Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Zooo, vandaag de Ejectionseat ACES II "gescoord" op de EME in Lingen. We kunnen weer vrolijk verder.

@tsjopper bob
Hallo René. Leuk dat je de F-16 meeneemt. Ik ben te vinden op de stand van IPMS Oost.
Ik heb mijn F-16 niet mee. Er is weinig meer te zien dan een cockpitje. Alheowel, die zou ik mee kunnen nemen. :wink:
Tot morgen.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart, 2019 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Dit is de plofstoel die ik op de kop heb getikt. Een resin stoeltje met wat PE van Eduard.
photo 473634

Vanavond nog een beetje aan de pit gewerkt. Zo staat ze er nu bij.
photo 473635
photo 473636

Als volgende is nu de inlaat aan de beurt. Deze moet mooi wit worden aan de binnenzijde. Probleem is dat deze al gedeeltelijk in elkaar zit. Hebben jullie suggesties hoe dat te doen??
photo 471272

Tips zijn welkom!!

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2019 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Was leuk gister in Lingen. Leuk om zo op een beurs elkaar te leren kennen en even over de gezamenlijke 'gekte' te kunnen praten. Dat vind ik zo leuk aan die dagen, het persoonlijke contact met andere bouwers.

ice315 schreef:
Als volgende is nu de inlaat aan de beurt. Deze moet mooi wit worden aan de binnenzijde. Probleem is dat deze al gedeeltelijk in elkaar zit. Hebben jullie suggesties hoe dat te doen??


Ik heb eens gehoord van de latex-methode. Je kunt (verdunde) latex in de inlaat gieten. Overtollige latex stroomt er gewoon weer uit. Zo worden ook eventuele naadjes gedicht.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 apr, 2019 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
@tsjopper bob:
Het was inderdaad gezellig op de EME in Lingen (D). Leuk om gezichten te zien bij de creatief gekozen "callsigns" hier.. :wink:
Je F-16 ziet er in werkelijk nog mooier uit dan op de foto's. Ik ben erg benieuwd naar de decals en hoe deze passen op het model.
Gaat vast schitterend worden!!!

Die latex methode heb ik inderdaad wel eens voorbij zien komen. Denk dat ik me daar maar eens in ga verdiepen. Inderdaad wel handig dat dan het aanwezige lijmnaadje vol zou lopen.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Anders zou je nog met Vallejo putty de naden op kunnen vullen en met een wattenstaafje dat gedoopt is in acetonvrije nagellak remover de naden glad kunnen smeren. Eventueel een keer herhalen als het de eerste keer niet helemaal naar wens is.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2019 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
De gietblokken resin verwijderd van de stoel en de onderdelen verlijmd tot één geheel.
Nu het geheel passend maken voor de Hasegawa cockpit.
De stoel is volgens de bijgeleverde beschrijving bedoeld voor Tamiya en Academy, dus een kleine aanpassing is niet te voorkomen.

Na een paar millimeters aan de onderzijde te hebben verwijderd past de stoel prima.
photo 474156

Nu kleur er op en de PE-delen plakken.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2019 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er al strak uit. En die paar millimeter mis je ook niet, niemand die het ziet.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en me ook maar eens bezig gehouden met de "latex-methode" voor de inlaat.
Zoals ik al aangaf was deze door de vorige eigenaar van deze kit al in elkaar geplakt zonder deze te voorzien van een witte binnenkant.
Nu heb ik geen spierwitte latex in huis, maar wel off-white (RAL9010). Lijkt volgens mij niet zo'n probleem als ik de foto's op het WWW bekijk.
De voorzijde van de inlaat dichtgeplakt met ducttape (what else..??); de latex iets verdund zodat deze mooi vloeit en de inlaat vol gegoten met het witte goedje.
Na een minuut of vijf de latex eruit laten lopen en laten drogen. Dat duurt even.....

Alle benodigde spullen op één plaatje.
photo 475380
Het is wel een smeerbende hoor... :wink:

Zoals gezegd, deze handelingen gisteravond uitgevoerd. Toen ik vanochtend in de luchtsluis keek was ik nog niet geheel tevreden en besloot om de handeling nogmaals uit te voeren.
Vanavond hoop ik jullie het resultaat te kunnen laten zien.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
De afgelopen week ook nog in de weer geweest met de ACES II schietstoel, met dit als resultaat:

photo 475381
photo 475382
photo 475383
photo 475384

Voor de oplettende kijker... inderdaad, er ontbreken nog twee essentiële onderdelen. :wink:

En zo past ie in het kantoortje:
photo 475385
photo 475386

Weer een stapje verder dus.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
Ik had gedacht dat jij wel een F-16 boek van Daco of Jack Melampy in je bezit had.
Enkele van die gekleurde ets plaatjes heb je op de verkeerde plek op de stoel geplakt.
Nr13 bijvoorbeeld hoort rechts op de stoel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement