Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
fredpiket schreef:
Zit er nu zwaar over na te denken dit weer los te maken en dan het gedeelte aan de staart kant sluitend te lijmen zodat de plamuur meer aan de zijkant komt en de ruglijn beter doorloopt (snappen jullie nog wat ik bedoel?) Als ik het zo laat zitten zit er een knik op de rug die er normaal niet zit


Lijkt me een hele klus, maar daar wordt het eindresultaat wellicht wel mooier van.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2019 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
fredpiket schreef:
dit weekend weer wat aan de F-16 kunnen werken.
Als eerste de kuip een beetje opgeknapt:
de zwarte vlakken met instrumenten bijgewerkt (plakbandje er langs zodat de lijnen wat rechter worden), de schietstoelbeugels (is dat een goed woord) bijgewerkt met geel en met een zwarte fineliner zwarte streepjes gezet. photo 474586
photo 474587


het zou mooi zijn als je eens wat plaatjes van een ACES II ejection seat opzoekt op het internet, dan zal je zien dat zo'n stoel er wat anders uit ziet dan jij nu laat zien.
Heb je bij je tijd bij de luchtmacht nooit eens kans gezien om een keer in een F-16 cockpit te kijken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 apr, 2019 15:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Hee BeeJee,

ja, gekeken op het net naar de stoel.
check, in mijn tijd bij de Klu weleens zo'n stoel van dichtbij gezien (zat tijdens mijn uitzending bij de OGRV, en dan is het niet echt de bedoeling dat je op kisten klimt en zo). Dit is wat ik er van kan maken op dit moment. het is de stoel uit de kit, en dat blijft het ook. Vind het mooi dat je me probeert naar een hoger plan te tillen, begrijp me niet verkeerd! :D
Ik heb hier een hele hoop fantastische stoelen gezien, waar ik zwaar jaloers op ben. Heb naar eer een geweten hier een zo fatsoenlijk mogelijke cockpit van gemaakt en bij de volgende modellen (duurt nog wel een modelletje of 6) zal het allicht beter worden. Ik zit nog te prutsen op seatbelts, maar als dat niet naar mijn zin is donder ik ze er gewoon uit.

Ik ben er in ieder geval tevreden over.

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 19:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Beste Fred,

Ik wil je even waarschuwen i.v.m. de decals bij deze kit. Namelijk de zwart /witte streep met de tekst erop op de staart is te kort voor de Nederlandse versie, die zal je dan moeten doortrekken over de parachute bak. Ik ben zelf ook bezig geweest met deze kit, heb alleen met afplakken de papagaai kapot getrokken, ondanks een lak laagje.https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=51362Verder zijn de decals wel van goede kwaliteit, en het is een interessante optie van een NL kist.

Je maakt mooie vorderingen, ga zo door :brouw:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 9:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
Mijn excuses voor het feit dat ik zo'n lange tijd niets van me heb laten horen.
Citaat:
Ik wil je even waarschuwen i.v.m. de decals bij deze kit. Namelijk de zwart /witte streep met de tekst erop op de staart is te kort voor de Nederlandse versie, die zal je dan moeten doortrekken over de parachute bak.


Had ik inderdaad in je topic gelezen en ga ik rekening mee houden. dit gaat alleen bij een andere F16 worden die ik nog aan ga schaffen.
Deze kit vecht alleen maar terug; werkelijk bijna niet gaat zoals gepland of zoals ik dat graag zou willen.
Het wordt de belgische uitvoering, puur om ervan te leren en omdat die decals er ook bij zitten.
Zal vanavond foto's maken en die plaatsen.

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Ga je nu de Kinetic NATO-viper aanschaffen? Of heb je iets anders op het oog?

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
zit ik wel over na te denken.
Die Italieri valt me echt tegen. Het passtuk voor de cockpit op de rug sluit niet goed aan, de inlaat lijkt nergens op (ik snap best dat het geen seamless sucker is, maar dit is wel heel erg de andere kant op), de wielbakken van het hoofdonderstel hebben kieren als je het op de goeie plek monteert (en dat valt niet mee kan ik je zeggen), en nog zo wat dingen..
Kortom; ik vind het geen topper...

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 12:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
fredpiket schreef:
Mijn excuses voor het feit dat ik zo'n lange tijd niets van me heb laten horen.
Citaat:
Ik wil je even waarschuwen i.v.m. de decals bij deze kit. Namelijk de zwart /witte streep met de tekst erop op de staart is te kort voor de Nederlandse versie, die zal je dan moeten doortrekken over de parachute bak.


Had ik inderdaad in je topic gelezen en ga ik rekening mee houden. dit gaat alleen bij een andere F16 worden die ik nog aan ga schaffen.
Deze kit vecht alleen maar terug; werkelijk bijna niet gaat zoals gepland of zoals ik dat graag zou willen.
Het wordt de belgische uitvoering, puur om ervan te leren en omdat die decals er ook bij zitten.
Zal vanavond foto's maken en die plaatsen.

Fred



voor de duidelijkheid: de nederlandse decals van de Italieri ga ik gebruiken op een nieuw aan te schaffen kit.

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 jun, 2019 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Balen dat het niet wil lukken, maar top dat je toch doorgaat. ik wil je niet bang maken, maar de Kinetic F-16 is ook niet persé een makkelijke kit. Ook daar zal wel wat plamuurwerk aan te pas komen. Je zou de Hasegawa uitvoering ook nog kunnen overwegen. Ik heb 'm zelf niet gebouwd, maar het schijnt ondanks z'n leeftijd nog steeds een erg goede kit te zijn. de benodigde extra wapens heb je ook al. Succes in ieder geval.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 7:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
toch maar doorgegaan en geprobeerd er iets fatsoenlijks van te maken. Het is uiteindelijk een belg geworden:
photo 480163
photo 480165
photo 480166

Aangezien ik over de kit niet helemaal tevreden ben heb ik gedacht deze te kunnen gaan gebruiken om het weatheren en het toepassen van panellines te gaan oefenen..

Ik heb de volgende kit gekocht for the real thing:
photo 480168

Ik ga wat foto's plaatsen van het gebruik van de panelliner en de weathering. Graag jullie advies en tips..

Fred

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement