Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2005 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Mooiiiii..............

Dat ben je dus nog steeds prima aant doen.
Is een mooi toestel voor een dio.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2005 13:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 30 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 322
Hoi Nico,
Nog even iets over de blanke lak;
Ik sluit me helemaal aan bij wat Michel zegt. Maar ik wil er nog wel wat aan toevoegen. Zelf heb ik toevallig ervaringen met Flat Base, Tamiya blanke lak (zowel spuitbus als potje), Parket Plus en de Engelse equivalent Klear. Ik neem aan dat je de blanke laag met de kwast wil aanbrengen? In dat geval zou ik persoonlijk afraden om met Flat Base te gaan werken want dat wordt volgens mij niks. Flat Base bestaat uit bijna niets anders dan hele fijne korreltjes die als het ware gedeeltelijk boven de laklaag uitsteken, en daardoor een enigszins "ruw" oppervlak geven, en daardoor afhankelijk van de hoeveelheid een mat effect geven. Als je de blanke lak met de kwast aanbrengt krijg je een behoorlijk dikke laag lak waardoor de korreltje naar vehouding te klein zijn om er bovenuit te steken. Tenzij je er heel veel indoet wat mogelijk weer die lelijke witte waas geeft waar Michel al over repte. Wat ik in jouw geval zou doen is alleen Parket Plus gebruiken want daarvan is het lakaandeel vrij klein zodat je in combinatie met de matte ondergrond al een mooie halfglans krijgt zonder er matteringmiddel aan toe te voegen. Wat ikzelf nog nooit geprobeerd heb, maar wat denk ik heel goed gaat werken bij gebrek aan een airbrush is het Parket Plus met de plantenspuit aanbrengen. Zowel met de plantenspuit als met de airbrush moet je het model slechts "bemisten" en het gladtrekken gaat wonderbaarlijk genoeg vanzelf.

Succes
Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2005 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Okay,

Prima tip maar waar koop je dat Parket Plus cq Klear dan?

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jul, 2005 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Nico, waar ik woon verkoopt o.a. de Dirk supermarkt het, dus het moet niet zo'n probleem zijn het ergens te vinden.

Check ook even deze site, met allerlei handige tips over wat je allemaal met het goedje kunt doen :

http://www.swannysmodels.com/TheCompleteFuture.html

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2005 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik heb het hele verhaal eens goed doorgelezen. Wel een beetje een grote stap voor me hoor om een model in te spuiten met zo'n soort van schoonmaakmiddel.... :shock: :?

Maar goed soms moet je iets proberen. Ik neem aan dat je je model niet écht kun met dit spul toch?

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2005 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Nico, vele bouwers (waaronder deze jongen :wink: ) zijn je al voorgegaan. Ter demonstratie hier wat plaatjes van een Italeri Panzer IV die ik onlangs heb gebouwd. Op de foto's zie je het stadium van net na de Parket Plus glanslaag met daaroverheen een wash van olieverf.

Afbeelding

Afbeelding

In het legervoertuigen forum hier op Modelbrouwers kun je het eindresultaat bekijken, als je wilt.

En als je het echt niet vertrouwt, kun je het eerst eens op een oud model uitproberen, toch ?

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jul, 2005 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Dat had ik me ook al bedacht om het eerst op een oud model uit te proberen :lol: Die Panzer ziet er goed uit, moet goedkomen!

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jul, 2005 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Tot nu toe heeft het me aardig mee gezeten met deze bouwdoos. Helaas tot gisteren, zoals ik had vermeld heb ik de decals met Microscale old decal restorator behandeld. Op sommige plekken zit nu een witte waas :cry: :x

Daarbij blijven de decals ontzettend slecht hechten aan het model. Ondanks gebruiks Micro scale set en soil. Ik denk dat ik vanavond maar eens in mijn oude voorraad decals ga kijken :roll:

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 jul, 2005 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Tja,is balen als het tegenzit.
Wat betreft de hechting van de decals,dat kun je oplossen door onder de decal van tevoren matte of glanzende(ligt aan je keuze)blanke lak aan te brengen.Daar hecht het decal zich dan in.Dat werkt,omdat ik dat uit ervaring weet :D .Wel de decal vlak aan brengen na het painten dus.
Zolang de blanke lak nog nat is.

Zou de witte waas niet komen door een reactie soil en het misschien oudere materiaal decal?.
Het zou misschien kunnen dat er vroeger ander materiaal werd gebruikt als de huidige decals.

Maar ja,daar heb je de witte waas van nu nog niet weg mee..

Kun je misschien niet eens proberen om die waas weg te krijgen,met spiritus?.Dat is niet erg aggresief...

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jul, 2005 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Het einde nadert!! :D

Decals zitten er allemaal op, hij is inmiddels in de Partket Plus gezet en ik ben vandaag bezig geweest iets van een "Wash" aan te brengen. Heel bescheiden hoeveelheden, maar beetje effect is wel te zien.

Het enige dat nu nog gebeuren moet is een paar plekjes bijwerken en de radiodraad van staart naar bovenvleugel aanbrengen. Maar....., mijn geachte medebrouwers wat ben ik blij met het resultaat!! Deze Gladiator is écht één van mijn allerbest gelukte kits tot dusver. Ik geniet bijzonder van hetgeen ik totnutoe heb bereikt. Met zo'n contest doe je extra goed je best en de tips + aanmoedingen van medebouwers hebben zo hun postieve uitwerking.

Momenteel heb ik de camera niet bij de hand, maar ik zal volgende week als ie helemaal af is, de plaatjes laten zien. Jullie kunnen 'm overigens ook in het eggie gaan "bewonderen", want de Gladiator gaat mee naar de Brouwersdag.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement