met tape heb ik color stop van Revell gebruikt. Voor mij de eerste keer, maar dit werkt best goed.
photo 490174

Dan kan de onderkant in de donkere primer en de de staart met witte lak gespoten worden. Ik heb trouwens ook de hoekjes van de vleugels geschuurd voor de rood en groene lichten.
photo 490175

Ondertussen ook maar even een begin met het landingsgestel gemaakt
photo 490176

Het reslutaat van de staart!
photo 490178

En dan de rest van het vliegtuig in de lak! Gelukkig weer met mijn oude vertrouwde Canadian Voodoo grey. Coen van Flash Aviation had ze van Xtra color nog liggen, dus meteen enkele aangeschaft.
photo 490179

Ik ben tevreden met het resultaat, dus nu kunnen de leading edges van de vleugels gespoten worden.
photo 490180

photo 490181

Ik had het zo afgeplakt dat de tape van het bovenste deel van de romp gemakkelijk los gemaakt kon worden, dus na het drogen van de leading edges kon vrij snel de bovenkant in de witte lak.
photo 490182

En dan de motoren! Ik wil de motoren deze keer eens flink laten glimmen (op de foto's glimmen ze ook behoorlijk). Onze VJ maakt de meest prachtige chrome-kleurige creaties (bekijk zijn recente DC-3 in het Gooney Birds gedeelte maar eens (https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 3#p1009684)) en hij gebruikt daarvoor Inspire chrome. Deze heb ik recent ook aangeschaft en na een aantal tips van VJ is dit het resultaat. Conclusie: Ik had inspire al jaren eerder moeten aanschaffen :lol:

photo 490177

photo 490183

En dit is de status op het moment:
photo 490184

Wordt vervolgd! De volgende keer hopelijk een snellere update, maar het werk laat het niet echt toe op het moment.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 6:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1415
Een woord: prachtig!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 117
Wauw, voor je motoren moest ik eerst een zonnebril opzetten! 8)

Ziet er heel gaaf uit!

_________________
Aan het bouwen:
Trumpeter 1:350 USS San Francisco CA-38 (1944)
Daco 1:144 Boeing 737-300 easyJet
Authentic Airliners 1:144 DC-10-30CF Koninklijke Luchtmacht
Pacific Crossroads 1:350 Hr. Ms. de Ruyter (1942)

"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3170
Woonplaats: Lisse
Ook jij hebt het tempo er goed in zitten. De motoren zijn letterlijk oogverblindend geworden 8) . Ik ben er zelf altijd een beetje huiverig voor om de vleugels aan de romp te zetten na het spuiten, maar blijkbaar is de passing dik in orde.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Buddy-build 100 jaar KLM
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2019 12:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 606
Woonplaats: Oosterhout
Het spuitwerk zit erop (althans, dat dacht ik toen nog :() dus de staart kan bevestigd worden.
photo 491225

De motoren hebben een weathering gekregen en ik heb de panellines licht geaccentueerd. Tevens de vleugels en stabilo's alvast een lichte weathering gegeven.
photo 491226

photo 491230

En toen besloot ik te beginnen met het decallen zonder er bij na te denken. Zie je al wat er mis is?
photo 491228

Ik in ieder geval nog niet, dus ik ging rustig verder....(dit fit van het staartdecal was trouwens niet best. Veel te groot). Kijk maar eens wat een stuk ik eraf heb moeten snijden.
photo 491229

photo 491235

En tja omdat het toch lekker ging kan de motor er alvast op (dat was dus niet zo slim...)
photo 491233

...want toen ik de cockpitramen wilden gaan doen zag ik pas wat er mis was. De cheatline is veel te laag (maar liefst 2,5 millimeter). Hier is nu niets meer aan te doen. De motor zit echt goed vast en ik kan die niet loshalen zonder deze te beschadigen. Daarnaast zijn de decals ook al geseald, dus die kan ik ook niet meer loshalen zonder deze te beschadigen. Ik heb dus maar besloten het voor de bakboord kant zo te laten (en ach, 99% van de tijd zie je het vliegtuig toch maar van één kant)

De stuurboord kant daarentegen is nog wel te redden, want daar zitten de decals (en de motor) nog niet op. Afplakken dus maar weer. Hier kan je ook mooi zien hoeveel te laag het grijs zit.
photo 491232

Dan opnieuw in de primer en opnieuw in de lak.
photo 491232

Et voila: deze keer wel correct.
photo 491234

Deze keer is de cheatline wel op de juiste hoogte.
photo 491236

De raamdecals van Authentic Airliner Decals doe ik over de raampjes die op de cheatline gedrukt zijn heen. Hier is op de foto een begin mee gemaakt.
photo 491227

En dit is de status op het moment. Volgende keer denk ik al de eindfoto's...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2019 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Balen zeg! Stom hoe je daar zo overheen kan kijken soms he. Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van de voorkant :wink:

Desondanks ziet het er (zoals gebruikelijk bij je modellen) erg strak uit!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
McDonnell RF-4E Luftwaffe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2019 12:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 606
Woonplaats: Oosterhout
FokkerFan schreef:
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van de voorkant :wink: !


Hij ziet er uit als een clown met een scheef gezicht helaas.
photo 491240

Ach, het is weer een wijze les geweest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 nov, 2019 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ai, dat is wel jammer ja. Je zou het anti-glare shield aan de linkerkant nog wat kunnen verhogen tot net onder de cockpitramen om het effect iets minder dramatisch te maken.

Verder wel een superrealistisch model!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
McDonnell RF-4E Luftwaffe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2019 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 579
Authentic Airliners 1:144 BAC2-helften KLM :mrgreen:

Ik zou het precies zo gedaan hebben. Lekker met de neus naar rechts in de kast. En dit gebeurd je ook geen tweede keer meer dus ach..

Ik ben heel benieuwd naar de eindfoto's!

_________________
Hier mijn brouwverslag van de Northrop X-4 Bantam in de vliegende gedrochten groepsbouw.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement