Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Dit wordt mijn eerste deelname aan een buddy build..
Vind ik nogal spannend want het niveau op dit forum is erg hoog en ik weet niet of ik aan de verwachtingen van jullie (of die van mezelf) kan voldoen..
Waarom een f-16 en dan specifiek van 322 squadron? Dat komt omdat ik in 2013 in Afghanistan gezeten heb op Masar E Sharif en het grootste gedeelte daarvan te maken heb gehad met 322. Mijn vrouw is net terug uit Jordanië en heeft ook met dit squadron te maken gehad.
We hebben dus beide wel iets met 322. Er komt een bommenlast aan te hangen, een setje weapons van Hasegawa.
De geschiedenis van de F-16 bij de KLu lijkt me wel bekend, ik neem aan dat iemand anders al iets heeft geschreven hierover.
Foto's van de kit:
photo 472443


mooie tekening op de bovenkant.

Afijn, de sprues:
photo 472444
photo 472442


de doorzichtige sprue:

photo 472445


de decals:

photo 472441


nog even een foto'tje van de bewapenings kit:

photo 472446


heb nog geen begin gemaakt, maar ik sta te popelen.
Ik heb in tegenstelling tot de meesten van jullie geen airbrush, het wordt ouderwets kwasten. Ik gebruik de acryl verven van Vallejo, als glanslaag voor de decals de acryl gloss van Humbrol en als afwerklaag de matte transparante lak van Vallejo in acryl. kwestie van dunne laagjes en goed laten drogen. Ik gebruik verder ook de true metal wax van AK. Vind ik persoonlijk fantastisch spul.

wordt vervolgt!

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Laatst bijgewerkt door fredpiket op vr 15 maart, 2019 8:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk dat jet er ook bij bent en mijn je verhaal is het helemaal een actuele aanvulling. Laat ik dan meteen maar over die vermeende verwachtingen beginnen, ik verwacht ik dat je er plezier aan beleeft en je voor jezelf tevreden bent met het resultaat. Vergeet niet dat het een hobby is en dat blijft alleen leuk als jet het jezelf niet te moeilijk maakt. Jij weet waarschijnlijk beter dan ik dat er serieuzere zaken in het leven zijn.

Dus ga lekker met de kwast aan de slag. De verven die je gebruikt heb ik zelf nooit gebruikt dus om die reden al ben ik al benieuwd naar deze bouw. Dat is voor mij het leuke aan dit forum, je leert hier veel nieuwe producten en technieken kennen. Als we tips hebben, dan zullen we die zeker melden, maar het is je eigen keuze om ze toe te passen en zeker geen verplichting.

De kit en decals zien er goed uit. Ga je ook deze Polly maken? V.w.b. het plastic heb ik al twee tips voor je. Ik zie geen gordels meegegoten op de stoel zitten en ook zie ik ze niet als decal. Dus je zou kunnen overwegen om daar nog een after market setje voor te kopen. En als tweede tip zou ik je adviseren even naar de ventilatiegaten van het boordkanon te kijken en die te vergelijken met hoe ze er momenteel uit zien. Afgaande op de foto's van het plastic zou ik zeggen dat dit de vroege varient is met gaten voor en na de opening van de loop. De later variant heeft er slechts twee na de opening.

Kijk maar en in ieder geval veel plezier!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 20:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Uiteindelijk bouw je voor jezelf!

Maar zou je voor ons de foto’s ook kleiner willen plaatsen? Leest wat fijner namelijk..

Succes met de bouw!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2019 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk, de Mig-killer.

Foto's mogen inderdaad wel kleiner. Zelf verkleinen tot 1024 x 768 of album aanmaken (tabblad bovenin), waarin je je foto's kan uploaden. Dan worden ze automatisch verschaald. Tijdens het typen in een topic, verschijnt links een blauw icoontje met een foto-toestel. Je kunt dan het betreffende album opzoeken en in het album de foto zoeken en met een druk op de foto, staat hij dan op de plaats van de cursor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 8:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Peter1985 schreef:
Uiteindelijk bouw je voor jezelf!

Maar zou je voor ons de foto’s ook kleiner willen plaatsen? Leest wat fijner namelijk..

Succes met de bouw!


Dat wil zelfs erg graag. Ik zit regelmatig op mijn telefoon te volgen, en dat werkt ook niet (vanwege veel te groot).
Ik heb de foto's ook geupload naar mijn album op dit forum, krijg ze echter nog niet in mijn topic en ik heb geen idee wat ik fout doe..

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 8:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
tsjopper bob schreef:
Leuk, de Mig-killer.

Foto's mogen inderdaad wel kleiner. Zelf verkleinen tot 1024 x 768 of album aanmaken (tabblad bovenin), waarin je je foto's kan uploaden. Dan worden ze automatisch verschaald. Tijdens het typen in een topic, verschijnt links een blauw icoontje met een foto-toestel. Je kunt dan het betreffende album opzoeken en in het album de foto zoeken en met een druk op de foto, staat hij dan op de plaats van de cursor.

René


gevonden!
photo 471692

Dank je wel voor de tip..

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 8:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
FokkerFan schreef:
Leuk dat jet er ook bij bent en mijn je verhaal is het helemaal een actuele aanvulling. Laat ik dan meteen maar over die vermeende verwachtingen beginnen, ik verwacht ik dat je er plezier aan beleeft en je voor jezelf tevreden bent met het resultaat. Vergeet niet dat het een hobby is en dat blijft alleen leuk als jet het jezelf niet te moeilijk maakt. Jij weet waarschijnlijk beter dan ik dat er serieuzere zaken in het leven zijn.

Dus ga lekker met de kwast aan de slag. De verven die je gebruikt heb ik zelf nooit gebruikt dus om die reden al ben ik al benieuwd naar deze bouw. Dat is voor mij het leuke aan dit forum, je leert hier veel nieuwe producten en technieken kennen. Als we tips hebben, dan zullen we die zeker melden, maar het is je eigen keuze om ze toe te passen en zeker geen verplichting.

De kit en decals zien er goed uit. Ga je ook deze Polly maken? V.w.b. het plastic heb ik al twee tips voor je. Ik zie geen gordels meegegoten op de stoel zitten en ook zie ik ze niet als decal. Dus je zou kunnen overwegen om daar nog een after market setje voor te kopen. En als tweede tip zou ik je adviseren even naar de ventilatiegaten van het boordkanon te kijken en die te vergelijken met hoe ze er momenteel uit zien. Afgaande op de foto's van het plastic zou ik zeggen dat dit de vroege varient is met gaten voor en na de opening van de loop. De later variant heeft er slechts twee na de opening.

Kijk maar en in ieder geval veel plezier!

Groetjes,

Ingmar


Hee Ingmar,

ik bouw inderdaad voor mezelf. ik heb de hobby weer opgepikt na 25 jaar en ik wordt er erg gelukkig van. Heb een drukke baan en dan is dit een fijne ontspanning waarbij ik mijn hoofd goed leeg kan maken.
Ik heb eerst een aantal modellen weer als proef gebouwd, puur om te kijken of ik er nog wat van kon en om nieuwe technieken te leren. Als jullie dat willen kan ik er wel een paar foto's van plaatsen. Ik denk dat ik nu genoeg vertrouwen heb om aan deze kist te kunnen beginnen.
Mijn grootste uitdaging zit in het weatheren: mijn laatste laklaag is op water basis en ik wil voor het weatheren een zwaar verdunde acrylverf gebruiken. Daar ben ik nog een beetje huiverig voor want: kan ik de overbodige verf nog verwijderen :? ? ik heb ook panelliner van AK, maar ik weet niet eens of die op terpentine basis is.. durf ik eigenlijk ook niet te gebruiken.
Kortom, daar kan ik wel wat advies gebruiken.

De ventilatie gaten voor het kanon ga ik inderdaad aanpakken, voor de gordels kijk ik even..

Dank je wel voor de reactie!

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 17:46 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Welkom!
Niks mis met kwasten!

Steeds leuk om nieuwe technieken/materiaal/verf te proberen, maar een gouden raad: doe de test!
Neem een stuk plastiek en probeer het eens uit.
Niet steeds een garantie op succes, maar kan je wel richting geven.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
fredpiket schreef:
Mijn grootste uitdaging zit in het weatheren: mijn laatste laklaag is op water basis en ik wil voor het weatheren een zwaar verdunde acrylverf gebruiken. Daar ben ik nog een beetje huiverig voor want: kan ik de overbodige verf nog verwijderen :? ? ik heb ook panelliner van AK, maar ik weet niet eens of die op terpentine basis is.. durf ik eigenlijk ook niet te gebruiken.
Kortom, daar kan ik wel wat advies gebruiken.


Niet dat ik nu zo'n expert ben op dit gebied, maar ik heb altijd begrepen dat wanneer je laklaag op water/acrylbasis hebt, je het beste een wash en andere weathering producten op basis van olie kan gebruiken. Op youtube zie ik altijd veel mooie filmpjes waar er juist met kleine dotje oliefverf wordt gebruikt. Zoek eens op "plasmo" zou ik zeggen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 maart, 2019 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
ik gebruik altijd een sludge wash, succes verzekerd.

Kijk zelf maar, allemaal Acryl verf behalve de uitlaat.
photo 468160


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement