Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 17:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Wow dat is een mooi stoeltje geworden. En dat op deze schaal :brouw:

Edwin

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na een weekendje Milaan en daarna weer gewerkt, kon ik weer wat doen aan mijn project.

Ik had bescherming langs de stoel geplakt, zodat ik met een spuitbus glanslak aan kon brengen. Uiteindelijk lak (P+) met een kwast aangebracht, dus was deze constructie overbodig. De foto is gemaakt nadat ik de decals wat de instrumentenpanelen moesten voorstellen heb aangebracht. Oude decals, met een flinke rand rondom de decals. Ik heb flink wat overtollig materiaal weg moeten snijden. Op het paneel welke voor de piloot komt, moest ik 2 inkepingen maken om het aan te kunnen brengen over het grove reliëf.
photo 466731

Vervolgens met wat styreen de gashandel en stuurknuppel geprobeerd na te maken.
photo 466729

photo 466730

En voorzien van wat kleur. Hier en daar met de punt van een cocktailprikker wat stipjes aangebracht (wit, geel, rood) om wat knopjes te simuleren. Had ik elders nog 'commentaar' gegeven op stipjes die met een kwast waren aangebracht, zo met de macro lijken zelfs stipjes met een cocktailprikker al aan de grove kant op deze schaal. Aangezien je er straks niet zo heel veel van ziet, laat ik het zo.
photo 466732

photo 466734

Ook de schietstoel zijn voorzien van kleurtjes. Bovenop heb ik nog een dun stukje styreen geplakt, wat de parachute voor moet stellen die de andere parachute eruit trekt.
photo 466733

photo 466735

En samengebracht lijkt het best wel aardig.
photo 466737

photo 466736

photo 466738

De ophangpunten onder de vleugel waren dichtgemaakt met staafjes styreen. Na afsnijden en een schuurpapiertje er overheen gehaald te hebben, heb ik er een laagje verf op gesmeerd. Nadat ik dat weg geschuurd had, bleef er nog een klein beetje verf achter, de gaatjes waren nog niet helemaal 100% dicht, dus heb ik er wat plamuur op gedaan. Zo ook nog een beetje op/in de kier achter het neuswiel en het puntje van de neus.
photo 466740

Na het wegschuren van de plamuur (eerst met korrel 150, vervolgens met korrel 1000 / 2000) was het voor het oog vlak.
photo 466739

Je wilt graag verder door de romp te sluiten, maar er moet nog een tussenschot in met de inlaatturbinebladen. Ook nog het gekromde onderdeel van de inlaat. Verder moet één en ander nog geverfd worden voordat de romp dichtgaat. Iemand een idee, moet het binnenin wit of lichtgrijs afgewerkt worden?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 16:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Iemand een idee, moet het binnenin wit of lichtgrijs afgewerkt worden?


photo 465084

photo 466746

Wit lijkt mij wel goed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooie toevoegingen. De detaillering blijft lastig van zo’n klein pitje.

Ik denk ook wit :wink:

Vond je Milaan wat?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
FokkerFan schreef:
Vond je Milaan wat?


We zijn maar even geweest. Zondagmiddag aangekomen, dinsdagochtend weer weg. Maandag (14 januari) de gehele dag in de stad geweest. Hieronder een bloemlezing:

Shoppen in de dure winkelstraat (niks gekocht hoor, handtasje van Louis Vuitton koste €2.900,-)
photo 467018

Tja, ook deze auto moet gewoon tanken aan de pomp.
photo 467020

San Siro, home of AC en Inter Milan
photo 467022

De Dom (plaza du Duomo), 's ochtends waren we in de dom geweest en boven op het dak. Doordat de lucht knalblauw was, prachtig uitzicht.
photo 467021

Weer naar huis, boven de Zwitserse Alpen, nagenoeg geen bewolking: PRACHTIG !!
photo 467023
Voor de liefhebbers: EI-FOM Boeing 737-8AS. Hutje-mutje, maar voor een uur (heenreis) tot anderhalf uur (terugreis) prima te doen.

Een dag is veel te kort. Er waren nog zoveel leuke dingen te bezoeken: museum van Leonardo DaVinci, Ferrari museum, bezoek aan het schilderij 'Het laatste avondmaal', alleen moet je daar heel ver van tevoren al (online) een kaartje voor kopen ....

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed, weer terug in NL, dus ook maar weer progressie.

De inlaatturbine heb ik zilver geverfd, je ziet het alleen als je recht voor de inlaat naar binnen kijkt. Het binnenwerk was al wit, dus laat ik mooi zo. Uiteindelijk toch maar onder en boven samengevoegd. Met een lading klemmen en knijpers heeft dit een dag liggen drogen.
photo 467016

De staart: vreemd genoeg bestaat die uit 2 onderdelen. Hieronder de ene helft (één geheel).
photo 467015

Aan de andere zijde moest aan de onderzijde een stukje tegen de andere helft gelijmd worden, wat resulteerde in mega-paneellijnen.
photo 467014

Dat vind ik veel te groot, deze moesten dus geplamuurd worden. Hieronder zit reeds de 2e laag plamuur erop. Als dat goed droog is, ga ik dat (hopelijk) mooi glad maken en hier en daar weer een paneellijn inscriben.
photo 467017

Na het uitpakken van het vliegtuig, heb ik alle lijmnaden bewerkt. De leading edge en aillerons heb ik los gesneden en iets naar beneden gezet. Staat wel leuk. De staart zit er voor het beeld even los op. Het begint al te lijken op een F-16.
photo 467019

Ben nu bezig om te kijken hoe ik de achterzijde iets moet aanpassen om de elevators ook te kantelen en waar het draaipunt zit. Ook wil ik de remkleppen open hebben en wat voorzien van detail. Gelukkig biedt de kitversie de optie om open of gesloten kleppen te plaatsen, alleen het detailleren moet ik zelf doen. Gelukkig is er op het WWW genoeg te vinden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuke vakantiekiekjes René. Ben je nog in het San Siro geweest? Ik vond dat zelf nogal een deceptie. Misschien een te kort reisje, maar je moet ook een reden hebben om terug te gaan :wink: Nog een extra duurbiertje gedronken? Toen ik er was in 2009 was ik 7 euro in het centrum kwijt :shock:

Je F-16 gaat wel lekker zo. Bij de nieuwe Revell F-16’s bestaande staart nog steeds uit twee delen. Dat zal misschien ook wel ter voorkoming van sinkmarks kunnen zijn. Maar nu ben ik wel gïnteresseerd in dat vooraanzicht van de inlaat...

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wij waren tegen vijven bij het San Siro. Self-guided tours kon tot 17:00 uur en duurde ongeveer een uur. We waren er dus iets te laat. Bovendien was de fan-shop gesloten ivm inventarisatie.

Ik ben al een dik jaar alcoholvrij, dus nee, ik heb niet een duur biertje gedronken op het plein (Plaza de Duomo). Wel hebben we lekker in het zonnetje genoten van een kopje koffie (€5,-) en Espresso (€3,50). Dat viel in het niet bij de prijs van een eenvoudig flesje wijn:
photo 467037

FokkerFan schreef:
Bij de nieuwe Revell F-16’s bestaande staart nog steeds uit twee delen. Dat zal misschien ook wel ter voorkoming van sinkmarks kunnen zijn. Maar nu ben ik wel geïnteresseerd in dat vooraanzicht van de inlaat...


Het grootste deel van de staart is gewoon één deel. Alleen het onderste deel bestaat uit 2 delen ??

In de bek kijken....
photo 467038

photo 467036

photo 467039

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Hallo René,

De bouw gaat inderdaad erg lekker. Ook mooi dat je het e.e.a. hebt losgesneden om wat meer "leven" aan te brengen.
Echter, als het toestel in rust staat wijst de leading edge 2 graden omhoog in plaats van naar beneden. Op de foto's in je eerste post is dit heel fraai te zien. Zou je dit nog kunnen aanpassen..???

Succes verder.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 12:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Mooie evolutie!
Opmerkelijk dat deze kit een volwaardige luchtinlaat heeft met zicht op de motor.
De recentere bouwdozen hebben dit niet.

gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement