Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tsjopper bob schreef:
Ik ben al een dik jaar alcoholvrij, dus nee, ik heb niet een duur biertje gedronken op het plein (Plaza de Duomo). Wel hebben we lekker in het zonnetje genoten van een kopje koffie (€5,-) en Espresso (€3,50). Dat viel in het niet bij de prijs van een eenvoudig flesje wijn:
photo 467037


Dat houd je netje vol dan. V.w.b. de wijn, zie je, in Italië hebben ze ook gewoon de lire-tekens door euro-tekens vervangen :wink:

Inlaat is netjes zo. Leuk dat je de motor toch nog wel kun zien zo. Dit geeft me wel een idee voor mijn F-16.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 2:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
ice315 schreef:
Ook mooi dat je het e.e.a. hebt losgesneden om wat meer "leven" aan te brengen. Echter, als het toestel in rust staat wijst de leading edge 2 graden omhoog in plaats van naar beneden. Op de foto's in je eerste post is dit heel fraai te zien. Zou je dit nog kunnen aanpassen..???


Aangezien ik niet zo veel verstand heb van F-16's, neem ik dit van harte van je aan. Heb met een tangetje erbij de leading edge omhoog gezet, was niet zo'n groot probleem. Maar of het precies 2 graden is 8) . Visueel heb ik hem iets omhoog staan, je mag het wel blijven zien.

De remkleppen is nog wel een dingetje. Ik heb ze even gedry-fit op het model ,waarbij het leek of ze wat scheef zouden zitten. Maar na bestudering van de foto's horen ze inderdaad een beetje scheef te zitten.

Afbeelding

Links zit goed op mijn model. Rechts zit veuls te scheef, dus daar moet ik wat aan doen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 1:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hieronder een foto van één van jullie modellen in vergelijk met mijn model. In de wielbak voor het neuswiel zit 'nul' detail en in de wielbakken voor de beide achterpoten zijn heel dun wat lijntjes meegegoten. Daar wil ik wat meer van maken, en dat doe ik met referentiefoto's van andere wielbakken en van het echte werk. Samen hoop ik dat het wat gaat lijken. Het zit echter aan de onderzijde dus zal het niet opvallen, maar ik wil er toch wat mee doen.

photo 467533

Bij mijn model kan gekozen worden om de speedbrakes dicht te monteren (onderdeel 27+28 en 29+30) of open (onderdeel 31 en 32). Beide elevators zijn gemarkeerd en de pennen welke in de romp gelijmd moesten worden zijn verwijderd en los in de romp gelijmd omdat ik ook de elevators wil draaien. Ik ga daarom pennen inboren in de romp en in de beide elevators zodat ik ze onder een hoek vast kan lijmen.
photo 467537

Dan de speedbrakes. Niet alleen zitten ze wat scheef, ook de elevators zitten scheef. Dat viel me op nadat ik ze droog heb gepast op mijn model. Ook weer na droogpassen bleek dus dat mijn rechter veel te scheef zat, dat is inmiddels aangepast.

Aangezien ik flaps etc. heb los gezaagd en onder een hoek heb geplaatst, wilde ik ook de open speedbrakes plaatsen. Hieronder een foto van één van de open speedbrakes, weinig detail.
photo 467534

Als we de foto bekijken, zit er toch wel wat detail op.
photo 467536

Ik vond na wat zoeken wat vellen 0.13 mm styreen (ik meende dat ik alleen maar 0.25 mm had als dunste) en daarvan heb ik iets gemaakt wat lijkt op de geperforeerde plaat welke ook op de echte speedbrake zit. Het is gemaakt van 4 stukjes styreen van 5 x 10 mm (5 mm is de breedte van de speedbrake en 10 mm is iets kleiner dan de hoogte van de speedbrake). Onder en boven het scharnierpunt het styreen ingezaagd tot aan de hydraulische plunjer om een onder en bovenklep te simuleren. Ik zie nu ook op de foto dat er nog een heel klein randje zit tussen de romp en de eerste ring van de uitlaad. Daar moet dus nog even de vijl en schuurpapier overheen.
photo 467535

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Goed gelukt zeg! Even vooruitlopend op de verdere bouw, ga je de binnenkant van de uitlaat ook nog bewerken?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Lag niet in de planning, wat bedoel je?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Op de foto waarbij je in de inlaat kijkt zie je in de binnenkant de verschillende platen (veren?) over elkaar heen liggen. In de kit is ie helemaal vlak. Als je nog wat 0,13mm sturen over hebt, dan zou je dat kunnen namaken.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jan, 2019 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Je bent een leuke.... Nog even 15 plaatjes inlijmen 8) Ik zie nog wel even, ik heb nog genoeg 0.13 mm plaat over. Ik ben bang dat je er niet zo heel veel van gaat zien.

Ik ben meer aan het stoeien (pas- en denkwerk) om het hoofdlandingsgestel er in te krijgen. De wielbak van de Italeri-versie is veel dieper dan de Revell-versie.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jan, 2019 13:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
tsjopper bob schreef:
Je bent een leuke....
René


Bedankt, maar je mag er zelf ook zijn :lol: Ik dacht, je bent nu zo lekker bezig met scratchen, dan kan dat er ook nog wel bij :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
Ik mag hopen dat de vitrine een spiegelwand heeft en geen blinde muur :lol:

Mooi scratch-werk hoor !!! Petje af !

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 jan, 2019 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Er wordt hier serieus werk van gemaakt :D

Scratch-werk kan ik altijd waarderen.
Zo kan je dat model net even wat meer uitstraling geven.

Ik heb deze kit ook zo'n 20 jaar geleden gebouwd, was een sinterklaascadeautje.
Toen heb ik 'm RUDD gebouwd. Uiteindelijk een aantal jaar geleden gescrapt tijden grote opruiming..

Succes met de constructie.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement