Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2019 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Veel plezier met het aanpassen van jouw F-16. Na al die aanpassingen komt ie er vast generaal dynamisch er uit te zien :wink: .

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2019 13:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
tsjopper bob schreef:
De beide helft-delen voor de inlaat zijn gelijmd, enkele overige onderdelen zijn erbij geplaatst. Zonder geweld gaat dit niet lukken. De onderste vleugels die in de bovenste gelijmd moeten worden staan krom en ook de neussectie staat krom (onderste en bovenste deel lijken elkaar wel af te stoten.

Let op met de vleugel, mijn model had hetzelfde probleem. Als je die zonder checks in elkaar lijmt, zou er wel eens een vleugel naar beneden kunnen hangen, en de andere naar boven wijzen. Doe een testpassing met bv wasknijpers om te zien wat de stand is als ze tegen elkaar geklemd zijn. Bij de mijne moest ik beide 'bovenvleugels' bij de wortel een beetje naar beneden buigen.

Tweede aandachtspunt: de ondervleugel valt te diep in de bovenvleugel. Ik heb 0,1 mm plastic card gebruikt om de boel passend te maken.

Afbeelding

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2019 16:52 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Aorntman schreef:
Als ik overigens op "F 16" en "afterburner" zoek, zie ik alleen afbeeldingen met kleine uitlaatopening.

Ik kan je garanderen dat als de afterburner in ingeschakeld de uitlaatopening op z'n grootst is! :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2019 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
robdebie schreef:
Tweede aandachtspunt: de ondervleugel valt te diep in de bovenvleugel. Ik heb 0,1 mm plastic card gebruikt om de boel passend te maken.


Thx, zal er extra op letten. Ook de eerdere tip met de stand van de vleugel zal ik op letten.

@Aorntman, je hebt pb.

Thx voor de uitlaatuitleg (leuk woord). Ik ga voor de wijde opening, zie je er ook nog wat van.

Met afterburner
Afbeelding

In vlucht. Goed, niet normaal, maar toch...
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat progressie van de afgelopen week:

De gaten voor de ophangpunten heb ik gedicht met styreen staaf. Ik ga er geen lading onder hangen.
photo 465893

Rob attendeerde mij op de passing van de ondervleugel in de bovenvleugel. Na passen bleek hier inderdaad wat hoogteverschil in te zitten. Ik had geen 0.1 mm dikke styreen, dus ik heb gegokt met 0.25 mm dik styreen. Als het moet, kan ik er altijd nog wat van af vijlen/schuren. Ik heb een verzamelbakje met alle afgeknipte styreen, zo raak ik mooi mijn kleine restjes styreen kwijt.
photo 465888

De geleverde pitotbuis is niet juist, ik maak er zelf wel één. Hieronder de afgesneden pitotbuis.
photo 465887
Vergelijk maar met deze:
photo 465079

Dan wat progressie aan de plofstoel. De basisversie van Revell is wat karig. Ik heb me wederom wat uitgeleefd met restjes styreen en koperdraad.
photo 465886

photo 465889

photo 465891

photo 465890

photo 465892

En vervolgens het interieur voorzien van een laagje grijze primer.
photo 465895

photo 465894

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 14:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Stoeltjes is wel erg mooi geworden zo!

Laat het bij mijzelf nog even achterwege, maar zeker een voorbeeld welke ik in de toekomst wellicht eens ga gebruiken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 14:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Bedankt voor de inspiratie voor de plofstoelen.
Keek tegen gelijkaardig, karig gedetailleerde stoeltjes aan.

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat is het betere modelbouwwerk! Mooie zetel. Hoe is de passing nu van de vleugelhelften?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb ik nog niet gepast, ben nu met het 'kantoor' bezig. Na de primer heb ik een laagje grijs aangebracht en dat na droging in de glim gezet voor de decals van het instrumentenpaneel.

Ben vanaf morgen even een paar dagen 'off-line', lekker weekendje Milaan :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jan, 2019 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Aorntman schreef:
Ik heb geen idee welke varianten er aan landingsgestellen zijn. Als je die van mij kunt gebruiken, mag je hem hebben.


Net terug van een tripje Milaan (voor de liefhebbers, heen met Ryanair EI-EBC en terug met Ryanair EI-FOM) en vind een keurig pakketje met de aangeboden landingsgestellen in de bus.
:brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement