Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 2:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 7:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 jul, 2017 14:32 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Naast het huis van de buren
Bedankt voor het antwoord,had geen flauw idee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Geen probleem.Je kunt ook niet alles weten(moet je ook niet willen soms)

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Citaat:
Er is wel een onderdeel waar ik goed naar moet kijken, en dat is wel de inlaat, die is wat grof als zeg ik het zelf. En dan bedoel ik niet de flash, maar het is net of ie zijn tong uitsteekt! Verder ben ik over de pasvorm wel te spreken.


Hallo Mark,
Met wat beter paswerk zul je merken dat de inlaat tot één mooi geheel is te maken. Steek er effe wat tijd in, dat zal je model zeker ten goede komen. En geloof me... het past perfect!

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 15:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Ik heb in het verleden deze kit ook een paar keer gemaakt.
En toen maar een master van de luchtinlaat gemaakt.

Laat maar weten via PB als je interesse hebt.

photo 192603

photo 192605

photo 192601

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Vandaag heb ik weer tijd kunnen besteden aan mij kitje. Ik heb eerst eens naar de luchtinlaat gekeken, en ondanks het aanbod van Arie, toch besloten om zelf aan de slag te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst maar eens wat basis plakwerk, oftewel de tong.

photo 468336

Ik heb eerst de wielbak samengeplakt met het achterste deel van de inlaat. Inderdaad na wat passen en meten en hier en daar wat vijlwerk begon het al aardig in elkaar te passen. Toch zie ik de bovenranden nog te veel, daar moet echt wat aan gebeuren. Toen even voor het gezicht het voorste stuk er los op gezet. Dan wordt het al iets beter, maar als je iets meer van de zijkant kijkt dat vallen die randen toch wel weer op. In het rechterdeel heb ik dat met een accentkleur aangegeven. Ik ga hier wat stukjes styreen in plakken en die door middel van vijlen en schuren zo vormen dat de overgang wat vloeiender gaat worden. Daar ga ik van de week weer mee aan de gang.

Ik wilde toch wat (centi?) meters maken, dus het kantoor is aan de beurt. Ik ben begonnen met de plofstoel. Daar heb ik met krystal klear de bovenkant wat boller gemaakt om een hint van de parachute te geven. Daarna bij de hoofdsteun de sinkhole aangepakt. En toen vond ik de stoel toch wat kaal en heb er een paar leidingen tegen aan geplakt. Ik kon het niet laten. Vervolgens ook nog een paar kleine stukjes styreen tegen de achterwand van de pit, om er wat leven in te brengen.

photo 468335

Toen verder met de kwast en zo hier en daar de nodige kleurtjes aangebracht. De stoel is aardig gedetailleerd en na wat kleur en drybrush begint het kantoor er best wel aardig uit te zien. ik heb besloten om de kist met gesloten kap en zonder piloot te bouwen omdat ik dan tenminste nog iets van het werk terug kan zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk pitje. Heb ik ook veel plezier aan beleefd om die te pimpen. Eenmaal ingebouwd wordt wel veel aan het oog onttrokken. Maar ach... We zijn modelbouwer toch?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 0:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@ Tsjopper Bob, zo is het inderdaad, veel dingen zullen niet direct worden gezien, maar inderdaad dat hoort bij het bouwen :lol:

En over bouwen geschreven, ik ben bezig geweest met de inlaat.

photo 469914

Eerst maar eens grof wat stukjes styreen op de plekken die niet mooi aansloten.

photo 469913

Daarna met de vijlen in de weer geweest

photo 469912

Dat begint er al op te lijken, de voorkant van de inlaat zit er op en een beetje plamuur zal een hoop goed doen.

photo 469911

En zo zit er een dun laagje plamuur aan de binnenzijde. Ik ben met een watergedragen plamuur bezig geweest die ik een beetje heb laten drogen en vervolgens met een vochtig wattenstaafje heb bewerkt. De eerste keer iets te vochtig dus was alles weer netjes weggepoetst. De tweede keer met wat meer zorg en dat ging al een stuk beter. Nu laten drogen en een beetje nabewerken met fijn schuurpapier en een kleurtje er op om het af te maken.

Tevens nog een klein klusje aangepakt. Ik was niet tevreden met de verlichting boven mijn werk, dus heb ik een mooie felle LED balk aangeschaft en met wat restjes hout en twee lade geleiders een uitschuifbare lamp gemaakt.

photo 469910

Als ik hem niet gebruik, kan ie helemaal onder de plank worden weggeschoven en kan ik normaal zaken van de boven hangende planken halen. Er blij met de lichtopbrengst kan ik wel zeggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 10:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Die inlaat ziet er zo al stukken beter uit. Ik zat ook al tegen de lelijke hoeken aan de kijken en zat te denken om het met milliput weg te werken. Maar misschien dat ik jouw methode maar kopieer.

Ik zie dat je een meesterbouwer bent in groot- en kleinformaat :wink: Handig die lichtbak zo en mooi ruim bureau. Die shooting star ziet er ook leuk uit trouwens.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Lekker zo'n werkplek, ik bouw aan de keukentafel (maar mijn vrouw doet niet moeilijk en een groot deel dus bezaaid met modelbouwspul).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Die inlaat ziet er al een stuk beter uit. kan alleen maar zeggen goed bezig.

Die lichtbak ben ik wel een beetje jalours op, erg handig gemaakt.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement