Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 apr, 2019 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Domme vragen bestaan niet René :wink:

Op zich klopt je theorie. Maar het voordeel (voor mij althans) voor deze werkwijze is dat het wat zichtbaarder is en ik daarom wat meer afstand houd. Bovendien geven die drie sprieten samen meer weerstand bij een tikje dan één afzonderlijke. Ik moet zeggen dat het vooralsnog goed gaat.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 apr, 2019 21:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Mooi werk met de cockpits, zeker in deze schaal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 okt, 2019 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het lijkt er misschien op, maar dit project is zeker geen stille dood gestorven. Afgelopen weekend had ik ook de cockpit van de F-16 eindelijk van een vernislaag voorzien dus die kon nu de bovenkant van de neussectie in.

photo 487947

Ook ben ik al een tijdje bezig met de inlaat/onderkant. De dichte inlaat vind ik niks dus ben ik aan het hakken en zagen gegaan.

photo 487946

Op de foto zijn ook twee kleine stukjes wit plastic te zien die ik er extra in heb gelijmd omdat je anders to redeling naar binnen kijkt bij de kleine openingen die tussen de cockpit en inlaat zitten. De binnenkant van de inlaat is met wat milliput vol gesmeerd. Dat is prima uitgehard nu en kan ik verder bewerken en glad maken.

photo 487948

De inlaat zelf past niet helemaal goed, maar dat is met een beetje schuurwerk aand bovenkant van het onderdeel zo verholpen. Die kant valt to in de uitsparing van het rompdeel.

photo 484221

Als je nu de inlaat inkijkt dan zie je vrij goed wat er in zit. Nu nog niks dus.

photo 484219

Maar daar komt verandering in met deze voorkant van de turbine die ik uit een oudere Revell F-16 kit heb. Daar zit een extra motor bij dus dat komt goed uit.

photo 484220

Hopelijk snel meer.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2019 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Dat blauwe lijkt verdacht veel op de Revell F-15.. :lol:
photo 488009

Mooie vorderingen met je F-16. Keep going!!!

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 okt, 2019 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
F-15 heeft 2 motoren, daar waar de F-16 er één heeft, kan dus zo maar kloppen :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2020 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het is al weer even geleden, maar om mijn dip te boven te komen heb ik deze F-16 weer van stal gehaald. Gewoon even lekker prutsen met lijm, plastic en plamuur.

Waar was ik gebleven? De inlaat van kit zelf is nogal bedroevend. Dus daar heb ik wat aanpassingen in gemaakt zoals te zien was in de vorige update. Nu de volgende stappen om de buis naar de motor toe netjes te krijgen. Met wat milliput heb ik alle oneffenheden dicht gesmeerd. Nu is er alleen nog een rand tussen het rompdeel en de inlaat. Maar die werk ik pas weg zodra de onderdelen aan elkaar geplakt zijn.

photo 509860

Op de foto is ook te zien dat ik wat strips plastic geplakt heb aan de zijkanten van de inlaat met aan het einde een mal. De mal is om de voorkant van de motor wat houvast te geven. De strips aan de zijkant heb ik geplaatst om een stuk gebogen plastic tussen te spannen waardoor het echt een buis moet worden waar je straks inkijkt.

Zoals op de volgende foto is te zien is de passing van de inlaat nogal bedroevend. En dan zit het voorste stukje er nog niet eens op, want die past nog slechter. Verder heb ik wat openingen gemaakt voor de ram-air inlaten net boven de motorinlaat en ook een opening net rechts van de inlaat. Nu alleen die inlaatjes net achter de wielbakken nog.

photo 509861

Ik denk dat er straks nog wel wat te zien is van de motor :D

photo 509862

Ook heb ik de cockpit zo goed als af. Op de stoeltjes heb ik nog wat kabels/leidingen aangebracht door middel van wat geschilderd koperdraad. Nu rest alleen de hoofdsteun van de voorste cockpit bijwerken nog. Die moet wat extra plamuur krijgen om een sinkmark verleden tijd te maken en daarna nog een likje verf uiteraard. O ja, en de HUD moet er nog op. Die moet ik niet vergeten!

photo 509864

Van achteren ziet dat er dan zo uit. Best aardig al zeg ik het zelf.

photo 509863

En met de cockpitkap erover blijft er dit nog over van wat zichtbaar is. De randen krijgen nog een lik verf dus daarmee wordt het nog minder. Gelukkig past de kap wel behoorlijk.

photo 509865

Dat is het voor nu. Hopelijk houd ik de zin er een beetje in en kan ik binnenkort een afgewerkte inlaat tonen.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun, 2020 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als ik dit zo zie, dan was mijn oude kit uit 1976 dus helemaal zo slecht nog niet. Sjappoo voor je uithoudingsvermogen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2020 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nee zeker niet René. Ik vind het voor z'n leeftijd een prima model. Natuurlijk is deze wat gedetailleerder, maar zeker niet makkelijker te bouwen. En het helpt ook niet echt met de instructies...

Zie stap 10:
photo 510030

Echt Revell? 2 HUD's? Er zijn niet eens van de opstaande randjes om het onderdeeltje tussen te plakken. Wel zitten er twee gaatjes en daar past precies het beugeltje met onderdeelnummer 135 (wat op het standaard gietraam zit en niet op de aparte om de -B versie te maken zoals onderdelen 129 t/m 134...). Net zoals op de foto's. Dus goed opletten loont!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 0:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Goed dat je deze heropstart!

Mooi aan het detailleren! Knap wat je met de inlaat hebt gedaan.
Voor de cockpit nog een tip.
photo 478746
photo 472967
photo 478747
Dat zou echt een meerwaarde zijn.

Ik ben intussen nog met een F16 bezig. Misschien hier ook posten, dan heb je er een buddy bij....

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2020 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hi Thiery,

Ja, ik had het gezien bij jouw bouw. Dat wil ik zeker ook nog toevoegen en ook de slangen (zuurstof?) die in de cockpit zitten. Die laatste ben ik al aan het maken uit koperdraad. V.w.b. de hendel voor de schietstoel had ik gehoopt dat Eduard hiermee zou komen nadat ze vorig jaar dergelijke schietstoel details voor Russische stoelen en Martin Baker stoelen hadden uitgebracht. Maar tot nog toe niks... Ik zal ze eens een email sturen.

Ondertussen ben ik de inlaat verder aan het schuren. Dat moet helaas met meerdere laagjes dus het gaat niet zo snel. Binnenkort meer hierover.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement