Bedankt voor de reacties heren, het is inderdaad een goede manier om van je reserveonderdelen af te komen
. Al blijft er ook een hoop over van de Corvette, omdat het meeste eruit gekiept gaat worden om plaats te maken voor het blok...
De ophanging is nu in ieder geval wel al af.
De achteras heeft wat dempers erbij gekregen, en de vooras is nu ook wat geloofwaardiger. Zonder de chromen draagarmen (die erbij gekomen zijn) breekt het anders ook bij de eerste de beste bult compleet af. Het is geïnspireerd op de ophanging van deze dingen, maar dan voor de vooras:
Nu is de achteras ook niet helemaal geloofwaardig, maar hier heb ik iets moeten smokkelen omdat de aandrijfas wel een heel scherpe knik moet maken...
De motor kan er nu ook in gehangen worden, want de motorsteunen zijn erop gemaakt. Hierbij is het vooral passen en meten geweest, omdat de motor er eigenlijk maar op 1 manier fatsoenlijk in past. Ik had wel het geluk dat een aantal nokjes van de motor precies pasten op het frame van de Corvette; alsof het de bedoeling was. Hier heb ik vervolgens met wat hoekprofiel wat extra steuntjes bijgemaakt, waardoor het blok min of meer uit zichzelf blijft liggen.
Het interieur heeft een hele hoop sloopwerk achter de rug; vreemd genoeg wilde het nét niet passen met de motor
. De oude tunnel is er helemaal uitgehaald, en ook een groot stuk van het schutbord en dashboard zijn de vuilnisbak in gegaan. De versnellingsbak past er nu netjes in; er moet wel nog een soort ombouw omheen komen. Verder is er nog een rolkooi in gezet, samen met wat willekeurige rommel uit de onderdelenbak om de ruimte van de voormalige bestuurder te vullen.
En met de motor erbij wordt het toch wel weer knus binnen.
.
De auto is wel noodgedwongen Engels geworden, omdat het anders gewoon niet uitkwam. Bij het stuur links ziet de chauffeur simpelweg niks meer, omdat de motor in de weg zit... De stoel is nu dus naar de andere kant verhuisd.
De pedalen zijn overigens ook iets verplaatst; lekker onder het dashboard. Door de versnellingsbak is de vloer te smal geworden voor de stoel, waardoor deze nu een stuk hoger komt te staan. Om het wel nog een beetje comfortabel te maken voor de bestuurder is de stoel een stuk naar achter gekanteld, zodat je min of meer in de auto ligt. Hierdoor zitten dus ook de pedalen op een iets meer ergonomische plek.
En... Wat is een Mad-Maxwagen zonder dakluik? Precies:
Het blok moet overigens ook gekoeld worden, maar voorin is er niet veel plek meer over. Een autoradiateurtje haalt overigens sowieso niet veel uit bij dit blok, dus moet er hier een grotere versie voor komen.
Het idee is dat de achterruit eruit gaat, waardoor de lucht door de achterruit door de radiateur kan gaan. Een beetje hetzelfde dat in de racewereld gedaan wordt, met luchthappers lucht door een schuin gekantelde radiator trekken. Die blauwe dingen worden overigens brandstoftanks, die kunnen ook niet vergeten worden.
Al met al begint het toch al ergens op te lijken: