Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 6:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2005 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Nemmy schreef:
Citaat:
Daarnaast kunnen navy fighters op een vliegdekschip landen. Dat kan een F-15(d) ook niet.


Je kunt dan altijd nog een B-25 brouwen voor de contest - die kunnen ook op een carrier landen (en hebben dat ook gedaan).


B-25 kunnen niet landen op een carrier en hebben dat ook nooit gedaan.
Ze zijn met een kraan op de carrier gezet, en ze konenden er alleen af met een combinatie van voorwaartse snelheid van de boot en een keiharde tegenwind en alle overbodige onderdelen er afgehaald om gewicht te besparen.
:!:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 apr, 2005 13:41 pm
Berichten: 1214
Woonplaats: Waalwijk
De Doolittle raid is de enige actie waarbij dit gebeurd zou zijn (naar mijn weten). Als je "Pearl Harbor" helemaal tot het einde gezien had had je dat ook geweten (Niet dat ik van iemand verwacht die hele baggerfilm door te kijken ;) )

De B25s zijn opgestegen van de U.S.S. Hornet en over tokyo gevlogen en in China geland/gecrashed.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ronald1903 schreef:
Ik noem een paar (hedendaagse) fighters:
F-8 Crusader, F-14 Tomcat, F-18 Hornet, E-2 Hawkeye,AV-8 Harrier, S-3 Viking, Etendard en Rafale.

Ik bouw een Hawkeye :D maar een hawkeye is toch eigenlijk geen fighter? het is een verkenner, hij heeft een enorme schotel als radar op het dak en nergens is ook maar één mitrailleurtje of droptank-bevestiging te zien. Mijn Hawkeye zou dus (eigenlijk) niet mee mogen doen, maar het is wel echt een NAVY-toestel. Maar een F-15 wijkt inderdaad te veel af.
Sorry, Luc, maar volgende keer beter! (en ik zal dan ook beter letten op wat ik uitkies :wink: )

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 17:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Klopt, mijn fout. Ze zijn wel vertrokken van de carrier, niet geland.

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 19:17 pm 
Maar er is een mogelijkheid om het model met zo'n haak te bouwen waarmee ie op een vliegdekschip kan landen. Hij komt van een squadron uit Kadena in japan, misschien is dit een havenstad en ligt daar een vliegdekschip ofzo, weet ik veel.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 19:21 pm 
http://www.kadena.af.mil/

Dit is de link van de Kadena Air Base, waar mijn vliegtuig vandaan komt.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 19:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Het is volgens mij niet de bedoeling dat we zelf navy toestellen verzinnen. Als je echt per se mee wilt doen, mag dit natuurlijk!(graag zelfs!) Maar dan moet je wel even een ander kitje nemen.

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
NAVY-toestellen zijn niet alleen alle vliegtuigen die op een vliegdekschip kunnen landen. NAVY houdt in: de tak van de luchtmacht VAN DE U.S.A. die over vliegdekschepen en de vliegtuigen daarvan gaat. Dus pas wanneer je een logo ziet van een donkerblauwe cirkel met daarin een witte ster en aan allebei de kanten twee blauwe en een rode streep ziet, én er staat ergens NAVY op, dán pas kan je meedoen. Dus het gaat om de NAVY uit de Verenigde Staten, en NAVY betekent dus dat het vanaf vliegdekschepen opereert.
Dit is wat ik erover weet, dus als ik ergens fout zit, zeg het dan! :mrgreen:

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: comment
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik denk dat je niet specifiek moet kijken naar de NAVY.
Zoals ik het bekijk gaat het om vliegtuigen die speciaal ontwikkeld zijn om te opereren van een vliegdekschip.

Dat houd bijvoorbeeld in een speciale vanghaak, versterkt onderstel, opvouwbare vleugels.
Het is dus niet speciaal nodig dat dit vliegtuig bij de Amerikaanse marine luchtvaart dienst vliegt.

Er zijn verschillende landen die vliegdekschepen hebben of hebben gehad zo als Nederland.
Op dit schip stonden verschillende typen vliegtuigen waar onder jagers en bommenwerpers die mogen dus wel.

De Britten hebben harrier's op de Ark Royal, maar vroeger ook een heel scala aan andere kisten zoals de sea Vixen die mogen ook.

De Fransen hebben de Foch en daar staan de Super etendard en de huidige Rafale die mogen dus ook.

De russen die hebben een boot met een springschans en opereren met VSTOL en speciale SU-27, SU-25 enzovoort die mogen dus ook.

En zo zijn er veel meer moglijkheden.

De F-15 die hier niet in de BCC tjuis hoort heeft uiteraard ook wel een vanghaak maar die word alleen in nood gebruikt om de barrier te grijpen die aan het eind van een landings baan uitgerold ligt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2005 20:34 pm 
Uhhmmm.....

Nu word het helemaal lastig :?

Er zit een haak aan + hij heeft dat logo met die ster, en dan aan beide kanten die rechthoekige uitsteeksels. Is dit een logo van de Navy?

[edit] Afbeelding [/edit]

Zie hier het logo op een F14, dit is hetzelfde als op mijn F15.


Laatst bijgewerkt door gangstahluc op di 06 sep, 2005 20:39 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement