Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2020 2:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
@ tsjopper bob: Ja, helaas... Het is echter nog geen groot probleem.

Na een aantal uur proberen om een hemel voor de cabine te maken, heb ik het uiteindelijk gestaakt. Wanneer het toestel dicht is zie het denk ik toch niet goed genoeg. Heb vervolgen de cockpit erin gelijmd, en na drogen op maat gemaakt zodat de neus erop past.

photo 508671 photo 508670

Daarmee zijn we dus ook bij de volgende stappen aanbeland.

Stappen 4 t/m 6
photo 508663 photo 508664 photo 508665


Bij stap 4 t/m 6 zal ik als eerst de neus zover klaar maken dat ik die erop kan lijmen. Helaas zal ik moeten opvullen om de flanken strak te krijgen.
Onderdeel 39B van stap 5 had ik er al in de vorige stappen aan vastgelijmd, dus die kan ik al afstrepen. Wat ik wel al kan doen is onderdeel 65A op zijn plek lijmen.

Ik zal de neus netjes maken en wanneer ik dat klaar heb, de neus hechten aan de romp. Wanneer dat gedaan is en de lijm is droog, zal ik een deel van de romp afplakken zodat ik het maatprobleem bij de flanken kan oplossen met filler.
Wanneer de filler uitgehard is zal ik de form erin moeten terug maken. Pas wanneer de romp strak is zal ik overige onderdelen aan de romp plakken zoals de uitlaat, weerradar, en andere antennes. Onderstel en wielen.

Hieronder zie je een paar foto's van de eerste stapjes van stap 4 t/m 6. Helaas zijn sommige van de details zijn met het schuren eraf gegaan, daar zal ik later voor kijken wat ik kan doen om die weer terug te maken.
Zal daarvoor kijken tussen de PE restanten of ik geschikte dingen kan vinden die ik voor die roostertjes kan gebruiken.

photo 508672 photo 508673

photo 508675 photo 508674

photo 508676 photo 508678

photo 508677


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei, 2020 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Het was een productief weekje, waarin ik toch behoorlijke stappen heb gemaakt met de Sikorsky S-58DT.

Vandaag heb ik bij Sjaak's Hobbyshop een bestelling geplaatst voor:
    - Witte Milliput;
    - Plastruct Vierkante pijp 6.4 x 6.4 mm;
    - 1 fles Tamiya X-20A Thinner 250ml;
    - 1 potje Tamiya X-34 Metallic Brown, Gloss 23ml;
    - 2 potjes Tamiya X-22 Clear, Gloss 23ml;
    - 1 flesje Mig Crystal Light Blue A.MIG-0098.

Wanneer ik deze bestelling in huis heb heb ik met de het profiel en de witte Milliput de producten in huis om de neus klaar te maken en aan de romp te lijmen, en om de rand die er helaas is nadat ik de neus erop gelijmd heb. Hiervoor heb ik de witte Milliput besteld, ik verwacht daarmee een gelijkmatige overgang te kunnen maken. Tot die tijd zal ik kijken welke kleine onderdelen ik al op de romp kan lijmen.

Tot nu toe ben ik hier gekomen.

photo 508748 photo 508750

photo 508749 photo 508751

photo 508752

Ik had meer foto's geschoten dan ik hier nu laat zien, helaas vielen er een hoop af die toch niet scherp genoeg waren.

Ik zou het leuk vinden als ik volgend weekend zou kunnen zeggen dat het model bijna klaar is voor een kleurtje. Maar nu hebben we toch nog best veel te doen voordat we daar zijn aanbeland.

:brouw: Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei, 2020 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Mooie interieur details. Jammer dat je het strak gespoten day glow weer opnieuw moet doen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2020 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Deze lagen Dayglow oranje en wit kun je zien als primerlaag, ze zitten er niet superdik op, en laat ook geen traan om dat het plastic op sommige delen weer terug komt.
Op de foto zie je het niet maar met het blote oog zie je hier en daar plekken waar de verf minder dik is dan zou moeten om een mooie strakke kleur te krijgen.
Deze dingetjes kun je op dit moment altijd nog oplossen.

Zodra de cockpit glaswerk op het model zit, moet ik toch weer licht met dayglow aan de slag, omdat op het glaswerk nog geen dayglow zit.
photo 508808

Afgelopen middag heb ik mijn bestelling bij Sjaak's Hobbyshop betaald, helaas kunnen ze Tamiya X-22 clear gloss door Corona op het ogenblik niet leveren. Ben bang dat ik mijn bestelling pas eind deze week of volgende week pas in huis heb. Het is jammer maar het zal dus weer even duren voordat ik weer verder kan met de Sikorsky.

Tot nu toe ben ik hier beland.

photo 508805 photo 508806

photo 508804 photo 508802

photo 508803

Voor deze week zal ik wat andere klusjes doen in afwachting van m'n bestelling, beetje opruimen enzo. :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei, 2020 16:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gistermiddag heb ik mijn bestelling van Sjaak's Hobbyshop ontvangen. Komend weekend zal ik weer verder gaan met de Sikorsky.

:D Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2020 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
photo 509161 photo 509163

Gisteren ben ik een stukje verder gegaan met de Sikorsky. Ik begon met het vastlijmen van de uitlaten aan de linker- en rechterzijde (weet niet precies waartoe ze dienen, maar wat ik wel weet is dat het geen uitlaten zijn voor de verbrandingsgassen.), waarna ik de neus op de romp lijmde.
Zoals je op de foto's hieronder kunt zien moet ik helaas het hier der daar beter laten aansluiten op de romp.

photo 509162 photo 509164

Nadat de secondelijm droog was, heb ik een smeerbaar papje gemaakt van een beetje Milliput, dat ik vervolgens tussen de twee paneellijnen smeerde om nadat de Milliput hard was geworden in vorm te kunnen schuren. Het duurde even voordat ik kon beginnen met schuren, denk dat ik z'on 6 uur heb moeten wachten. Maar uiteindelijk kon ik schuren en zien of het aangebrachte Milliput voldoende was. Daarna heb ik het model een voorzichtig een beetje gewassen, en heb ik de cockpit afgemaakt met de dasboard en sticks voor de piloten.

photo 509166 photo 509165

photo 509168 photo 509169

photo 509166

Afgelopen middag heb ik de canopy op de helikopter gelijmd, en dit is het resultaat tot nu toe.

photo 509184 photo 509185

photo 509187 photo 509186

Helaas blijft er een behoorlijke kier over wat ik op één of andere manier moet zien te dichten.

:( :?: :brouw: :idea: :?:


Wordt vervolgd...

Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement