Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 16:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Na wat gegoogel, deze bouwer gebruikte xtracolor: post office red en oxford blue.
Afbeelding

Rood is omgenummerd naar Revell: 36131 of 36330 en Vallejo 84 --> Revell heb ik.
Blauw is omgenummerd naar Revell: 36152 en Vallejo 90 --> Revell heb ik.

Zelfde heb ik al eens gedaan om de juiste geeltint ergens voor te bepalen.
photo 206438

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2019 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Toch vind ik rood op de foto's op de vorige pagina wat lichter, dan dat wat die andere bouwer heeft aangebracht. Dat kan natuurlijk aan verschillende zaken liggen. Maar goed dat je het test. Heb je al besloten welke je gaat gebruiken?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2019 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Het rood op het model oogt inderdaad wat donkerder, maar toen ik het omnummerde en bleek dat ik dezelfde kleur heb, ga ik daar gewoon voor. De lichtomstandigheden bij het model en de echte zijn dan ook anders en daarom vind ik niet dat je deze 1:1 met elkaar moet vergelijken.

Na de tip van Modelking heb ik het rood-wit-blauw (zonder witte primer) aangebracht op een stuk styreen. Met deels daaroverheen heel snel even een glanzende laklaag. De verf is nu opgebouwd uit één keer een sessie rood, wit en blauw. Iets wat ik straks op het model uiteraard niet doe, dan zal de dekking wat beter zijn. Maar het geeft wel een beter beeld dan de kleuren op papier. Wat me opvalt is dat de beide blauwen elkaar niet zoveel ontlopen. Voor rood ga ik voor Revell vuurrood 36131 en blauw wordt Revell ultramarine blauw 36151.
photo 469178

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Een wit model voorzien van witte primer (Vallejo air) en vervolgens van een paar laagjes wit (Revell aqua 36104), vond ik niet zo spannend om te laten zien.

Wel de volgende stap, het intapen van alles dat niet rood moest worden:
photo 470032

Nadat alles ingepakt was (wat een klote klus), heb ik eerst nog alle randen bewerkt met een laagje wit, in de hoop dat dit onder de tape kruipt en eventuele naadjes af dicht. Wit over wit is niet te zien, waarmee ik dus hoop dat er niet teveel rood onder de tape kruipt. Vervolgens heb ik in een aantal sessies rood (Revell aqua 36131) aangebracht en zojuist uitgepakt.

photo 470033

Aan de bovenzijde is wat rood in paneelnaadjes gekropen. Aan de onderzijde moet ik straks wat meer bijwerken, maar dat zit aan de onderzijde, dus dat valt gelukkig mee. Ik ben heel tevreden over de hechting van het wit en de primer op het model. Bij mijn proefstukje had ik geen primer toegepast en toen trok ik zo het witte ervan af. Ik heb nu eerst het plastic ontvet met terpentine. Vervolgens na droging de primer aangebracht en daarover het wit.

Binnenkort afplakken voor het blauw en zwart.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Geinig. Ik heb deze een aantal jaar geleden ook gemaakt, van dezelfde kit. Ik geloof dat ik dezelfde Revell sapjes heb gebruikt om het ding wat kleur te geven:

photo 470227


Leuk dat je zoveel detail toevoegt. Zo kan je aardig wat lol hebben van een kit die je waarschijnlijk voor weinig op de kop hebt getikt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank voor je leuke reactie.

Plasticprutser Peter schreef:
Geinig. Ik heb deze een aantal jaar geleden ook gemaakt, van dezelfde kit. Ik geloof dat ik dezelfde Revell sapjes heb gebruikt om het ding wat kleur te geven:

Geinig 2) --> Ik heb een aantal foto's van jou op mijn harde schijf opgeslagen als referentie 8)

Plasticprutser Peter schreef:
Leuk dat je zoveel detail toevoegt. Zo kan je aardig wat lol hebben van een kit die je waarschijnlijk voor weinig op de kop hebt getikt.

Dat vind ik leuk om te doen. Ik heb geen idee meer wanneer ik het kitje gekocht heb en inderdaad voor niet veel. Als een kit mij interessant lijkt en dan ook nog eens niet te duur, dan heb ik zoiets van: 'Wat kan er mis gaan'. Mijn voorkeur heeft heli's, maar de aparte andere dingen zijn leuk voor erbij - mits niet te duur.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Voordat ik aan de slag ga met het blauw, wil ik eerst het rood en wit in orde maken. Hier en daar dus nog wat corrigeren, het voorste neusdeel ga ik opnieuw spuiten. Het uiterste puntje vond ik niet wit genoeg. Nu wordt een deel wel afgedekt door zwart, maar dat is bij lange na niet genoeg en om het wit bij te werken als het zwart er al opzit.... Vandaar maar even het wit opnieuw aanpakken. En als ik dan toch nog met wit bezig ben, heb ik ook nog maar even kleine lampjes aan de zijkant van de intake aangebracht.

Omdat ik het toestel static neerzet, wil ik ook RBF-linten en covers aanbrengen (ook op aandringen van andere bouwers 8) ). De HUD zit niet bij de kit, daarvoor wilde ik een stukje transparant plastic aanbrengen. Maar eenvoudiger, en realistischer is het om een HUD-cover aan te brengen. Aan de zijkant zitten de AOA-probes, ook deze worden aan het oog onttrokken door covers. De AOA-covers moeten nog wat bijgewerkt worden voordat ik ze ga aanbrengen, maar de HUD-cover is reeds aangebracht.

Op basis van referentiefoto's (waaronder de onderstaande), heb ik een en ander nagemaakt.
Afbeelding

De HUD-cover en de AOA-cover zijn als setje in 1:48 te krijgen. Inspiratie voor mij, zelf maken is leuker.
Afbeelding
Afbeelding

Goed, dan nu mijn model. De canopy is voorzien van tape. Lampjes op intake aangebracht (moet nog iets bijgewerkt worden), de HUD-cover zit erop en de AOA-covers liggen klaar (moeten ook nog wat bijgewerkt worden). Ook de gunport is iets uitgehold / uitgeboord.
photo 470351

photo 470350

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 0:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
Mooi detail werk, weer.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi scratchwerk wederom. Als je een fijn zaagje hebt, dan kan je de koelsleuven van het machinegeweer nog open maken. Maar laat je niet gek maken natuurlijk :wink:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2019 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Die had ik al dieper gemaakt met een scriber. Ik wil in de gunport en de koelsleuven een donkerder kleur (grijs?) aanbrengen (ook op het reliëf op de binnenzijde van de remkleppen) om er wat diepte aan te geven.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement