Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 17:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Dat zijn inderdaad leuke details. Ik zal het onthouden voor een eventueel volgende bouwsel. Bij de huidige wil ik mijn bouw vaardigheden verbeteren en kennis opdoen over F-16's.
Zo zit ik nu te kijken welke kieren bij de vleugels horen en welke niet.
De luchtinlaat ziet hier overigens nog niet vast. Die kier bij dat luik ga ik nog verkleinen.
photo 466017

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 12:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Afgelopen week is er hier in de Viper werkplaats weer een paar stapjes gezet,
photo 466541
photo 466542
Ik had mij in het begin al afgevraagd wat er met het ronde gaatje achter de canopy moest gebeuren. Ik zag zo geen onderdeeltje dat zou passen en ging er vanuit dat er een decal overeen zou komen. Dat was dan iets voor later. Vervolgens de boven- en onder helft op elkaar geplakt.
Nou zat ik deze week op het forum de foto's bij Peter1985 te bekijken. Bij de doorzichtige sprue zag ik een rondje zitten. "Heb ik dat bij mijn Italeri ook? Ja. Waar is dat voor?" Handleiding erbij: die had dus van binnenuit in de gat moeten komen als lampje :roll:
Gelukkig heb ik de luchtinlaat nog niet geplakt. Nu ga ik een gat aan de onderzijde maken om er bij te kunnen. Daarna kan ik hem met de luchtinlaat dicht maken zodat je er niks van ziet.
O ja: uiteraard moest 1 van de 2 kleinste onderdeeltjes wegspringen. Nergens te vinden, dus nu zit er rechts op de neus een klein stukje wit styreen in plaats van een grijs onderdeeltje.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Aorntman schreef:
... dus nu zit er rechts op de neus een klein stukje wit styreen in plaats van een grijs onderdeeltje.


Zo'n bobbeltje volgens mij, iets achter en boven de Angle of Attack indicator's.
photo 465082
bron

Ach, komt toch nog een laagje verf overheen, zie je er niks meer van.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 1:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hallo Martin. Ik ben wat aan het puzzelen om jou landingsgestel (Italeri) in mijn ruim (Revell) te krijgen en je raad het al, het zijn 2 verschillende systemen. Maar omdat jou detaillering veel mooier is, wil ik toch proberen om die er onder te krijgen. Heb je beide bakken (voor het neuswiel en voor de beide achterpoten) nog open? Zo ja, zou je daar wat foto's van kunnen maken en die hier plaatsen. Ondanks dat je wel de handleiding hebt gekopieerd en meegestuurd, kom ik er niet helemaal uit. Ik heb het idee dat er soort van hulpmiddelen in je ruim zijn meegegoten, waarin de onderdelen gelijmd moeten worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 13:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
@René: zie het praathoek gedeelte.
Ondertussen weer iets verder met de J-008
photo 467465
Toch maar de, voor de MLU kenmerkende, antennes op de neus aangebracht met behulp van wat styreen.
Als jullie afvragen waar die kleur voor de tank vandaan komt:
Afbeelding
Bron: hiveminer.com en flickr.com
Verder een beginnetje gemaakt met de verschillende kleuren grijs. Ik ben bang dat het wat te donker uit valt, maar eigenlijk kan ik dat alleen bij daglicht bekijken.
Dat wordt waarschijnlijk pas zaterdag. :o
De verf die ik gebruik, is van Vallejo en de fs-nummers komen overeen met wat algemeen wordt aangegeven voor de klu-F-16's.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bird slicers zien er goed uit. Altijd leuk om wat scratchwerk erbij te zien. V.w.b. die tank, is dat op de foto niet een andere vorm of een dummy bom? Hij ziet er namelijk wat anders uit. Desalniettemin ben ik wel fan van de oranje tank.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Hij ziet er inderdaad wat anders uit. Misschien dat ik het nog een keer verander als ik weet wat wel correct is.
En nog even een foto van een beetje verf. Nog niet af en bij lamplicht.
photo 467587

_________________
Groet, Martin.


Laatst bijgewerkt door Aorntman op ma 28 jan, 2019 20:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Lijkt me een speciale tank, vanwege demo.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Die "tank" onder de romp is een travelpod, oftewel een reiskoffer voor de vliegenier.
Wat je ook mooi ziet op de foto is de late vorm van de vinnen van de wingtanks. Deze zijn iets afgeschuind.
Dat zou je nog kunnen aanpassen...

Greetz,
Peter


Laatst bijgewerkt door ice315 op ma 28 jan, 2019 21:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
ice315 schreef:
Die "tank" onder de romp is een travelpod, oftewel een reiskoffer voor de vliegenier...

Greetz,
Peter


A-ha, daar kan schoonmoeders in :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement