Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 maart, 2005 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12241
Woonplaats: Eibergen
Volgens mij zijn er wel 1/32 figuren te vinden, en anders kan je mischien wel een 1/35 figuur gebruiken.
Ik denk dat het verschil in maat niet zoveel uitmaakt, je had trouwens ook kleine mensjes in die tijd :wink:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: engine.
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 0:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja,1:35 zou ook goed zijn.Dat is niet zoveel verschil.
Die zijn wel te vinden,denk ik.

Ik heb me vanavond lekker losgelaten op de motorsamenstelling.
Ik heb het paneel(scheidingswand)wat tussen de cockpit en de motorruimte zit mooi ingekleurd met lufthansa-geel.En ben daarna dit paneel gaan drybrushen met veldgroen.Dat ziet mooi uit.

Ook heb ik de verzonken schroeven/bouten aangetipt met veldgroen door middel van een cocktailprikker.Natuurlijk niet allemaal,dat zou weer onrealistisch zijn.En sommige iets meer en sommige wat minder en dan een paar overslaan.Dat geeft een mooi slijtage effect.En dan met de drybrushkwast lekker eroverheen vegen.Al zeg ik het zelf,dat is mooi gelukt.

Daarna heb ik het buizenframe gemonteerd.Deze zit tussen het afscheidingspaneel en het paneel waar de oliedrukleidingen en pompen opzitten.Deze zijn ook geel.Na het samenstellen,wat overigens prima pastte,heb ik deze dikke buizen ook veldgroen gedrybrusht.

Nu begint de motorruimte plus eerste stuk neus vorm te krijgen.

Je ziet nu de motor,daarna de dikke buizen die aansluiten op het achterste paneel.En ertussen een olietankje en aan de voorkant het oliepaneel.Zeer realistisch....

Dryfitten is met deze kit niet meer aan de orde....alles past met een griezelige nauwkeurigheid!!...Ode aan Trumpeter!..

Ik zal morgen hiervan plaatjes schieten...

Wel mooi,die combinatie lufthansageel met veldgroen... 8)

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
homeghost, ik wil toch even reageren op al het geklaag over je fototoestel :wink:
Wat me bij meerdere foto's opvalt, is dat je toestel scherp stelt op op iets anders dan jij wilt. Zo heb ik bijvoorbeeld verschillende foto's gezien, waarbij het grind er mooi scherp op staat, maar niet hetgene waar het om gaat. Je kunt natuurlijk proberen dit probleem op te lossen door een andere camera te gebruiken, maar zolang je niet een flinke sloot geld wilt ophoesten, blijf je dit probleem waarschijnlijk houden.

Wat je nog eens zou kunnen proberen, is om een andere achtergrond te gebruiken. Bijvoorbeeld een stuk hout, wat dezelfde kleur heeft. Hierop moet je dan vervolgens je motor leggen en fotograferen. Je toestel zal zo eerder de neiging hebben om de achtergrond ook echt als achtergrond te zien. En ook je handjes thuis houden/camera mee vasthouden, want die kunnen je camera ook op het verkeerde been zetten :wink:

De wat minder mooie foto's van je vitrine is een ander verhaal, maar daar weet ik ook niet direct iets beters op :oops:

Sorry, wilde dit even kwijt, voordat je wellicht onnodig een nieuwe camera gaat kopen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
O ja, als je trouwens kleine onderdeeltjes wilt fotograferen, kan het wellicht wel problemen opleveren als je te weinig megapixels hebt, maar volgens mij is dat niet jouw probleem, want ik heb al hele duidelijke vingers e.d. gezien :lol:


Laatst bijgewerkt door Evert op do 17 maart, 2005 0:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: kwaliteit.
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 0:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Hoi Evert...

Bedankt voor je opbeurende tips... :o

Ik zal morgen deze in praktijk brengen door de nieuwe foto`s eens op die manier te schieten.Wellicht dat t dan beter is.

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 10:05 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Evert schreef:
homeghost, ik wil toch even reageren op al het geklaag over je fototoestel :wink:
Wat me bij meerdere foto's opvalt, is dat je toestel scherp stelt op op iets anders dan jij wilt. Zo heb ik bijvoorbeeld verschillende foto's gezien, waarbij het grind er mooi scherp op staat, maar niet hetgene waar het om gaat. Je kunt natuurlijk proberen dit probleem op te lossen door een andere camera te gebruiken, maar zolang je niet een flinke sloot geld wilt ophoesten, blijf je dit probleem waarschijnlijk houden.

Ik wil hier toch ook nog even op reageren...
Je kunt wel mooi een close-up maken van iets, maar als je foto dan onscherp wordt, sta je TE DICHT BIJ! De minimale afstand die je moet aanhouden ligt vaak tussen de 12 en de 15 cm. Zit je dichterbij, dan zit je binnen het "brandpunt" van de camera.

Gelukkig heeft Homeghost dat met zijn (beperkte) :wink: camera dat wel goed voor elkaar. Een nieuwe camera zal jou echt wel betere foto's geven, maar let wel het is nog steeds de fotograaf die de goede foto's moet maken.

Maar ik hoop straks wel goede close-ups van het motorblok te zien. :P

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 17:27 pm
Berichten: 364
Woonplaats: Veenendaal
Deathtrap, je hebt gelijk, dat had ik inderdaad nog niet genoemd. Als je te dichtbij staat, is het inderdaad onmogelijk om scherpe foto's te maken.

Ik heb dit om twee redenen niet genoemd:
1. Heb verschillende foto's gezien waarbij het probleem niet de afstand was, maar het automatisch scherpstellen op het verkeerde, bijvoorbeeld het grind.
2. Tot voor kort had ik een Nikon F80 en die heeft allerlei mogelijkheden/beveiligingen om te voorkomen, dat je een onscherpe foto maakt, als gevolg van te dichtbij staan. Ben er alleen wat al te voorbarig vanuit gegaan, dat iedere camera wel zo slim zou zijn :lol:

Overigens is de 12-15 cm die jij noemt voor veel camera's nog steeds te dichtbij. Of is dat bij digitale dingetjes anders?

En je hebt gelijk dat je met een nieuwe camera betere foto's KUNT maken, maar waar het mij om gaat, is dat homeghost niet een nieuwe camera koopt, omdat de oude niet goed genoeg meer is en vervolgens met de nieuwe wellicht hetzelfde probleem heeft. En dat dan achteraf blijkt, dat de oude ook nog goed genoeg was.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 12:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Evert schreef:
Overigens is de 12-15 cm die jij noemt voor veel camera's nog steeds te dichtbij. Of is dat bij digitale dingetjes anders?

Dit gaat inderdaad over digitale camera's. Bij analoge camera's weet ik het niet.

Maar laten we nu maar weer on topic gaan... ik stel voor dat als er meer zaken over (digitale) fotografie zijn, dat we elders een speciale topic staren.

En nu laat ik het woord weer over aan Homeghost, want ik heb het vermoeden dat hij nog wel wat nieuws heeft :wink:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Avanger
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 13:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja,hieronder dan wat foto`s van de vordering welke ik gisterenavond heb volbracht.Ik wil nog even er een toevoeging bij insluiten.

Bij de constructie van de Avanger valt het mij op dat deze vanaf voren naar achteren gaat.De eerste stap was de motor,daarna de constructie van de neus.De volgende stap is de constructie van de cockpit,welke dan weer gevolgd wordt door de navigatieruimte en het bommenruim.Zo gaat de constructie dus vanaf voren naar achteren.Dat is vernieuwend!.

Bij de onderstaande foto is het paneel te zien waartegen straks aan de andere kant de cockpit wordt gemonteerd.
Dit paneel heb ik gedrybrusht met veldgroen.Daardoor vallen de details beter op.De combinatie geel/groen komen we door het gehele toestel inwendig tegen....

Ook is het tankje goed te zien.We moeten niet vergeten dat er op de tussenbuizen enorm veel krachten inwerken,omdat de motor hierover het gehele toestel trekt.Daarom is dit ook een stabiele en stevige constructie.
Let op de mooie groene effecten op de buizen door het drybrushen.

Afbeelding

In onderstaande foto,die is genomen vanaf boven,zien we de buizenconstructie beter.Ook is hier het paneel aan de linkerkant te zien waar het drukvat en de oliepompen op zitten.Let op de mooie groene effecten op de buizen door het drybrushen.

Afbeelding

In onderstaande foto lijkt de gehele constructie een beetje op de maanlander van het apollo project :D

Afbeelding

Nog een foto van de neussectie,die nu klaar is..
Afbeelding

Wat ik persoonlijk erg goed gelukt vind is het drybrush effect op de gele delen.

De volgende stap is het begin aan de inwendige romp.Dat wordt de grootste klus.Want daarmee gaan we vanaf de cockpit tot bijna aan de staart.Dat is net de constructie van een inwendig pand met vloerdelen.

En in de cockpit komt het eerste fotofilmdeel te zitten op het cockpitpaneel.

Dat wordt een grote klus,deze cockpit...
Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: toevoeging
BerichtGeplaatst: do 17 maart, 2005 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Let ook bij bovenstaande foto`s op de uitlaatspruitstukken,die mooi geroest zijn...

homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement