Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: vervolg avanger.
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
De volgende stap is het samenstellen van het cilinderblok.

Dit is een erg goed gedetailleerd onderdeel.
Bij de eerste stap worden de twee helften van de cilinders plus het carter(waar de krukassen inzitten)samengesteld.
In dit blok zitten de eerste 7 cilinders verwerkt.
Na het samestellen komt daar een blok tegenaan waar de stoterstangen inzitten verwerkt.

Hier moet je erg omzichtig te werk gaan,omdat deze erg teer zijn en makkelijk afbreken.Ook moet je hier reeds het blok,cilinders,carter en stoterstangen verven.Later is daar niet meer aan te komen.

Het carter wordt matzwart ingekleurd,de cilinders krijgen een mooie ijzerkleur en de stoterstangen worden matzwart.
Daarna komt er nog een carterdeksel tegen het carter aan gemonteerd.
Dit carter heeft een mooie koperkleur gekregen.
Over deze carterdeksel komt er dan nog een grote ring,die een mooie goudkleur heeft gekregen.Dat ziet heel mooi uit.

Dan is de volgende stap het aanbrengen van de 14 kleppendeksels.
Deze deksels passen heel mooi in een uitsparing in de cilinderkop.
Aan de onderzijde verdwijnen dan netjes de bovenste delen van de stoterstangen.Dit geheel ziet er geweldig realistich uit!.

Dat geeft een indruk dat je naar een echte super gedetailleerd cilinderblok staat te kijken.

De kleppendeksels krijgen na volledige montage een mooie goudkleur.

Daar onze Avanger 14 cilinders heeft,moet deze stap van de montage van het cilinderblok twee maal gedaan worden.

Dan worden deze twee cilinderblokken samengevoegd.
En is het cilinderblok op zich klaar.Maar nog niet de motor.

Eerst moeten er nog 14 uitlaatspruitstukken gemonteerd worden.

Dat is de volgende stap......

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 15:41 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Prachtig zo'n stermotor!

't Valt me op dat bij bijna alle modellen van gemotoriseerde voertuigen de bouw begint met motorblok. Ik moet je zeggen dat ik dat ook altijd een leuk begin vind!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: details
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 15:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja,dat is waar!.

Ik heb met de bouw tot nu toe het gevoel ofdat ik een auto ben aant bouwen.Gezien de vele realistische onderdelen in de motor.

Ik heb nog nooit een vliegtuig gebouwd waar zelfs de stoterstangen en kleppendeksels in werden(of worden)gebouwd.
Prachtig!!... :D

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 21:19 pm 
Heel mooi model!
Ik heb naast de Repsol Honda waarvan ik nu een projectje begonnen ben op deze site nog een aantal dozen klaarstaan, waaronder een Supermarine Spitfire. Als ik dan in dat doosje kijk en ik zie dit model.....

Hij ziet er echt heel bijzonder uit en ik hoop voor je, dat je ontzettend veel plezier aan het bouwen zult beleven. Ik zal ook zeer zeker het verloop met plezier volgen!


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 21:25 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Hé Homeghost,

laat me raden, de volgende kit is een model met bewegende motor-onderdelen, waarna de stap naar RC-modelvliegen natuurlijk niet lang op zich laat wachten... :lol:

Deze kit is in ieder geval wel een genot om te bouwen en om er, als het model gereed is, uren (zoniet dagen :D ) naar te kijken en van de details te genieten.

Succes met bouwen!

Groeten, Corné

_________________
"If I have seen further, it is by standing on the shoulders of giants"; I. Newton.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former"; A. Einstein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: even off-topic.
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 21:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
He Corne'....leuk dat je aan rc vliegen denkt.

Ik heb in mijn iets jongere jaren heeellll veeelll aan rc vliegen gedaan!.
Mijn laatste vliegtuig was toen de Big Lift.
Daar maakte ik foto`s mee vanuit de lucht.

Doch dat doe ik al lang niet meer.
Daarom vlieg ik nu Flightsimulator,is (bijna)hetzelfde :D

Doch statische modelbouw van vliegtuigen heeft uiteindelijk mijn hart gewonnen...alleen kosten mijn modellen enorm veel stallingsruimte :cry:

Toegeven....dit model is enorm goed gedetailleerd.
Maar hij brengt mij enorm veel plezier met bouwen...

Alleen heb ik voor dit model nu geen plaats meer...dat wordt straks lachen,als hij klaar is...


Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 21:48 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Ach, paar keilbouten in het plafond en klaar is kees... :lol: :lol:

_________________
"If I have seen further, it is by standing on the shoulders of giants"; I. Newton.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former"; A. Einstein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 21:55 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Hey Home,

Mijn Mercure staat nu terug te drogen en daarom maak ik van de gelegenheid gebruik om eens bij jou binnen te wippen. Gewoon eens kijken hoever jij staat met de bouw van je beauty. :D

Zoals ik zie ben je al goed aan je motor aan het bouwen. Ik geraak er niet op uit gekeken hoe deze is gedetailleerd.
Gewoonweg prachtig is dit.

Citaat:
Alleen heb ik voor dit model nu geen plaats meer...dat wordt straks lachen,als hij klaar is...


Kamertje bijbouwen misschien? :D

Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: motor
BerichtGeplaatst: di 15 maart, 2005 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja,Droop de details zijn gewoon weg prachtig.
Dat trumpeter zover zou gaan.....

Ik heb inmiddels de twee cilinder(brokken)samengevoegd.Nu is het een blok met 14 cilinders erin.Dat ziet machtig uit.Je ziet 14 cilinders,dikke cilinders,aan beide kanten zie je de stoterstangen er mooi uitspringen.

Aan een kant zie je het aandrijfblok(carter)waaraan later de prop komt te hangen,met een mooie koperkleur omringt met een gouden ring,en aan de andere kant zit de verzamelpot,waar de uitlaatspruitstukken(14)in komen.

De stoterstangen zijn mooi matzwart van kleur.En hun voet verzinken ze in aluminium gekleurde geleiders.

Bovenop de cilinderkoppen zitten nu ook inmiddels de klepdeksels.
deze springen er uit door hun gouden kleur......machtig.


Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: motor
BerichtGeplaatst: wo 16 maart, 2005 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Vandaag was een erg intensieve dag voor de constructie van de Avanger.

Ik heb alle 14 uitlaatspruitstukken op de motor kunnen monteren.
Dat was een karwei!..

Omdat deze spruitstukken tussen de cilinders komen,en er niet veel ruimte tussen is...is het werken met de pincet en vingers.
Nu is het wel zo dat deze stukken allemaal reeds voorgebogen zijn in de juiste hoek.En de pasvorm is uitmuntend!.

Deze spruitstukken komen dus uit de cilinder en gaan dan allemaal naar een centrale "verzamelpot"in het midden.
Ik heb deze stukken allemaal met secondelijm erin gedaan,zodat deze meteen goed blijven zitten bij de montage.Anders moet je deze af en toe blijven vasthouden en dat is op die positie wat lastig.

Verder pasten deze bochten prima in de verzamelpot en cilinderkop.
Secondelijm op een uiteinde en secondelijm in de verzamelpot en dan gewoon mooi deze bochten inschuiven in de cilinder en inklikken in de verzamelpot.Even vasthouden en voila!!!.
Doch dan wel 14 maal...

De uitlaatspruitstukken heb ik roestvormig ingekleurd,vind ik wel wat realistischer.Ook de verzamelpot.

Verder heb ik meteen daarna het eerste paneel(met de oliedrukvaten en pompen)aan de achterkant van de motor op de verzamelpot gelijmd.
Nu is het een grote brok moter....
Super gedetailleerd...Ziet ook mooi uit.motor mooi aluminium en uitlaatspruitstukken roest en aan de andere kant het oliepaneel mooi groen met lufthansageel.Dit alles in het oog springend met diverse klepjes in goud en koperkleur.

Nu is de basis van de motor geheel af.
Foto`s volgen......

Homeghost.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement