Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 13:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Nu weet ik niet of er nog gepost an worden via de reguliere GB of dat de topic moet worden verplaatst.....maar ik heb iig een kleine update.

Ik heb de dame voorzien van een laag Aclad aqua vernis en om het extra shiny te krijgen nog een laagje pledge/future oid.....iig een fles met een bruine dop.

So far so good......totdat ik een decal wilde verwijderen, omdat ik dit niet op het originele vliegtuig terugzag......resultaat :? :? :? :? :? :? :? :? :? Helaas aan beide kanten.
photo 495562
Op de een of andere manier heeft de lijm van de decal (?) ingebeten, op waarschijnlijk het extra glimlaagje....en helaas heeft het raampje ook losgelaten, waarschijnlijk doordat ik het vliegtuig verkeerd vastpakte :evil:

Na wat gevloek en getier.....zwart gespoten en het geheel weer in de Alclad aqua gezet.
Toen was daar het moment daar dat de Versatile Lady op de romp ging.....toch leuk :D ....we schieten op met de plaatjes....en aan de andere kant kon ik de Grim Reaper ook plaatsen. Oneffenheden zijn inmiddels gladgestreken.
photo 495894
photo 495892

Onder de vleugel het welbekende USAF geplaatst....deze decal is aan de erg grote kant....het had toc een mm of 4 van de rode wingtip gemoeten, maar als ik dat deed, verdween de lamp....
We laten het zo.
photo 495893

Nu de bovenkant nog beplakken en wat kleiner decals en dan gaat er weer een laagje overheen en kunnen we aan de slag met wat weathering.

Uiteindelijk zal al dat gevloek en getier straks vergeten zijn en staat er een stoere "roetveeg" dame :lol: :lol:

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 13:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Het zit je ook niet mee, hè? Om Bert takken te citeren: "Sommige kits willen gewoon NIET gebouwd worden" ...
Applaus voor je volharding.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 13:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Jammer van de decal schade, maar wel weer goed opgelost!

Succes met de verwering.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, en ondanks de probleempjes gaat hij er steeds mooier uitzien met al die kleurige decals.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2020 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk om te zien dat je wel doorgaat Barry. Het ziet er wat mij betreft goed uit hoor. En ik vind 'm sowieso erg gaaf in het zwart met rood. Laat je niet gek maken door dit soort kits die niet af willen komen. De aanhouder wint :brouw:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2020 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Dank jullie wel heren.....

Alle plaatjes zitten er eindelijk op :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: :brouw: .
Glanslaagje eroverheen om de boel te sealen.

Ik ben eerst begonnen met de panellines....althans een stukje.....ik wil nl. jullie mening.
Het goedje van AK is voor black camoflage. Het ziet er wel mooi uit op zich, maar ook erg hard.
Wat vinden jullie....doorgaan?

photo 496416

Als ik dan naar een echte invader kijk, vind ik het meer groen/bruin/grijs mengelmoes.

photo 480354
Bron:http://napoleon130.tripod.com




Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2020 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik vind het ook te hard. Misschien leuk voor wat luiken etc. maar niet het gehele vliegtuig. Ik zou zelf voor donkergrijs gaan. Inderdaad eventueel met wat bruin of groen aangelengd voor wat nuanceverschillen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 jan, 2020 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ja, ik twijfel ook. Het contrast is te groot. Maar ik vind het niet lelijk staan. Je mag het best wat overdrijven, en het valt me op hoe goed de paneellijnen op de foto van het echte exemplaar ook zichtbaar zijn.
Dus: niet lelijk zo, maar subtieler kleurverschil is misschien beter.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2020 13:20 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Vaak moet je een wash in eerste instantie wat overdrijven om het effect later nog goed te kunnen zien. Als je na de panelline nog wat meer verweerd kan het best zijn dat de wash een beetje afzwakt, maar ik zou er zelf denk ik voor kiezen om een beetje groen / grijze verf te mengen met deze witte panel line kleur.

Wat ook heel mooi is op dit soort zwarte vliegtuigen: vuilstrepen. Kijk eens goed naar je referentie foto, je ziet dat er heel veel vieze groen / grijze vegen op de vleugels zitten. Kwestie van een paar streepjes trekken met olieverf en die vervolgens uitvegen.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2020 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Bedankt voor de reacties en meedenken

Eerst lekker overdrijven en dan proberen het geheel met een andere wash de boel af te zwakken.
De streaks/vuilstrepen ga ik zeker proberen toe te passen.
Ik merkte dit overigens al dat het werkte toen ik de overtollige paneliner met een wattenstaafje met terpentine wegveegde dat dit een leuk effect gaf op de vleugelvlakken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement