Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbrouwers.nl chat Brouw Chat   Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 28 feb, 2020 17:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1487
Citaat:
Zo zijn er ook verschillen qua luchtinlaat (oud is smal en nieuw is breed) ...
Afbeelding
(Bron http://glomilstrat.blogspot.com/2017/07/the-two-types-of-intakes-on-f-16.html

Heeft niet zozeer iets met maken met oud of nieuw maar met de motor keuze. De Pratt en Whitney motoren worden van lucht voorzien door een kleine inlaat, de NSI(Normal Shock Inlet). De F-16 met een General Electric motor vraagt meer lucht en is er daarom vanaf de F-16C block 30 een bredere inlaat ontwikkeld, de MCID(Modular Common Inlet Duct) ook wel "bigmouth" genoemd.

Volgens mij zit het ongeveer zo;

Alle F-16A en B's blocks 1 t/m 20 hebben een P&W motor en hebben dus de kleine inlaat NSI.

Bij de C en D modellen(en de I, E en F varianten) is de keuze van de motor verschillend en als ik het me goed herinner is het zo;

F-16C/D block 25 kleine inlaat NSI maar wel de keuze voor de P&W of GE motor.
F-16C/D block 30 GE motor maar de eerste types van de block 30 hadden de NSI, de latere de MCID.
F-16C/D block 32, 42, 52 P&W motor en dus de kleine inlaat NSI.
F-16C/D Block 40, 50, 60 GE motor en dus grote inlaat MCID.


Zoiets dus.. 8)


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 19:35 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 16334
Woonplaats: Hurdegaryp
Weer wat geleerd.

René

_________________
O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2191
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik meen ook ooit eens gelezen te hebben dat de F-16N de NSI had, maar wel de GE motor. Dat schijnt namelijk het probleem te zijn met de 1:32 Revell F-16. Het plastic is voor een -N of een vroege -C black 30.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
McDonnell RF-4E Luftwaffe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 10:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 428
Woonplaats: Lonneker
Citaat:
Ik meen ook ooit eens gelezen te hebben dat de F-16N de NSI had, maar wel de GE motor. Dat schijnt namelijk het probleem te zijn met de 1:32 Revell F-16. Het plastic is voor een -N of een vroege -C black 30.


Bijna goed...
vanaf de Block 30 geldt eigenlijk het volgende: block's eindigend op een '0' (block 30, 40, etc.) zijn uitgerust met een GE motor en hebben een grote MCID inlaat. Block's eindigend op een '2' (block 32, 42, etc.) zijn uitgerust met de P&W motor en hebben (de oude) NSI inlaat.
De F-16N is hierop een kleine uitzondering. Het is een block 30 toestel, maar dan met een kleine NSI inlaat. Dat is mogelijk omdat de F-16N motor niet zulke hoge prestaties hoeft neer te zetten. Ze vliegen immers zelden met bewapening. Zelfs het boordkanon is verwijderd.

De F-16N van Revell is eigenlijk een block 25/32 en heeft dus alleen de verkeerde motor voor een F-16N. Verder kloppen er ook enkele details niet, maar daar zal ik jullie niet verder mee vermoeien... :wink:

Tot zover....

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 107
Mooi al deze Info ! Ik smul er van !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1487
ice315 schreef:
Citaat:
Bijna goed...
vanaf de Block 30 geldt eigenlijk het volgende: block's eindigend op een '0' (block 30, 40, etc.) zijn uitgerust met een GE motor en hebben een grote MCID inlaat.

Echter is er weer de uitzondering voor de block 30's t/m serial 86-0261, die hebben een een GE motor met NSI.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 9:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 428
Woonplaats: Lonneker
Citaat:
Echter is er weer de uitzondering voor de block 30's t/m serial 86-0261, die hebben een een GE motor met NSI

....en zo leren we telkens weer iets bij. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 20:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Jeetje jongens, ik zie door al die blocks de verschillen niet meer :wink:

Edwin

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2191
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
prutser schreef:
Jeetje jongens, ik zie door al die blocks de verschillen niet meer :wink:

Edwin


Tja, intussen is er ook al een block 70.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
McDonnell RF-4E Luftwaffe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2019 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2191
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Toch maar eens begonnen ondanks dat mijn Phantom en Gnat nog niet af zijn, maar ja anders loop ik ook zo'n achterstand op.

Zoals gebruikelijk beginnen we ook bij deze kit met de cockpit. Die moet volgens de Revell instructies in hun kleur 76. Laat dat nu ook de kleur voor FS 36375 zijn, althans volgens Revell. Ook FS 36270 en FS 36118 hebben ze in hun gamma en dat zijn kleur nummer 43 en 74 respectievelijk. Die kleuren heb ik allemaal in zo'n klein potje die bij zo'n bouwset zitten. Dus laat ik die voor deze bouw maar eens gebruiken.

photo 469048

photo 469046

Wanneer die verfjes met een verhouding van ongeveer 50/50 verdund zijn met de Revell Aqua color mix, dan spuiten die best prima. Alleen droogt de naald toch ook wel snel op met deze acryl verven.

Ook de wielbak van het landingsgestel heb ik maar vast in elkaar gezet. Alleen ben ik vergeten die ejector pins aan achterkant vergeten te verwijderen. Eens kijken hoe ik dat nog ga doen.

Ook de opening van het boordkanon zit erop. Die heeft wel nog wat plamuur nodig.

photo 469047

Tot slot liep ik tegen wat vervelende krassen aan toen ik het restant verf op de stabilo's spoot. Ook bij een andere Revell F-16 zitten exact dezelfde krassen. Vreemd, want dat zal dan waarschijnlijk toch door de mal komen.

photo 469051

Het is met een schuurpapiertje wel weer op te lossen gelukkig. Nu verder met het versieren van de cockpit.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
McDonnell RF-4E Luftwaffe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement