Hieronder een foto van één van jullie modellen in vergelijk met mijn model. In de wielbak voor het neuswiel zit 'nul' detail en in de wielbakken voor de beide achterpoten zijn heel dun wat lijntjes meegegoten. Daar wil ik wat meer van maken, en dat doe ik met referentiefoto's van andere wielbakken en van het echte werk. Samen hoop ik dat het wat gaat lijken. Het zit echter aan de onderzijde dus zal het niet opvallen, maar ik wil er toch wat mee doen.
Bij mijn model kan gekozen worden om de speedbrakes dicht te monteren (onderdeel 27+28 en 29+30) of open (onderdeel 31 en 32). Beide elevators zijn gemarkeerd en de pennen welke in de romp gelijmd moesten worden zijn verwijderd en los in de romp gelijmd omdat ik ook de elevators wil draaien. Ik ga daarom pennen inboren in de romp en in de beide elevators zodat ik ze onder een hoek vast kan lijmen.
Dan de speedbrakes. Niet alleen zitten ze wat scheef, ook de elevators zitten scheef. Dat viel me op nadat ik ze droog heb gepast op mijn model. Ook weer na droogpassen bleek dus dat mijn rechter veel te scheef zat, dat is inmiddels aangepast.
Aangezien ik flaps etc. heb los gezaagd en onder een hoek heb geplaatst, wilde ik ook de open speedbrakes plaatsen. Hieronder een foto van één van de open speedbrakes, weinig detail.
Als we de foto bekijken, zit er toch wel wat detail op.
Ik vond na wat zoeken wat vellen 0.13 mm styreen (ik meende dat ik alleen maar 0.25 mm had als dunste) en daarvan heb ik iets gemaakt wat lijkt op de geperforeerde plaat welke ook op de echte speedbrake zit. Het is gemaakt van 4 stukjes styreen van 5 x 10 mm (5 mm is de breedte van de speedbrake en 10 mm is iets kleiner dan de hoogte van de speedbrake). Onder en boven het scharnierpunt het styreen ingezaagd tot aan de hydraulische plunjer om een onder en bovenklep te simuleren. Ik zie nu ook op de foto dat er nog een heel klein randje zit tussen de romp en de eerste ring van de uitlaad. Daar moet dus nog even de vijl en schuurpapier overheen.
René