Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 20:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 19:53 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
RUDD....zoals je in je openingspost aangaf....
Goed dat je je er niet aan houdt want je zet hier iets moois neer.

Hopelijk komt het helemaal goed met je landingsgestel.

Ge
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Peter schreef:
Ik mag hopen dat de vitrine een spiegelwand heeft en geen blinde muur :lol:

Hey Peet, ook nog van de partij? Leuk. Helaas (of gelukkig) heeft mijn vitrine geen spiegel.

Lt D schreef:
RUDD....zoals je in je openingspost aangaf.... Goed dat je je er niet aan houdt want je zet hier iets moois neer.

Tja... Aard van het beesie. Ik vind het leuk om zo wat te freubelen. Wellicht wordt het niet megastrak, maar 'mijn' bouwplezier staat voorop. En wellicht dat ik hier en daar andere bouwers aansteek 8) 8)

René

PS. Thiery: Elke keer als ik jou nickname lees (Lt D), moet ik aan Lieutenant Dan (Forrest Gump) denken
Afbeelding

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 jan, 2019 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
FokkerFan schreef:
Ga je de binnenkant van de uitlaat ook nog bewerken?


Komt ie...

Eerst even meten, kleine en grote binnendiameter. Omzetten naar een lengte. Beetje rekening houden met wat speling. Schetsje maken. 0.13 mm styreen erbij, uitzetten en snijden maar.
photo 467864

15 lamellen (niet allemaal exact hetzelfde :oops: ), maar wat ga je er nog van zien?
photo 467863

Dit dus... (gezien vanuit de motor van de F-16)
photo 467862

photo 467865

Dry-fit met de gemonteerde uitlaat:
photo 467866

photo 467867

photo 467868

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 jan, 2019 15:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Haha, heb ik je toch overgehaald René :lol: Maar mooi werk heb je geleverd. Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven daarmee... Eerst maar eens op zoek dan naar dergelijk dun materiaal. Nu nog een spiegeltje in je vitrine maken :brouw:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 3:46 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Weerom een leuke toevoeging! :shock:

Lt Dan? Ja, snap de vergelijking... Hopelijk ga ik niet snel uiterlijke gelijkenissen vertonen van het personage... :lol:

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Wauw mooie details!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Achter de schermen wordt druk gewerkt aan de decals. Spannend hoor.....

Ondertussen heb ik al wel wat kleine stapjes gemaakt, maar ik hik wat aan tegen het spuitwerk. Waarom eigenlijk? Het model is al wit. Straks met rood en blauw gaat het er heel anders uitzien.

Maar ja, welke kleur rood en blauw? De handleiding geeft alleen maar weer: rood - wit - blauw. Maar er zijn vele kleuren rood en blauw. Ik meende ergens gelezen te hebben dat het blauwe richting 'royal blue' zou kunnen gaan.
photo 465070

Vorige week in Sneek (grote IPMS-bijeenkomst in De Spil) Revell aqua blauw (36151) en vuurrood (36131) op de kop getikt. Ik had zelf al een aantal blauwe kleuren en rode kleuren. Vervolgens maar even een kleurenstaal gemaakt op wit papier (ik weet dat het op wit plastic iets anders kan gaan lijken, maar het geeft een goed beeld). Mijn voorkeur heeft Revell aqua 36131 - vuurrood (glans) en Revell aqua 36152 - blauw (glans).
photo 468896

Dan heb ik van Aorntman een prachtig landingsgestel mogen ontvangen, maar een dry-fit leert dat die niet past en dus iets verbouwd moet worden. Op de foto het witte neuswiel is van de kit, met daaronder het fijnere andere setje. Daarnaast is de steun van één achterpoot al op maat gemaakt zodat het in de wielbak past. Het deel wat nog in de sprue zit, moet nog aangepast worden. Kwestie van telkens een klein stukje eraf knippen / vijlen, totdat het naar behoeven past.
photo 468898

Ook wilde ik de karige wielbakken van wat detail voorzien. Hieronder een foto van de 'kale' wielbakken, op een foto van één van jullie wielbakken, die ik een beetje als inspiratie erbij heb.
photo 467533

Hieronder is al wat detail aangebracht (nog niks gedaan aan de wingtip-launchers).
photo 468897

De nokjes op de wingtip-launchers zijn verwijderd en op de punt heb ik nog hele kleine driehoekjes aangebracht, gebaseerd op de volgende foto:
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Zo op de foto komen de Revell 36151 Ultramarine en Vallejo Scarlet in mijn ogen er goed in de buurt van wat ik op foto's van de vogel gezien heb. Als je goedkoop fotopapier voor printers in huis heb zou je daar je kleurstaaltje mee kunnen maken.

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
De 3 verschillende roden lijken erg op elkaar, waarbij in principe de beide Revellen gelijk zouden moeten zijn, omdat ze beide 'vuurrood' heten. De ene is echter glanzend en de andere zeidemat. Twijfel is er inderdaad bij de blauw. Ik weet zo niet of ik fotopapier heb, anders zou ik het ook op styreen kunnen proberen. Bovendien zit er niet zoveel blauw op de kist, ik kan ook gewoon eerst beginnen met de ene kleur en als die niet bevalt, dan de andere er overheen.

photo 468896

photo 465079

photo 465075

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Het is jou project en uiteindelijk jou keuze, als je een vel styreen heb zou je het daarop ook kunnen proberen, het fotopapier is een algemene tip.

Persoonlijk zou ik een proef doen met een paar vellen styreen of fotopapier (+/-A6 formaat) dat ik voorbehandel met de witte verf van het model en daarop een rood wit blauw vlag maak, natuurlijk wel aangemerkt welke verf ik waar gebruik heb, ook zou ik een gedeelte van al die kleuren voorzien van een glanslak zodat je het eindresultaat ziet. Blanke laklaag doet veel met de tint van een kleur, zelfs als het glans is. Ik weet het kost even tijd.

Voorbeeld
photo 468941

Nogmaals het is helemaal aan jou, en geen verplichting. Ik heb de wijsheid niet in pacht, en het zijn algemene tips.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement