Hoi BeeJee.
Wat jij bedoeld is het slijtage(polijst)effect wat ontstaat tussen de hoofdgeleider en het onderste veerlichaam.Ik heb in het begin hierover getwijfeld.Omdat ik op diverse sites gezien had dat dit effect bij sommige toestellen op die plaats gebladerde lak zat,andere hadden inderdaad dat glimmende effect en weer andere hadden daar zuiver lak met olie/vuil zitten.Ik heb gekozen voor de laatste omdat ik dat persoonlijk mooier vind dan daar een semi polijst effect te maken.
En wat betreft de afdekking in de motorruimte....dat heb ik naderhand extra gedaan.Ik wilde in eerste instantie ja de cilinders ook van de zijkant laten zien.En toen zag ik op een of andere site opeens een fotowaar men aan de binnenkant van de motorruimte een soort hittebestendige(canvas?)doek had aangebracht om verdere vervuiling tegen te gaan aan de overgang tussen romp en motorkap/neus.
Gezien het feit dat ik deze kist erg verweerd heb gemaakt,vond ik dat dat terecht was om ook bij mijn kist te maken.Ik heb dat geprobeerd na te maken met gewoon schuurpapier,welke ik aan de binnenkant heb gelijmd met secondelijm en daarna een beetje heb ingepaint.
Daarom ook dat ik de uitlaten in de binnenkant niet matzwart heb gemaakt,maar ingepaint met zijdemat.Om een glimmend effect aan de binnenkant te verkrijgen door een hoge olielekkage van lekkende oliekeerringen in de motor.Dat zou met matte lak niet echt hebben uitgezien....
Ik wilde en heb
een erg verweerde kist ervan genaakt.Maar dat was vanaf het begin mijn opzet.Ook om dat eens goed te leren door ervaring..
Homie.